vragen ivm adoptie

Adoptie Forum
VickskeL
Berichten: 533
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 17:39

Bericht door VickskeL » 8 januari 2013, 20:54

Nessatje, denk niet dat het een probleem is. Ik heb eind december mijn papier opgestuurd en het wordt gerekend bij 2013 en niet 2012. Dit was ook aanmeldingsformulier van 2012

Nessatje
Berichten: 385
Lid geworden op: 5 juni 2011, 20:00

Bericht door Nessatje » 9 januari 2013, 7:20

Dankjewel! Heb ondertussen mailtje gestuurd en was inderdaad geen probleem :) Ons aanmeldingsformulier vr buitenlandse adoptie is dus sinds gisteren op de bus!

snoopy86
Berichten: 1141
Lid geworden op: 6 december 2011, 11:27

Bericht door snoopy86 » 9 januari 2013, 10:26

Ik heb gi mn papier van buitenlandse adoptie in de bus gekregen, we moeten betalen voor 3 april.
Heb ook een formulier opgestuurd voor binnenlandse, maar dat hebben we nog niet ontvangen.
WIj hebben het 24 dec opgestuurd, dus een 3 weken gewacht. Het kan nu ook met die feestdagen geweest zn.
Veel succes meid

vitamientje
Berichten: 473
Lid geworden op: 30 september 2010, 10:35

Bericht door vitamientje » 12 januari 2013, 13:11

vraagje binnenlandse adoptie: weet er iemand waar ze ondertussen zitten met het uitnodigen voor de effectieve adoptiecursus? Ik bedoel: welke mensen worden momenteel daarvoor uitgenodigd? Aanvragers 2010? Aanvragers 2011? ....

Michu
Berichten: 32
Lid geworden op: 3 juni 2007, 11:40

Bericht door Michu » 12 januari 2013, 14:28

Hey vitamientje,

wij hebben onze aanvraag verstuurd op 8 januari 2011 en zijn gestart met nr 212 op de wachtlijst voor het volgen van de cursus.
Nu, 2 jaar later, staan wij op nr 120 op de wachtlijst.
Ik vermoed dat het nu de mensen zijn die rond 2009 hun aanvraag hebben ingediend zijn die op het punt staan om de cursus te kunnen volgen.

Groetjes

VickskeL
Berichten: 533
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 17:39

Bericht door VickskeL » 12 januari 2013, 14:55

Michu,
Is er nog iets wat je bij binnenlandse adoptie in orde moet hebben voor de cursus? Bv maatschappelijk onderzoek of geschiktheidsvonnis?
Hoe lang moet je dan nog tellen tussen de cursus en de toewijzing?

vitamientje
Berichten: 473
Lid geworden op: 30 september 2010, 10:35

Bericht door vitamientje » 12 januari 2013, 23:11

wow, amai ja, dat is inderdaad niet bemoedigend... :?

ingske001
Berichten: 115
Lid geworden op: 6 december 2010, 18:21

Bericht door ingske001 » 13 januari 2013, 9:02

Vitamientje,

Michu heeft idd gelijk. Wij hebben onze aanvraag ingediend begin december 2010 en zijn gestart op plaats 199 voor de cursus en nu 2 jaar later staan wij op plaats 110. Ik geloof dat ze nu ergens de aanvragers hebben uitgenodigd die zich de 2de helft van 2009 hebben aangemeld.

groetjes
Ingske

Michu
Berichten: 32
Lid geworden op: 3 juni 2007, 11:40

Bericht door Michu » 13 januari 2013, 13:11

Hey VickskeL,

neen, alles start bij de cursus.
Nadien kan je zelf naar een binnenlands adoptiebureau stappen. Indien er een contract getekend is gaan zij een maatschappelijk onderzoek instellen. Indien dit positief is kom je op de wachtlijst voor een kindje.
Hoe lang het duurt tussen de cursus en het moment dat je je kindje in de armen kan sluiten, weet ik niet.
Als ik me niet vergis dacht ik dat ze toen op de infosessie zeiden dat je na een positief advies door het adoptiebureau toch een jaar mocht tellen vooraleer er een kindje wordt toegewezen.
Ik weet niet hoe die termijnen nu zijn. Mss iets om op de infosessie te vragen.
Mochten jullie hier iets van te horen krijgen mag je het hier steeds posten. Dan blijven de wachters ook een beetje up-to-date :wink:

vitamientje
Berichten: 473
Lid geworden op: 30 september 2010, 10:35

Bericht door vitamientje » 13 januari 2013, 13:39

Als ik goed kan tellen, zullen wij dus 8 tot 10 jaar moeten wachten alvorens er een toewijzing zal zijn.
Tegen dan ben ik 45... Ik kan me voorstellen dat ik tegen dan al zover ben, dat ik zeg "nu hoeft het ook niet meer" :(

Michu
Berichten: 32
Lid geworden op: 3 juni 2007, 11:40

Bericht door Michu » 13 januari 2013, 15:37

@ vitamientje,

in adoptieland kan er zoveel veranderen. Ik vermoed dat er nog een aantal wachtenden op beide lijsten staan die op een bepaald moment een keuze moeten gaan maken tussen binnen- en buitenland. Hierdoor zullen er nog wel wachtenden tussenuit vallen.
Zelf ben ik momenteel ook 38 en mijn echtgenoot 40. We zijn van mening dat we wel zien hoever we gaan komen. Als wij vinden dat we te oud worden voor een klein ukje, dan stopt de procedure voor ons. En gaan we met z'n tweetjes verder.

Groetjes, Michu

frusti
Berichten: 110
Lid geworden op: 5 februari 2010, 22:35

Bericht door frusti » 13 januari 2013, 18:27

Hallo

Bij hebben ons begin 2009 aangemeld voor binnenlandse adoptie en zijn einde 2010 kunnen opstarten met de cursus.
Nu zijn we 2013 en wachtende....op een kindje.

Ik denk dat er ook al mensen van 2010 bij ons op de wachtlijst staan(ben niet zeker).
De termijnen die ze ons tijdens de infoavond vermeld hebben komen ongeveer wel overeen.

groetjes

ponytje
Berichten: 2
Lid geworden op: 9 februari 2013, 19:30

Bericht door ponytje » 9 februari 2013, 19:33

Hallo,
misschien volgen hier wat domme vragen, maar ook wij zouden graag kijken voor aanvraag tot adoptie.
-Zou de wachtlijst langer zijn bij buitenlandse adoptie dan bij binnenlandse? Of blijft die wachttijd ongeveer hetzelfde.
-Wat als er staat bij voorwaarden dat je 5jaar gehuwd moet zijn, mag dit 5jaar zijn bij toewijzing van kindje of moet dit 5jaar zijn bij opstarten procedure?
-moet je bij het opstarten van procedure al een land van herkomst kiezen of mag dit later nog belist worden? of hangt dit af van bureau van adoptie?

VickskeL
Berichten: 533
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 17:39

Bericht door VickskeL » 9 februari 2013, 21:33

ponytje schreef:Hallo,
misschien volgen hier wat domme vragen, maar ook wij zouden graag kijken voor aanvraag tot adoptie.
-Zou de wachtlijst langer zijn bij buitenlandse adoptie dan bij binnenlandse? Of blijft die wachttijd ongeveer hetzelfde.
-Wat als er staat bij voorwaarden dat je 5jaar gehuwd moet zijn, mag dit 5jaar zijn bij toewijzing van kindje of moet dit 5jaar zijn bij opstarten procedure?
-moet je bij het opstarten van procedure al een land van herkomst kiezen of mag dit later nog belist worden? of hangt dit af van bureau van adoptie?
Hey,
Op de eerste vraag zou ik ook graag het antwoord willen weten maar ik denk dat er niet zoveel verschil tussen zit... Bij buitenlandse adoptie zijn er precies meer onzekerheden omdat het herkomstland van regelgeving kan veranderen zoals Kazachstan

Volgens mij moet je pas land kiezen als je een contract tekent bij een adoptiebureau. Je kan de procedures voor binnenlandse en buitenlandse adoptie tegelijk opstarten en je moet pas kiezen als je bepaald adoptiebureau kiest.

Nessatje
Berichten: 385
Lid geworden op: 5 juni 2011, 20:00

Bericht door Nessatje » 28 augustus 2013, 20:04

Hallo!

Even een vraagje aan de 'ervaringsdeskundigen' :D
Kan wel een domme vraag zijn, maar wil toch even horen.

Wij hebben 2 honden en een kat... Vroeg me af of dit enige (negatieve) invloed heeft bij maatschappelijk onderzoek?

Mercikes! :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten