Adoptie start 2012-2013

Adoptie Forum
Anse
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 februari 2013, 19:58

Bericht door Anse » 25 februari 2013, 16:03

Van 9u tot 13u stond er bij mij. Je kan een attest krijgen voor de werkgever bij K&G.

VickskeL
Berichten: 533
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 17:39

Bericht door VickskeL » 26 februari 2013, 16:33

Hey iedereen,
Mijn uitnodiging is ook binnengekomen en vandaag bevestigd.
Ik en mijn man gaan er dus ook bijzijn!

Tot dan!

Vork
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 januari 2013, 9:37

Bericht door Vork » 10 maart 2013, 12:13

.
Laatst gewijzigd door Vork op 25 september 2016, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.

VickskeL
Berichten: 533
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 17:39

Bericht door VickskeL » 10 maart 2013, 12:34

Ik weet het niet. Ik heb een vermoeden dat ze gaan uitleggen hoe de nieuwe procedure eruit ziet want deze zou ook veranderd zijn...
Ik denk dat specifiekere info zoals informatie over herkomstlanden later komt in de cursus want dat veranderd zo veel dat tegen we aan de beurt zijn de gegeven info niet meer geldig is...

VickskeL
Berichten: 533
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 17:39

Bericht door VickskeL » 10 maart 2013, 12:36

Net even in de mail gekeken:
Tijdens deze infosessie krijgt u een duidelijk beeld over het verloop van de adoptieprocedure, voorwaarden voor kandidaat-adoptanten, kindprofielen, wachttijden en andere adoptiegerelateerde informatie.
Mss dat een deel van je vragen toch beantwoord gaan worden

Vork
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 januari 2013, 9:37

Bericht door Vork » 10 maart 2013, 14:18

.
Laatst gewijzigd door Vork op 25 september 2016, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Belga Catracha
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 januari 2013, 20:09

Bericht door Belga Catracha » 20 maart 2013, 22:31

Wij zijn al terug onderweg naar huis. Het was een interessante avond, maar voor ons helaas met een ontnuchterend, negatief einde. Wij willen adopteren vanuit ideologie, fertiliteitsproblemen zijn er niet, bij ons weten, op dit moment. Er was een vrouw die de vraag nogmaals stelde op het einde. Wij zaten verder achteraan. Ik zou het tof vinden met haar in contact te komen. Is zij hier toevallig bezoeker?
En met de pauze zag ik het nog volledig zitten, ik wilde er echt voor gaan! Tja, jammer, op naar maandag! Aan iedereen die wel verder gaat: veel succes gewenst! Ik wens iedereen een kindje toe, een kindje dat het recht heeft op ouders.

ilse
Berichten: 210
Lid geworden op: 1 februari 2007, 18:53

Bericht door ilse » 21 maart 2013, 8:06

Belga Catracha schreef:Wij willen adopteren vanuit ideologie, fertiliteitsproblemen zijn er niet, bij ons weten, op dit moment.
bij mijn weten kan je ook adopteren als er geen fertiliteitsproblemen zijn. is dit dan veranderd ?

VickskeL
Berichten: 533
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 17:39

Bericht door VickskeL » 21 maart 2013, 9:13

ilse schreef:
Belga Catracha schreef:Wij willen adopteren vanuit ideologie, fertiliteitsproblemen zijn er niet, bij ons weten, op dit moment.
bij mijn weten kan je ook adopteren als er geen fertiliteitsproblemen zijn. is dit dan veranderd ?
Ze hebben gisteren duidelijk gezegd dat er een fertiliteitsprobleem moet zijn. Als je homo of alleenstaande bent is er ook een fertiliteitsprobleem hè want je kan samen of alleen geen kind maken...
Ze doen dit waarschijnlijk omdat de lijsten van wensouders overvol zijn.
Ik snap dat het vanuit ideologie is, maar die kindjes vinden zowiezo een geweldig gezin om in op te groeien. Er zijn meer wensouders dan kindjes..de wensouders wachten 5 jaar op dat kindje, ze gaan er echt wel goed voor zorgen hoor.... Ik hoop dat die gedachte het verdriet om te moeten stoppen kleiner maakt.

Mss kan je in de plaats van adoptie gaan voor pleegzorg. Ik vind dat een nog mooiere zaak maar durf zelf de stap niet te nemen omdat ik me teveel ga hechten aan het kindje en het niet ga kunnen afgeven.
Ik hoop dat ik hier nu niemand tegen zijn schenen gestampt heb, dit is niet mijn bedoeling...
Ik wil gewoon zeggen dat ik de achterliggende bedoeling snap, evenals het feit dat er geen 2 andere kinderen in het gezin mogen zitten

Wat ik wel vreemd vind is dat het niet vermeld staat in de wetgeving van wie mag adopteren...mss dat er dus wel een bureaus dat het toelaat...


Ik ga vandaag mijn brief om verder te doen op de post doen. Ik zal al maar gaan zitten als ik de brief met het wachtlijstnummer terugkrijg want aan de opkomst van gisteren te zien en wetende dat er nog een sessie in Antwerpen was, ga ik van mijn stoel vallen van onze positie op de lijst...

EfenEn
Berichten: 1167
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 15:54

Bericht door EfenEn » 21 maart 2013, 13:31

heel bizar, hoor. Ben even in de war. het gaat hier toch over interlandelijke adoptie?
Is fertiliteitsprobleem dan een voorwaarde vanuit K&G? En hoe gaan ze dat vragen?
Want vanuit de landen zoals Ethiopië bijvoorbeeld wordt dat niet als voorwaarde opgelegd. Nog steeds niet, dacht ik. Dus zou me raar lijken dat dan nu als voorwaarde zou zijn...
Bizar.

VickskeL
Berichten: 533
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 17:39

Bericht door VickskeL » 21 maart 2013, 13:41

Neen het gaat over binnenlandse adoptie...

Jellybean
Berichten: 57
Lid geworden op: 7 februari 2013, 7:54

Bericht door Jellybean » 21 maart 2013, 15:55

EfenEn schreef:heel bizar, hoor. Ben even in de war. het gaat hier toch over interlandelijke adoptie?
Is fertiliteitsprobleem dan een voorwaarde vanuit K&G? En hoe gaan ze dat vragen?
Want vanuit de landen zoals Ethiopië bijvoorbeeld wordt dat niet als voorwaarde opgelegd. Nog steeds niet, dacht ik. Dus zou me raar lijken dat dan nu als voorwaarde zou zijn...
Bizar.

@Vickske: de opkomst was inderdaad massaal! Maar wij gaan er ook in ieder geval mee verder. Het blijft toch wel een enorm spannend gebeuren!

@Belga: Hopelijk is er goed nieuws bij de interlandelijke infosessie en kunnen jullie alsnog doorgaan met jullie droom. Ik duim ;)
Laatst gewijzigd door Jellybean op 3 juni 2017, 0:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Vork
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 januari 2013, 9:37

Bericht door Vork » 21 maart 2013, 20:18

.
Laatst gewijzigd door Vork op 25 september 2016, 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Jellybean
Berichten: 57
Lid geworden op: 7 februari 2013, 7:54

Bericht door Jellybean » 21 maart 2013, 20:25

Vork schreef:Ik was erbij op de infosessie van januari.Daar zeiden ze niets over fertiliteitsproblemen maar ik had me er wel aan verwacht. Zou risico op een erfelijke ziekte doorgeven ook tellen ?
En de regel van 2 kinderen? Begrijp ik het goed dat je 2 kinderen mag hebben? Of toch maar een?
Hai Vork!
Laatst gewijzigd door Jellybean op 3 juni 2017, 0:46, 1 keer totaal gewijzigd.

VickskeL
Berichten: 533
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 17:39

Bericht door VickskeL » 21 maart 2013, 20:31

Ik had wel de indruk dat ze zoveel mogelijk mensen wilden afschrikken om verder te gaan. Het zou me in ieder geval niet verbazen als fertiliteit toch geen issue zou zijn

Bij interlandelijke adoptie vallen er zelfs al veel landen af als je maar 1 kindje in het gezin hebt...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten