Twee kindjes tegelijk adopteren

Adoptie Forum
Aline
Berichten: 322
Lid geworden op: 10 mei 2007, 9:19

Bericht door Aline » 13 december 2008, 14:47

Wij hebben ook een verzoekschrift ingediend voor siblings maar wij staan nog niet zo ver als jullie. Ik ben erg benieuwd ...

Ik denk dat we ons mo in maart gaag hebben

Jal
Berichten: 39
Lid geworden op: 8 december 2007, 17:23

Bericht door Jal » 13 december 2008, 19:17

Dag Jal,

Ik vroeg me af hoe het bij jullie is afgelopen? Wij hebben uiteindelijk enkel een geschiktheidsvonnis voor het adopteren vaan 1 kindje. Nu is het wachten op een afspraak bij een adoptiebureau.[/quote]

Hello,

het is echt lang geleden dat ik hier komen kijken. Proficiat voor de vooruitgang van de procedure. Wij hebben zoals bij jullie de beslissing maar aanvaard omdat wij hadden schrik dat als wij oproep doen dat het nog heel lang ging duren. Maar zeker en vast al blij met een. Wij zijn in het midden van ons kanaal onderzoek (wij doen het zelfstandig) en zijn echt benieuwd over het antwoord. groetjes

EfenEn
Berichten: 1167
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 15:54

Bericht door EfenEn » 14 december 2008, 12:17

Jal schreef:
Hello,

het is echt lang geleden dat ik hier komen kijken. Proficiat voor de vooruitgang van de procedure. Wij hebben zoals bij jullie de beslissing maar aanvaard omdat wij hadden schrik dat als wij oproep doen dat het nog heel lang ging duren. Maar zeker en vast al blij met een. Wij zijn in het midden van ons kanaal onderzoek (wij doen het zelfstandig) en zijn echt benieuwd over het antwoord. groetjes
Veel succes ermee!!

Famvhb
Berichten: 47
Lid geworden op: 6 september 2008, 11:40

Bericht door Famvhb » 16 december 2008, 15:22

Stel dat je een vonnis krijgt voor de adoptie van een sibling, maar dat je je ondertussen toch bedenkt tegen de tijd dat je op intake gaat, geeft dat een probleem?

@Jal: voor welk land gaan jullie?
Veel succes met de verdere procedure, zelfstandige adoptie lijkt me nog veel moeilijker dan een reguliere adoptie...

Julia
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 april 2008, 23:33

Bericht door Julia » 16 december 2008, 15:52

Als je goedkeuring krijgt voor een sibling, kan je nog altijd te kennen geven bij de adoptiedienst dat je toch liever/beter één kindje tegelijk adopteerd. Dat is geen enkel probleem. Je kan beter je verantwoordelijkheid nemen en op tijd zeggen dat twee misschien toch beter niet gaat owv één of andere reden.

Omgekeerd gaat het niet, als je slechts goedkeuring voor ééntje hebt, kan je je niet bij de intake bedenken en zeggen dat je er toch twee tegelijk wil adopteren.

Bij ons hangt het bv af van financieën. Er komt plots een zware medische kost bij die we niet echt hadden verwacht. Daarzonder zouden we zeker de kost van een sibling kunnen betalen. Stel dat we de goedkeuring voor twee krijgen (maar daar reken ik absoluut niet op) en dat de financiële donderwolk boven ons hoofd groter is dan verwacht, dan gaan we er toch maar eentje tegelijk adopteren. Het heeft geen enkele zin ons in nesten te werken en vervolgens daar twee ukjes mee in te sleuren terwijl we ééntje wél alles zouden kunnen geven wat het nodig heeft.

Jal
Berichten: 39
Lid geworden op: 8 december 2007, 17:23

Bericht door Jal » 17 december 2008, 14:09

Famvhb: Julia heeft al goed uitgeledg, dus no worries, neem u tijd om te beslissen als jullie echt een of twee willen voor dat u zegt.

Wij hebben Algerije als land gekozen, wij zijn de eerste in Belgie die dat willen, dus inderdaad wat moeilijk, maar wij duimen dat het gaat lukken.

en jullie van welke land?
nog succes

Famvhb
Berichten: 47
Lid geworden op: 6 september 2008, 11:40

Bericht door Famvhb » 19 december 2008, 14:05

Julia en Jal, bedankt voor je reactie.
Ik ben me er van bewust dat 2 adoptiekindjes tegelijk best wel heel zwaar zal zijn voor ons. We hebben een lijstje gemaakt met de voor- en nadelen voor ons, en voor de kinderen. En we zullen de komende maanden ook wel gaan spreken met mensen die 2 kinderen tegelijkertijd adopteerden.
In onze adoptiecursus (8 koppels) zijn er 3 koppels die een sibling serieus overwegen. (ter info)

Algerije... Ik wist niet dat dat ook al een adoptieland is. Via welk bureau gaat dat?
Wij zullen moeten afwachten in welk land we terecht kunnen, vanwege de leeftijd van mijn echtgenoot (bijna 48). We zullen dus wel zien wie ons wil tegen de tijd dat we onze goedkeuring hebben.

EfenEn
Berichten: 1167
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 15:54

Bericht door EfenEn » 19 december 2008, 14:35

Jal doet aan zelfstandige adoptie. Er is voorlopig geen bureau in Vlaanderen dat met Algerije werkt.

Je krijgt heel wat info van alle bureaus per mail en telefoon is mijn indruk :).

Jal
Berichten: 39
Lid geworden op: 8 december 2007, 17:23

Bericht door Jal » 19 december 2008, 15:13

Famvhb schreef:Julia en Jal, bedankt voor je reactie.
Ik ben me er van bewust dat 2 adoptiekindjes tegelijk best wel heel zwaar zal zijn voor ons. We hebben een lijstje gemaakt met de voor- en nadelen voor ons, en voor de kinderen. En we zullen de komende maanden ook wel gaan spreken met mensen die 2 kinderen tegelijkertijd adopteerden.
In onze adoptiecursus (8 koppels) zijn er 3 koppels die een sibling serieus overwegen. (ter info)

Algerije... Ik wist niet dat dat ook al een adoptieland is. Via welk bureau gaat dat?
Wij zullen moeten afwachten in welk land we terecht kunnen, vanwege de leeftijd van mijn echtgenoot (bijna 48). We zullen dus wel zien wie ons wil tegen de tijd dat we onze goedkeuring hebben.
Hey,
Ik denk dat de beste idee is te gaan families bezoeken die een sibling hebben geadopteert, het zou wel helpen.
wij zijn inderdaad bezig met zelfstandig adoptie, het is anders, en de vraagteken is nog groter :?

succes verder

Ciska
Berichten: 133
Lid geworden op: 20 januari 2008, 22:00

Bericht door Ciska » 19 december 2008, 21:40

Dag Jal,
Veel succes met de zelfstandige adoptie,
wij adopteerden ook zelfstandig, weliswaar in de oude wetgeving, maar met dezelfde onderzoeken. Het is inderdaad de zenuwen verbijten bij momenten, en heel vaak dachten we 'dit komt niet meer goed'. Maar uiteindelijk adopteerden we een dochter van 8 en anderhalf jaar later een zoon van 6,5 en nog een dochter van 5,5. We kregen twee keer goedkeuring voor sibling, maar bij onze eerste adoptie wilden ze in het herkomstland geen sibling toewijzen als 'eerste' adoptie. Toen we terugkeerden voor onze tweede adoptie was dit geen probleem meer...
Veel geluk gewenst in elk geval !!
de zin die wij elke dag hoorden tijdens onze procedure en bij het onderhandelen met de plaatselijke instanties was : " Si dieu le veut, tout va s'arranger". maar wij hadden voornamelijk het gevoel dat we toch zelf moesten doen hoor !!

veel succes
ciska

Jal
Berichten: 39
Lid geworden op: 8 december 2007, 17:23

Bericht door Jal » 20 december 2008, 14:18

Hey Ciska,

wat een mooi berichtje, dank je wel hoor, het brengt echt zon in ons procedure dat het mogelijk is. wij zijn nu aan het wachten op de belangrijkste beslissing "willen ze of willen ze niet met Algerije werken". dus heel spannend. van welk land hebben jullie geadopteert?

groetjes

Ciska
Berichten: 133
Lid geworden op: 20 januari 2008, 22:00

Bericht door Ciska » 20 december 2008, 15:45

Dag Jal,
wij adopteerden uit Guinea Conakry, West Afrika.
Een land zonder adoptietraditie, met een bereidwillige mevrouw aan het hoofd van de kinderbescherming aldaar, maar jammer genoeg ook een land met heel veel corruptie en een héél log gerechtelijk apparaat...
Dagelijks meerdere keren bellen was de boodschap, maar je ziet, onze vastberadenheid heeft geloond, we zijn hele trotse ouders van 3 schatten uit Guinea !
Wij gaven bij het kanaalonderzoek de kinderbescherming op als tussenpersoon, en daar werd niet moeilijk over gedaan...
Hoelang nog wachten bij jullie op een antwoord ivm het kanaalonderzoek??
Ciska

Jal
Berichten: 39
Lid geworden op: 8 december 2007, 17:23

Bericht door Jal » 24 december 2008, 13:20

Hey Ciska,

super leuk zeg, drie kindjes, dat is inderdaad een droom. Zij hebben aan ons gezegd misschien krijgen wij een antwoord in januari, maar ja, moeten het geloven? of duurt het meestal langer?
weet je welke zijn de reden om een land te weigeren?

groeten en pretigge feestdagen

chrisken
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 januari 2009, 16:21

Sibling vanuit Kazachstan

Bericht door chrisken » 29 januari 2009, 16:27

Leuk te lezen dat er nog mensen zijn die het aandurven om een sibling te adopteren. Voor ons heeft dit persoonlijk, voorlopig, ook enkel maar voordelen.
Wij zijn momenteel bezig om een tweeling te adopteren vanuit Kazachstan. Ze zijn bijna 5 jaar oud, een jongen en een meisje. Onze eerste bezoeken verliepen fantastisch. Nu afwachten op onze 2de afreisdatum. :roll:

Jal
Berichten: 39
Lid geworden op: 8 december 2007, 17:23

Bericht door Jal » 29 januari 2009, 21:08

waw super. een dikke proficiat. Het heeft inderdaad maar voordelen, geniet er maar van.

Groeten

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten