begin tweede adoptie

Adoptie Forum
Plaats reactie
sanmal
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 mei 2009, 10:25

begin tweede adoptie

Bericht door sanmal » 1 oktober 2012, 17:04

hallo allemaal,

Het is wel even geleden. Onze dochter is nu bijna drie jaar bij ons. We hebben besloten om nog een kindje te adopteren. We hebben weer gekozen voor interlandelijke adoptie. Morgen gaat onze brief op de post. Wat spannend!

Is er nog iemand die bezig is met de tweede adoptie? Hoe zit het met de wachttijden? zijn er nieuwe kanalen?

Groetjes Sandy

ilse
Berichten: 210
Lid geworden op: 1 februari 2007, 18:53

Bericht door ilse » 2 oktober 2012, 12:48

HKM, Fiac en ROH zijn met een aantal proefkanalen bezig.

Voor de rest is er overal een pre-wachtlijst behalve voor Polen en China SN.

Wij hebben bijna 5 jaar gedaan over onze tweede procedure. Ik zou toch (minstens) 3 jaar rekenen. succes

sanmal
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 mei 2009, 10:25

Bericht door sanmal » 2 oktober 2012, 16:18

[quote="ilse"]HKM, Fiac en ROH zijn met een aantal proefkanalen bezig.

Voor de rest is er overal een pre-wachtlijst behalve voor Polen en China SN.

Wij hebben bijna 5 jaar gedaan over onze tweede procedure. Ik zou toch (minstens) 3 jaar rekenen. succes

Dank je.
Gr Sandy

Bien
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 september 2008, 16:02

Bericht door Bien » 4 oktober 2012, 17:20

Onze zoon is nu 2 jaar bij ons. Wij besloten een paar maanden na zijn aankomst een tweede procedure op te starten gezien de lange wachttijden. Wij staan nu sinds een aantal maanden op de wachtlijst en zijn bezig met de samenstelling van ons dossier. Ik denk dat we er nog 2 jaar zullen moeten bijrekenen tot een toewijzing. Dat zou dan een wachttijd zijn van 4 jaar.
Voorlopig niet echt nieuwe kanalen buiten de proefkanalen.

Veel succes in ieder geval, ik hoop dat jullie tweede procedure vlot mag verlopen!

sanmal
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 mei 2009, 10:25

Bericht door sanmal » 4 oktober 2012, 20:05

Bien schreef:Onze zoon is nu 2 jaar bij ons. Wij besloten een paar maanden na zijn aankomst een tweede procedure op te starten gezien de lange wachttijden. Wij staan nu sinds een aantal maanden op de wachtlijst en zijn bezig met de samenstelling van ons dossier. Ik denk dat we er nog 2 jaar zullen moeten bijrekenen tot een toewijzing. Dat zou dan een wachttijd zijn van 4 jaar.
Voorlopig niet echt nieuwe kanalen buiten de proefkanalen.

Veel succes in ieder geval, ik hoop dat jullie tweede procedure vlot mag verlopen!
Dank je. ik hoop dat het voor jullie ook vlot mag lopen.
Gr sandy

EfenEn
Berichten: 1167
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 15:54

Bericht door EfenEn » 10 oktober 2012, 14:36

We zijn ook bezig met onze tweede adoptie. We hebben ons 1 jaar en 7 maanden geleden aangemeld bij Kind en gezin, en hebben pas bericht gekregen dat we binnenkort op intake mogen bij roH voor een brusje uit Ethiopië (ergens einde november/begin december intake).
Dan zullen we nog vertrokken zijn voor nog 3 jaar verwachten we...

sanmal
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 mei 2009, 10:25

Bericht door sanmal » 10 oktober 2012, 20:12

EfenEn schreef:We zijn ook bezig met onze tweede adoptie. We hebben ons 1 jaar en 7 maanden geleden aangemeld bij Kind en gezin, en hebben pas bericht gekregen dat we binnenkort op intake mogen bij roH voor een brusje uit Ethiopië (ergens einde november/begin december intake).
Dan zullen we nog vertrokken zijn voor nog 3 jaar verwachten we...
De wachttijden zijn echt lang. Ik wens jullie veel succes. Gr Sandy

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten