medische vragenlijst adoptie

Adoptie Forum
Plaats reactie
Ellaw
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 januari 2013, 16:28

medische vragenlijst adoptie

Bericht door Ellaw » 13 januari 2013, 18:33

Hey,

wat ik me afvraag is hoe K&G en vooral het adoptieland omgaat met een chronische ziekte van een adoptieouder.

Ikzelf heb een -lichte vorm van- epilepsie en ben eigenlijk heel bang voor wat het land in kwestie hierover zal denken. K&G zal hier volgens mij niet moeilijk over doen, omdat het onder controle is en opgevolgd wordt door een neuroloog.

Maar voor het adoptieland ben ik wel bang. Als het woord epilepsie zwart op wit vermeld staat in ons dossier, is de kans dan niet groot dat je geweigerd wordt?

Het lijkt me niet aangewezen deze info achter te houden, maar toch denk ik hier soms aan. Ik twijfel er ook niet aan dat mijn huisarts mij sowieso geschikt verklaart.

Maar moet ook de huisarts deze vragenlijst invullen en ondertekenen of is dit iets wat je zelf gewoon doet?

Thx!!

Els D
Berichten: 393
Lid geworden op: 2 mei 2007, 16:33

Bericht door Els D » 1 juni 2013, 17:49

Hi DE huis arts moet die vragenlijst invullen en tekenen.

Er is een PB onderweg.

Groetjes,
Els D.

cor72
Berichten: 1
Lid geworden op: 3 januari 2014, 8:18

Bericht door cor72 » 3 januari 2014, 8:28

Het onderwerp is al van een poosje geleden: Ikzelf zit met eenzelfde 'issue': van 1987-1989 epilepsie gehad, wel langere tijd (tot 2010) medicijnen gebruikt, maar inmiddels dus al sinds 1989 aanvalvrij. Op de site van wereldkinderen staat dat aanvragen van mensen met "ernstige ziekten die langdurig moeten worden of zijn behandeld en/of die de levensverwachting ernstig bedreigen, zoals kwaadaardige tumoren, epilepsie enzovoorts (ook niet in het verleden)" niet in behandeling worden genomen (in dit geval van China).
Op sites van andere bemiddelingsbureaus vind ik dit weer niet zo cru: kind en toekomst omschrijft dat niet wordt geaccepteerd: "Ernstige ziekten die op lange termijn behandeling vereisen en/of die de levensverwachting ernstig bedreigen, zoals bijv. epilepsie etc."

Wie weet hoe dit zit? @Els D: weet jij meer over de vragenlijst van de huisarts? Wat moet die hierover invullen?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten