aleenstaande en tweede kindje via adoptie ?

Adoptie Forum
Plaats reactie
mar1988
Berichten: 50
Lid geworden op: 10 februari 2010, 9:44

aleenstaande en tweede kindje via adoptie ?

Bericht door mar1988 » 30 juni 2012, 20:57

hej somige kennen mij al ik heb 4 jaar allerlij behandelingen gedaan iui ivf en icsi verschrilende miskramen gehad ... en ben nu trotse mama van een gezonde dochter ben heeel blij met men meisje en ik denk er over na om nog een kleintje in huis te willen maar ik zie de helee behandeling echt niet meer zitten ik had ook een rod zwangerschap en zie dat niet echt meer zitten maar ben wel bijna zeeker dta ik tweede kindje wil natuurlijk nog niet meteen nu is men vraag kan ik je als aleenstaande binenlandse adoptie doen ? hoe oud moed je minimum zijn ? en mag je adopteeren als je al een biologisch kindje hebt ?
ik ben nu nog niet van plan om al te starten maar wil graag weten wat men mogenlijkheden zijn alvast bedank xxx

Cleopatra
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 maart 2012, 13:25

Bericht door Cleopatra » 2 juli 2012, 9:10

Hallo,
in theorie kunnen alleenstaanden adopteren, ik heb geen idee hoe het in de praktijk zit daar de adoptiescreening zeer streng is. Ik ken er in elk geval geen die als alleenstaande heeft kunnen adopteren. Als je een nieuwe partner leert kennen moet er een stabiele en affectieve band tussen jullie zijn waarbij jullie minstens 3 jaar samenwonen.
Je moet minimum 25 jaar zijn en het is geen probleem als je al een biologisch of geadopteerd kind hebt.
Groetjes en proficiat met jouw dochter !

mar1988
Berichten: 50
Lid geworden op: 10 februari 2010, 9:44

Bericht door mar1988 » 2 juli 2012, 21:07

dank je cleopatra ! ik ken wel iemand die aleen geadopteerd geeft maar die is veel ouder en is vroeger begonnen dus ik weet niet of het nu nog steets kan .. moed ook streng zijn he ! het gaat tenslotte om het welzijn van dat kindje he ik ga eens informeeren binnen een jaar of zo ... dan zien we wel weer ;-)succes alvast voor jullie cleopatra !

Anneliesje
Berichten: 173
Lid geworden op: 27 november 2009, 16:53

Bericht door Anneliesje » 2 juli 2012, 23:29

heyhey Mar,

je moet bij binnenlandse adoptie 25 jaar zijn om je aan te melden he anders wordt het niet geregistreerd, zag in je naam dat je dat nog niet bent
maar in elk geval heel veel succes met de keuze's

groetjes Annelies

mar1988
Berichten: 50
Lid geworden op: 10 februari 2010, 9:44

Bericht door mar1988 » 3 juli 2012, 22:40

idd annelies ik ben nog geen 25 maar heb nog tijd he ;-) maar heb gehoord dat het al 8 jaar wachtijd is alvoorens je zelfs maar op de lijst zou kunnen komen ... ik wil gewoon de informatie al in winnen om te weten hoe of wat dat ik graag een tweede kindje wil ben ik bijna zeeker maar of ik nog es die behandelinggen zie zitten ... ik heb 12iui gedaan 3verse icsi en heb vier miskramen gehad dus was heele zware weg dan nog een van de twee afgekomen tijdens men zw en konstand moeten plat ligen dan ook nog es keizersnede ... dus was heftige weg ik ben dol gelukkig mert men meisje maar is lichamelijk en ook geestelijk heel zwaar geweest natuurlijk is de adoptie weg emotioneel ook zwaar he dat besef ik maar al te goed maar dan help je er ook een kindje mee dat minder kansen heeft dan een ander kind he zo als ik al zij het is maar voorlopige info inzamelen dat ik doe als ik er ooit aan begin dat ik weet waar ik sta :-)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten