adoptie via Vreugdezaaiers

Adoptie Forum
Plaats reactie
Isaac
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 juni 2008, 14:07

adoptie via Vreugdezaaiers

Bericht door Isaac » 3 november 2011, 18:34

hey,

ik ben dringend op zoek naar koppels die op de wachtlijst staan van de Vreugdezaaiers. Je mag me altijd contacteren op marijkeingent@hotmail.com

EfenEn
Berichten: 1167
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 15:54

Bericht door EfenEn » 4 november 2011, 8:47

http://www.standaard.be/artikel/detail. ... d=E13HSUS2

Er staat in dat er maar 4 adoptiebureaus mogen erkend worden in Vlaanderen. Klopt dat? het waren er toch ooit 5: RoH, FIAC, Horizon, Vreudgezaaiers en Kleine Mirakel?

Ciska
Berichten: 133
Lid geworden op: 20 januari 2008, 22:00

Bericht door Ciska » 5 november 2011, 16:03

Hi,

Er staat inderdaad in de regelgeving omschreven dat in Vlaanderen 4 adoptiediensten erkend kunnen worden. Door omstandigheden zijn het er een tijd geleden echter 5 geworden.
ROH, Fiac, Horizon en De vreugdezaaiers waren lange tijd als 4 diensten erkend.
Toen in 2005 vrije adoptie niet meer was toegestaan, heeft Vast (Vrije Adoptanten Steungroep) een aanvraag gedaan om als bureau erkend te kunnen worden. Hun naam werd 'het kleine mirakel'.
Toen waren ze dus met 5.
Op het moment dat Horizon de boeken sloot, waren er terug 4 diensten actief en dit dus tot korte tijd geleden toen ook De Vreugdezaaiers ermee stopten.
Nu dus nog 3 diensten (ROH, Fiac en HKM), wat in theorie ruimte biedt aan een nieuwe adoptiedienst. Gezien echter de tendensen in adoptieland denk ik dat het niet evident is om nog een extra dienst draaiende te houden met de weinige kanalen. Beter zou zijn denk ik om de middelen te verdelen over de overgebleven diensten en daar in te zetten op deftig kanaalonderzoek en een professionele omkadering...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten