adoptieverlof

Adoptie Forum
Plaats reactie
lotkim
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 december 2011, 3:39

adoptieverlof

Bericht door lotkim » 20 juli 2012, 10:29

Wie heeft er 12 weken adoptieverlof (bij SN adoptie)genomen ipv 6, en hoe hebben jullie dit bekomen? Probleem is dat je adoptieverlof moet ingaan binnen de 2 maand na inschrijving van het kind in het bevolkingsregister, maar binnen die termijn raak je nooit op tijd aan een medisch attest van een controle-arts om recht te hebben op 12 weken... Ik heb al massa's mails en telefoons gedaan, maar voorlopig niemand die me concreet kan helpen.

teevee
Berichten: 201
Lid geworden op: 10 september 2008, 16:46

Bericht door teevee » 21 juli 2012, 17:43

hier eerst een paar weken verlof zonder wedde genomen, met alle gevolgen van dien... niets aan te doen (hier wel geen SN adoptie, maar toch ook niet direct in adoptieverlof kunnen gaan)

succes

Jurre
Berichten: 35
Lid geworden op: 23 oktober 2009, 7:34

Bericht door Jurre » 21 juli 2012, 18:55

Ik had een 2 maanden voor onze afreis een tijdelijk halftijds contract gevraagd/gekregen en voltijds blijven werken, om dan de opgespaarde recup de eerste weken thuis te kunnen nemen en zo alles in orde te brengen. met nadien dan officieel adoptieverlof te nemen. Dus ook een deel onbetaald opgelost.

Fiatje
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 juli 2010, 21:17

Bericht door Fiatje » 21 juli 2012, 21:00

Veel hangt af van de goede wil van je ziekenfonds. Je kan 12 weken nemen en als blijkt dat je die niet toegekend krijgt moet je die 6 weken uiteraard terugbetalen. Als je een goede kinderarts hebt kan die dan 6 weken zorgverlof voorschrijven om het 'gat' op te vullen.

Als je nog moet afreizen kan je ook op voorhand proberen al een controleonderzoek te laten plannen zodat dat zo snel mogelijk na aankomst kan gebeuren. Maar dan nog is het erg nipt om binnen die 2 maanden én het onderzoek én het verslag in handen te hebben.

Hou er wel rekening mee dat je kindje al een vrij ernstige special need moet hebben (66%) om recht te hebben op dubbel adoptieverlof, maar dat weet je vast wel :-).

Veel succes !

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten