brief naar de rechter

Adoptie Forum
Plaats reactie
iny
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 mei 2010, 17:21

brief naar de rechter

Bericht door iny » 3 juli 2011, 20:09

beste,
ik ben nieuw hier en vraag naar jullie toe :

ik ben sinds 2002 geadopteerd door mijn stiefvader waardoor ik nu 2 achternamen heb,mijn moeder en mijn stiefvader zijn uit elkaar en mijn stiefvader kijkt nu niet meer naar mij om en heeft mij ook geen simpele jeugd gegeven,ik ben nu 21 en zou graag die adoptie volledig beindigen en er voor zorgen dat ik nog maar 1 officiele achternaam heb.
kan iemand mij helpen om zo'n brief naar het gerecht te helpen opmaken?

bedankt!

iny

bieke01
Berichten: 361
Lid geworden op: 28 juli 2009, 13:48

Bericht door bieke01 » 3 juli 2011, 21:44

http://www.triobla.be/
misschien eens contact nemen met deze organisatie
zij zorgen voor nazorg adoptie
ze zullen wellicht info kunnen geven

dromerke
Berichten: 32
Lid geworden op: 9 februari 2009, 8:42

naamswijziging

Bericht door dromerke » 4 juli 2011, 10:34

Hallo Iny, ik stuur je straks de link door waar je de naamsverandering moet aanvragen. Je zal een paar documenten op het stadhuis moeten aanvragen en een gemotiveerde brief waarom je je naam wil aanpassen alsook zeker niet vergeten!!! dat je de kosten hieruit voortvloeiend zal betalen. Dat kan schommelen tussen de 49 € en 750€ ongeveer... je zal het wel lezen op de link. Daar staat alles in wat je moet weten en doen.

Ik heb resentelijk nog de namen van onze kinderen laten veranderen en dat heeft me toen 49 € per kind gekost. Het waren wel voornamen die we bijgaven.

Groetjes

iny
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 mei 2010, 17:21

Bericht door iny » 18 juli 2011, 21:23

ik ben naar juridische bijstand geweest int justitiepaleis en ze zeggen dat ze me niet kunnen helpen,een adoptie kunnen ze niet zomaar gedaan maken,alleen als er een rede is,zoals;verkopen,ontvoering,...dan mogen ze je naam wel veranderen!
wat nu?kan iemand mij helpen?
grtz ine

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten