Maatschappelijk onderzoek

Adoptie Forum
Plaats reactie
merciann
Berichten: 29
Lid geworden op: 7 april 2010, 22:18

Maatschappelijk onderzoek

Bericht door merciann » 19 december 2011, 11:01

Hallo,
Ik heb een probleem. Wij starten in januari met de cursus en de vierde les van de vijf is in maart. Nu heeft mijn man te horen gekregen van zijn baas dat hij die week naar Japan moet voor een beurs ! Ze kunnen natuurlijk niet de datum van een beurs over de hele wereld verplaatsen... Nu ben ik ongerust dat ze gaan zeggen dat we moeten wachten tot de volgende cursus om deel te nemen en die is 6 maand later want er zijn er maar 2 blijkbaar volgend jaar. We wachten nu al zo lang en uitstellen zie ik niet zitten. Nu lees ik in map van K&G dat bij overmacht de coördinator beslist hoe de les ingehaald kan worden.
Waren er tijdens jullie voorbereiding KA met hetzelfde probleem?
Bovendien kan ik mee naar Japan om mee te werken daar. Ik zou natuurlijk graag meegaan maar als het al kan helpen dat ik toch aanwezig ben dan blijf ik thuis...En ga ik naar die les? Maar voor mijn man is het echt onmogelijk .

Hebben jullie raad voor mij? Wat zegt jullie ervaring?

Bedankt voor jullie reactie !

EfenEn
Berichten: 1167
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 15:54

Bericht door EfenEn » 19 december 2011, 11:55

Bij ons in de cursus, in 2007, heeft er ook iemand een les in een andere provincie mee gevolgd. Toen waren er wel meer cursussen per jaar. zijn er nu 2 per jaar per provincie?

bieke01
Berichten: 361
Lid geworden op: 28 juli 2009, 13:48

Bericht door bieke01 » 19 december 2011, 11:57

hoi
jullie volgen de cursus het best zoals hij gepland is

die vierde les die je man mist zal hij dan moeten meevolgen als de volgende cursus wordt gegeven, meestal een 3tal maanden later, dan wel bij andere cursusgenoten

in onze groep waren er ook in de 4de les 2 mensen komen bijzitten die een les in hun groep niet hadden kunnen bijwonen

je zal dus wel pas je attest van de cursus krijgen nadat je man die 4de les heeft ingehaald
dus inderdaad zal je wat tijd 'verliezen' omdat je dat attest nodig hebt om bij de rechtbank het verzoek in te dienen

Jurre
Berichten: 35
Lid geworden op: 23 oktober 2009, 7:34

Bericht door Jurre » 19 december 2011, 18:46

Hoi, wij hebben de cursus in 2007 gevolgd en daar is 1 les ook door 1 van de partners gevolgd wegens buitenlandse verplichtingen van de andere. Gewoon de 1ste lesdag bespreken hoe het het best opgelost wordt.

DVO pixi
DVO Moderator
Berichten: 576
Lid geworden op: 29 november 2008, 14:18

Bericht door DVO pixi » 19 december 2011, 21:14

bij ons was er op het panelgesprek een koppel dat wegens ziekte het panelgesprek in hun 'eigen' cursus niet had kunnen bijwonen. Zij hebben idd tot dan moeten wachten op hun bewijsje van deelname aan de cursus. Maar aan de andere kant, hoeveel keer in zijn leven krijgt een mens de kant om Japan te zien...ergens op het adoptietraject komen er hoe dan ook bij iedereen wel eens onverwachtte vertragingen opduiken, door gerechterlijk verlof, door teveel aanvragen tegelijk voor MO bij eenzelfde dienst enz. een koppel van onze cursusgroep had heel snel tussenvonnis, MO en geschiktheidsvonnis en staan sinds vorig jaar al op een wachtlijst, wij staan pas sinds deze zomer op een wachtlijst , maar we staan wel ong even ver nu, elk op een andere wachtlijst wel te verstaan ... zo zie je maar...

merciann
Berichten: 29
Lid geworden op: 7 april 2010, 22:18

Bericht door merciann » 19 december 2011, 23:02

Hallo iedereen , bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb deze morgen gebeld en we moeten idd naar volgende blok opschuiven. Mijn man zal echter nog proberen om 1 dag vroeger terug te keren. Dan landt hij om 15 u en les is om 19 u .... En in ga proberen mee te gaan. Want hoeveel krijg je die kans idd? We laten al van alles sinds 3 jaar...

En jullie? Wanneer zijn jullie gestart? En voor welk land staan jullie op de wachtlijst ? Zijn er onder jullie die voor een sibling gaan?

Aline
Berichten: 322
Lid geworden op: 10 mei 2007, 9:19

Bericht door Aline » 20 december 2011, 5:06

Door omstandigheden heb ik het panelgesprek (nu al drie jaar geleden) alleen gevolgd, m'n man had toen een werkongeval gehad.

We hebben dan anderhalve maand later samen het panel gesprek "ingehaald"
Was geen probleem, we moesten niet alles opnieuw doen of opschuiven.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten