financiële kant van adoptie

Adoptie Forum
Plaats reactie
nessie100
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 juni 2009, 17:12

financiële kant van adoptie

Bericht door nessie100 » 8 februari 2013, 16:54

Wij zijn in januari ook naar de info sessie geweest.
Nu volop aant denken of we verder doen of niet!
Wat ik me afvraag, ze spreken over een kostprijs rond de 8000euro
Hoe ziet iedereen da zitten?
Tis nu nie da we arm zijn maar we gaan toch graag samen eens eten of eens op weekend, of op reis gaan!
Waren zo aant denken als we toch verder gaan zullen we toch enkele jaartjes wa moeten inkrimpen.
Heb al verhalen gehoord over een lening aan te gaan maar da vind ik er toch wa over eigenlijk.
Nu is men vraag naar jullie toe, hoe zien jullie dit eigenlijk of is adoptie alleen weggelegd voor de rijkeren?

DVO pixi
DVO Moderator
Berichten: 576
Lid geworden op: 29 november 2008, 14:18

Bericht door DVO pixi » 8 februari 2013, 17:44

dag Nessie,

De financiële kant van adoptie is het enige waar je echt zeker van bent :wink: en waar je gewoon geld voor opzij zet.
Toen wij gestart zijn, dan hebben we een speciale rekening geopend en af en toe zet je wat geld aan kant ( van je loon, een premie, belastingen die je weerkrijgt, een mooie donatie van de toekomstige grootouders, ...) voor je het weet heb je al een mooi spaarpotje, echt waar. Zonder een etentje of een reisje minder eigenlijk. Uiteraard let je wat op en doe je geen zotte dingen meer zoals bv een verwensuperdeluxe vakantie in 1 of ander Thais 5 sterren resort ;-), maar wij hebben vlot ons huis verder afgewerkt ondertussen (en zulke grootverdieners zijn we ook niet).
Het is ook zo dat je dat bedrag niet direct in zijn geheel daar op tafel moet leggen, dit gebeurt in schijven: bij intake, bij dossieropmaak en vertaling, bij het verzenden van je dossier, en bij toewijzing zelf een stuk. Vergeet wel je reis (of reizen)en verblijf in het herkomstland van je kindje er niet bij te rekenen, dit komt nog eens bovenop de geraamde prijs voor je adoptie (als je voor buitenlandse adoptie kiest).
Maar met een beetje inspanning lukt het 2-verdieners echt om dit alles vlot te betalen, met wat hulp eventueel van de toekomstige grootouders..
Wij hebben alvast ook al het geld voor een 2de adoptie klaarstaan, zo vlijtig zijn we bezig :wink:

VickskeL
Berichten: 533
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 17:39

Bericht door VickskeL » 8 februari 2013, 20:32

Hey,
8000 euro is inderdaad niet niks maar bij adoptie heb je inderdaad tijd genoeg om te sparen... Ik heb zoiets van we zien wel en zetten rustig een centje opzij zonder te zwaar in te boeten op iets.
Moesten we tegen dan niet genoeg hebben kan nog altijd een stukje bijgeleend worden bij de grootouders of bank.

vitamientje
Berichten: 473
Lid geworden op: 30 september 2010, 10:35

Bericht door vitamientje » 9 februari 2013, 19:06

je moet toch ook pas betalen vanaf je de cursus volgt, niet? Je kan dan altijd nog beslissen dat je de kandidatuur intrekt als het financieel niet haalbaar blijkt op dat moment

pocahontas
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 maart 2010, 19:05

Bericht door pocahontas » 12 februari 2013, 15:57

Je moet pas een schijf betalen vanaf je je inschrijft in een adoptiebureau. Is iets van 1250 euro.
Reken in totaal toch maar op 15000-25000 euro. Veel hangt af van je reiskosten (in het vol seizoen of niet...).

kobe
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 februari 2009, 13:54

Bericht door kobe » 20 april 2013, 19:16

pocahontas schreef:Reken in totaal toch maar op 15000-25000 euro. Veel hangt af van je reiskosten (in het vol seizoen of niet...).
25000? Volgens mij is dat het bedrag voor buitenlandse adoptie. Reken 8000-9000 voor binnenlandse.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten