hallo,
Wij zijn gisteren op de eerste infosessie geweest in Brussel en een algemene uitleg gekregen over de procedure, tot het vonnis en dan uitleg gekregen van de 3 grote adoptiecentrums. Wat was ik blij dat "het kleine mirakel" er ook was en dat we even met hen konden praten. en meer uitleg kregen. Heel sympathieke mevrouw was het!
het viel me ook op dat de meeste kandidaatouders echt wel een klein baby'tje willen en dus nogal vlug kiezen voor landen als ethiopia, nigeria e.d., waar ze ook meer kans hebben op een gezond kind.
Het meest positieve nieuws voor ons, was dat siblings niet twee keer zoveel kosten, dus dat het voor ons toch mogelijk zou zijn om siblings of triblings te adopteren uit Polen. Ook de uitleg omtrent special needs, viel al bij al nog mee. Je kan evengoed met je eigen kinderen veel problemen hebben. Ik geef les en ik zie ook veel problemen bij kinderen die niet geadopteerd zijn. Wordt er niet soms ook heel hoge eisen gesteld van onze kinderen, vraag ik me dan af?
nu in ieder geval, we staan op nr 151 en met dat nieuw systeem laten ze ons maar toe tot de voorbereidingscursus, in functie van het aantal kinderen dat zou vrijkomen. Als we hun berekeningen zien, dan wordt dit niet in 2014, misschien in 2015...
Dus we wachten rustig af tot we verder kunnen gaan en het vonnis kunnen behalen in de rechtbank. Daarna zou alles sneller moeten kunnen gaan en blijkt het ook zeer goed te zijn dat ik reeds wat contacten maak in Polen en geen tolk nodig heb.
Mocht er iemand deze zomer naar Polen moeten, ik heb 2 maanden vakantie en ben graag van dienst als tolk.
groetjes aan iedereen
Pozdrowki

Annelies