Twee kindjes tegelijk adopteren

Adoptie Forum
Famvhb
Berichten: 47
Lid geworden op: 6 september 2008, 11:40

Bericht door Famvhb » 30 januari 2009, 7:36

Wel, wij hebben dus ook een aanvraag voor een sibling gedaan. En het ene moment ben ik superenthousiast!
Maar soms dan komt er zo'n donker wolkje boven me hangen:
- stel dat we financieel eens wat tegenslag hebben, of als mijn man iets overkomt: hoe gaan we dan 3 kinderen grootbrengen en verder helpen?
- wat als het met 1 van de 2 adoptiekindjes helemaal niet goed loopt? Dat moet voor het brusje toch ook heel erg zijn?
- ga ik dat aankunnen, twee kindjes tegelijkertijd grootbrengen + nog onze tiener?

Els D
Berichten: 393
Lid geworden op: 2 mei 2007, 16:33

Bericht door Els D » 30 januari 2009, 9:56

Hallo allemaal,
Heel lang geleden dat ik hier nog eens meegelezen heb. Ook wij deden in novemeber 2007 een aanvraag voor een sibling maat tijdens ons MO in maaart 2008 kregen we slechts een goedkeuring voor 1 kindje. We hebben toen nog nagedacht om tegen dit advies in tegaan en brieven naar de JRB te schrijven,... maar we hebben er ons toch bij neergelecht en wachten nu op onze eerste spruit. We zien nu ook de voordelen van 1 per 1 te adopteren. Als deze adoptie vlot loopt zullen we zeker voor een tweede gaan. In het adoptiebureau vertelde ze ons dat het vel voorkomt dat koppels een sibling vragen maar een goedkeuring krijgen voor 1 kindje. Ik zou wel iedereen aanraden die het aandurft om het te proberen. als een sibling jullie grote wens is moeten jullie er voor gaan maar je kan dan wel afgekeurd worden voor twee.
Momenteel zijn wij heel blij dat wij nu wachtende zijn en waarschijnlijk een kindje kunnen verwelkomen.

Groetjes,
Els D.

chrisken
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 januari 2009, 16:21

Bezint eer ge begint

Bericht door chrisken » 30 januari 2009, 10:13

't Beste is dat je voor jullie zelf uitmaken of 2 kinderen in je gezin passen of niet. De leeftijd tov de eventuele eigen kinderen en van de 2 nieuwe spruiten tov elkaar is natuurlijk ook heel belangrijk. Bij ons zal alles mooi aansluiten als we alles tot een goed einde kunnen brengen ; eigen dochter 9j, eigen zoon 7j en aansluitend een kazachse tweeling van bijna 5j oud. Dat wordt ambiance in huis :lol:

Groetjes en doe dat goed en maak de juiste keuzes

EfenEn
Berichten: 1167
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 15:54

Bericht door EfenEn » 30 januari 2009, 10:21

Els D schreef:Hallo allemaal,
Heel lang geleden dat ik hier nog eens meegelezen heb. Ook wij deden in novemeber 2007 een aanvraag voor een sibling maat tijdens ons MO in maaart 2008 kregen we slechts een goedkeuring voor 1 kindje. We hebben toen nog nagedacht om tegen dit advies in tegaan en brieven naar de JRB te schrijven,... maar we hebben er ons toch bij neergelecht en wachten nu op onze eerste spruit. We zien nu ook de voordelen van 1 per 1 te adopteren. Als deze adoptie vlot loopt zullen we zeker voor een tweede gaan. In het adoptiebureau vertelde ze ons dat het vel voorkomt dat koppels een sibling vragen maar een goedkeuring krijgen voor 1 kindje. Ik zou wel iedereen aanraden die het aandurft om het te proberen. als een sibling jullie grote wens is moeten jullie er voor gaan maar je kan dan wel afgekeurd worden voor twee.
Bij ons is het ook zo gelopen, en we voelen er ons nu heel goed bij :D . Soms denk ik nog wel dat het spijtig is en dat ik nog steeds een sibling zie zitten. Maar soms ook weer niet :D

Ciska
Berichten: 133
Lid geworden op: 20 januari 2008, 22:00

Bericht door Ciska » 31 januari 2009, 11:02

hallo allemaal,
hallo Chrisken
Wij hebben er dus ook 4 : eerst een adoptiedochter, daarna sibling zoon en dochter en om af te sluiten nog een biozoontje.
Alhoewel we op zeer korte termijn van kinderloos naar 4 kids zijn gegaan (2jaar en 3 maand vanaf thuiskomst eerste dochter gerekend), hebben we toch een 'achterkomertje' in ons midden : Onze jongste telg scheelt 10 jaar met onze oudste dochter. Het zou een goede kwisvraag kunnen zijn...
ook wij dachten dat onze drie kids goed op elkaar aansloten van leeftijd (nu 12, 10 en 9jr) en toen kwam daar ineens nog een bebeeke... Maar dat gaat dus ook hé !

Veel succes allemaal !!!!
Ciska

TC
Berichten: 896
Lid geworden op: 29 mei 2007, 11:43

Bericht door TC » 31 januari 2009, 11:23

Ciska,

Wat een leuk gezin! :-)

Ik kom zelf een een gezin met 5 kinderen, weliswaar allemaal biokids... Maar ook met wat leeftijdsverschil.

Ik ben de oudste,
dan een zus die 2 jaar jonger is,
nog een zus die 4 jaar jonger is,
....
plots nog een broer die 10 jaar jonger is,
....
en heel plots en onverwacht nog een zusje dat 20,5 jaar jonger is!

Natuurlijk wel wat uitzonderlijk, maar ook dàt is heel erg leuk! :-)

Groetjes,
Tabitha

EfenEn
Berichten: 1167
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 15:54

Bericht door EfenEn » 31 januari 2009, 19:44

jep idd uitzonderlijk :D .

Ciska
Berichten: 133
Lid geworden op: 20 januari 2008, 22:00

Bericht door Ciska » 1 februari 2009, 9:09

Tabitha,
Leuk !! Dan heb je al heel wat kunnen 'oefenen' met kleine zus ....

TC
Berichten: 896
Lid geworden op: 29 mei 2007, 11:43

Bericht door TC » 1 februari 2009, 14:27

Klopt!

Die geboorte heb ik heel bewust meegemaakt...
En tegelijk ook gezien hoeveel er allemaal bij komt kijken. Dat heeft mij meteen een stuk "rijper" gemaakt in dat opzicht! :wink:

Els D
Berichten: 393
Lid geworden op: 2 mei 2007, 16:33

Bericht door Els D » 1 februari 2009, 19:09

EfenEn,
Momenteel zijn wij ook super blij zoals het nu verloopt maar soms denk ik ook wel nog eens aan een sibling. We zitten nu momenteel in de wachtfase maar verwachten dit jaar ons kindje. Het is nu denken aan 1 kinderkamer, 1 meter,... Stiekem hadden we graag alles in dubbel gedaan vooral omdat onze wens steeds een gezin met drie kids is.Een sibling was dan ook meer dan welkom.
Groetjes,
Els D.

EfenEn
Berichten: 1167
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 15:54

Bericht door EfenEn » 1 februari 2009, 19:35

Hey Els,

Ik ken het gevoel. Maar omdat wij zelf twijfelden of we een sibling zouden aankunnen, ben ik misschien blij dat het CAW en de jeugdrechter voor ons hebben beslist. maar toch zie ik ook nog altijd de vele voordelen vaan een sibling, en dan vind ik het weer spijtig.
Maar nu kijk ik vooral uit naar een plaatsje op een wachtlijst...

karenbel
Berichten: 20
Lid geworden op: 7 februari 2009, 11:24

Bericht door karenbel » 7 februari 2009, 11:51

hey allemaal,

Ik lees al een tijdje mee maar durfde mij niet in te schrijven voor advies van CAW binnen was...
gisteren was het zover: een positief advies voor 1 of 2 kinderen!
Zo blij, we zitten echt op een grote roze wolk nu!

Iedereen die nog wacht op het advies, veel succes!
Diegenen die geen positief advies kregen: maak zelf nog eens de oefening protectieve en risicofactoren en verdedig je keuze eventueel nogmaals voor de jeugdrechter.
Iedereen die een positief advies kreeg: Zalig hé!

groetjes,
Karen

EfenEn
Berichten: 1167
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 15:54

Bericht door EfenEn » 7 februari 2009, 14:07

proficiat Karen!!!

Weten jullie al bij welk bureau jullie gaan gaan?

karenbel
Berichten: 20
Lid geworden op: 7 februari 2009, 11:24

Bericht door karenbel » 7 februari 2009, 14:49

Hey,

We hebben een afspraak bij FIAC voor info namiddag op 27 maart.
Naar ROH ook een mailtje gestuurd voor een kennismaking maar nog geen antwoord.
We zouden graag voor Haïti, Ethiopië of zuid-afrika gaan maar we staan in principe nog open voor alles...

Het wordt nu zo echt allemaal, kan het nog amper geloven, tot nu toe durfde ik nog niet teveel te dromen maar sinds gisteren denk ik aan niets anders meer...

Bij welk adoptiebureau zitten jullie?

Groetjes,
karen

EfenEn
Berichten: 1167
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 15:54

Bericht door EfenEn » 7 februari 2009, 16:26

Wij zijn er nog niet helemaal uit, of we voor ROH of FIAC gaan gaan, maar we hebben wel een afspraak bij FIAC nu vrijdag (de 13de!!). Vermits je daar niet onmiddellijk het contract ondertekend (je krijgt inschrijvingspapieren mee naar), kunnen het laten afhangen van het gesprek vrijdag. Dus nog een weekje en we weten het :D.
Succes met de beslissing!!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten