Adoptie Polen

Adoptie Forum
KathMich
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 augustus 2013, 14:38

Re: Adoptie Polen

Bericht door KathMich » 18 november 2014, 17:22

Bedankt ... Het lijkt allemaal zo onwerkelijk .... Ik had al vanalles gekocht, en was zo gelukkig om mijn moederschap wat te kunnen vieren, dat ik een paar winkels heb leeggeplunderd :roll:
Zo erg dat we Marek nooit gaan ontmoeten, zo'n prachtig ventje ... Duim alsjeblieft allemaal mee dat we binnenkort toch weer positief nieuws kunnen krijgen.

Groetjes aan iedereen die al het geluk gevonden heeft, en aan iedereen die nog op dezelfde baan zit als ons
Succes
x

Nessatje
Berichten: 385
Lid geworden op: 5 juni 2011, 20:00

Re: Adoptie Polen

Bericht door Nessatje » 18 november 2014, 19:25

Hier word ik letterlijk stil van... Weet even geen woorden en krijg kippenvel bij het lezen van je bericht.
Kan me totaal niet voorstellen hoe jullie je moeten voelen, hoe komen ze er inderdaad bij om zo met een kind om te gaan. Dit houdt toch geen steek? Zo machteloos sta je daar, terwijl je kindje er al was in jullie hart.
Vreselijk... Wat is dat dan ook, een gezin die eerst weigert en dan 'plots' wegens 'toch gezond' toch aanvaard?
Hoe kan het ook, hoe kan je je voorstellen dat zoiets kan gebeuren.

Veel sterkte bij het verwerken van dit verlies, want dat is het ook.
We duimen zeker en vast dubbel voor jullie mee maar hopen eerst en vooral dat jullie dit een plaats kunnen geven.
Veel liefs!
Trotse mama van ons sterretje Mats* 13-08-2015 - Slaap zacht lief klein ventje xxx

KathMich
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 augustus 2013, 14:38

Re: Adoptie Polen

Bericht door KathMich » 19 november 2014, 8:23

Bedankt voor jullie steun !!! ... x

duvelke
Berichten: 5
Lid geworden op: 7 juli 2014, 20:32

Re: Adoptie Polen

Bericht door duvelke » 20 november 2014, 22:49

We zijn kandidaat voor een sibling uit Polen en weten perfect hoe je je voelt. Paar maanden geleden (april) een gelijkaardige ervaring gehad. We hadden reeds eerste fantastisch bezoek achter de rug aan de kinderen. Wij en de kinderen ( oudste was 10 en wist wel waarvoor we op bezoek waren) hadden 2 mooie dagen en waren er volledig klaar voor. Na onze thuiskomst bleek de Poolse rechter plots te twijfelen om de moeder toch terug ouderlijke rechten te geven. Op zo'n moment tuimel je tamelijk hard van je roze wolk. De knuffels die we kregen van de kinderen bij ons vertrek vergeten we nooit. Ze zullen nu waarchijnlijk tot hun 18 opgroeien in een instelling en misschien af en toe hun moeder op bezoek krijgen. De rechter vond dat een veel betere oplossing.
Het zal dus ook bij jullie vooral wat tijd nodig hebben om te slijten.... 't Is echt een soort rouwproces waar je door moet.
Misschien een kleine troost nog : HKM had beloofd om ons zo snel mogelijk een nieuw voorstel te doen en binnenkort reizen we af om 2 andere kinderen te ontmoeten. Hopelijk dit keer met goede afloop.
Je moet er blijkbaar rekening mee houden dat tot definitieve adoptie is uitgesproken er steeds een kink in de kabel kan komen.
Veel sterkte en veel geluk voor het vervolg !! En voor wat het waard is, jullie zijn niet de enige.

KathMich
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 augustus 2013, 14:38

Re: Adoptie Polen

Bericht door KathMich » 21 november 2014, 8:41

Oh neen, wat een afschuwelijk verhaal @Duvelke ... :-( zo erg ! Ik leef echt met jullie mee, en ben vooral heel blij dat jullie die moeilijke periode hebben kunnen rekken. Ik hoop echt dat het nu allemaal goed afloopt voor jullie. Een mens kan zoiets geen twee keer dragen heb ik het gevoel ...
In ieder geval ben ik wel zeker dat HKM wel alles gaat doen zodat het kan lukken. Het is wel zo spijtig om nu door te hebben dat Polen inzake adoptie toch nog een corrupt land kan zijn, deze gevallen komen zeer waarschijnlijk voor in de minderheid, maar helllllllll ! het is echt afschuwelijk

Bedankt om jouw verhaal te delen. Ik hoop dat wij ook binnenkort weer eens iets positiefs mogen delen ... Mijn leven is momenteel nog steeds niet compleet ... Mijn man en ik hebben zoveel liefde om te geven en hopen dat we geen maanden meer moeten wachten.

Liefs en veel succes
Kathleen

verena
Berichten: 122
Lid geworden op: 19 juni 2008, 20:56

Re: Adoptie Polen

Bericht door verena » 26 november 2014, 14:54

:-(

Veel moed!
Laatst gewijzigd door verena op 12 december 2014, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.

KathMich
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 augustus 2013, 14:38

Re: Adoptie Polen

Bericht door KathMich » 26 november 2014, 17:08

Ja inderdaad, ik denk dat er héél veel mensen niet beseffen waar we allemaal door moeten als individu, als koppel, ... Het is zwaar, ik neem aan éénmaal het zo ver is dat we het allemaal kunnen relativeren. Nu is het weer wachten ... Veel moed aan iedereen die het durft aan te gaan.
Nooit de moed laten zakken !
Groetjes,
Kath

verena
Berichten: 122
Lid geworden op: 19 juni 2008, 20:56

Re: Adoptie Polen

Bericht door verena » 26 november 2014, 17:47

als koppel is het idd zwaar.
Op tijd praten, en als het moet eens goed uw hart luchten.

en, de raad die je krijgt van ' eens je je kindje hebt ben je het allemaal vergeten' negeren..
Ik kreeg het daarvan op mijn heupen, hebben het jaren moeten aanhoren.

Er zit wel ergens waarheid in maar daar heb je nu niks aan.
Hou de moed erin en tja.. wachten wachten :-(

Groetjes en veel succes!!!!!!!

KathMich
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 augustus 2013, 14:38

Re: Adoptie Polen

Bericht door KathMich » 27 november 2014, 10:12

Geen probleem hoor, het weegt wel, maar als koppel staan we sterk ! We willen al jaren hetzelfde :) en we babbelen heel veel, dat helpt echt.
Wij zijn nu klaar om verder te gaan ! Ik wil niet blijven stilstaan. Nu hopen dat HKM binnenkort met een voorstel terugkomt he ...

Bedankt aan iedereen die ons op elke manier probeert te steunen.

Liefs
Kath

DVO Nessa
DVO Moderator
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 november 2014, 19:24

Re: Adoptie Polen

Bericht door DVO Nessa » 27 november 2014, 20:01

Wij blijven alvast keihard meeduimen!

Nessatje

cynthia002
Berichten: 2
Lid geworden op: 7 maart 2015, 17:46

Re: Adoptie Polen

Bericht door cynthia002 » 7 maart 2015, 18:00

Hallo contact fuh_chilembong@yahoo.com als je geïnteresseerd bent in adoptie kind zijn, Mijn man en ik nam een pasgeboren baby van hier

annegitaar
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 november 2013, 10:37

Re: Adoptie Polen

Bericht door annegitaar » 10 maart 2015, 13:37

hallo allemaal,

Een tijdje afwezig geweest...
hoe gaat het met jullie adoptie uit polen? Kathleen al een nieuw voorstel met goeie afloop? Duveltje?
ik hoop dat jullie gezin compleet worden en jullie liefde in volle tuigen...

wij zijn ondertussen aan het maatschappelijk onderzoek toe. Volgende week ons eerste gesprek... spannend...
Graag deel ik ook iets met jullie. Heb er lang over gedaan om alles te plaatsen en dankzij de verhalen en getuigenissen op " de verdwaalde ooievaar" weet je dat je niet alleen bent. dat er altijd een uitweg is en dat 'na regen, zonneschijn komt'.

Daarom deel ik graag met jullie mijn nieuw nummertje "empty space"...Ik ben er zeker van dat jullie het als geen ander zullen begrijpen.
https://www.youtube.com/watch?v=46_dKbym5uE

groetjes en veel luistergenot.
Annelies

KathMich
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 augustus 2013, 14:38

Re: Adoptie Polen

Bericht door KathMich » 11 maart 2015, 9:45

Hoi allemaal,

Het is weeral een tijdje geleden. Met opnieuw negatiever nieuws. Soms weten we echt niet meer waar we de moed en de kracht moeten halen.

Sinds januari werkte ons adoptie bureau een aan nieuw dossiertje. Maar gisteren vernomen dat het kindje een té zware mentale achterstand zou hebben, dus zijn we weer bij af ... :-(
Het is niet de fout van ons bureau, zeker niet, maar we zijn zo hard aan het verlangen naar een eindelijk positieve afsluit van een moeilijke periode.

Ik wil echt opnieuw de goede positieve vibe hebben, toen alles nog goed ging en we Marek gingen adopteren. Ik voelde me toen al een mama, en dat gevoel wil ik zo hard terug hebben.


Ik wens iedereen veel geluk en vooral veel moed ! En bedankt voor de lieve berichtjes en de steun !

Liefs,
Kath

annegitaar
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 november 2013, 10:37

Re: Adoptie Polen

Bericht door annegitaar » 11 maart 2015, 9:53

hoi Kathleen,

we blijven duimen voor jullie! ik ben zeker dat er ooit een gepast kindje voor jullie gevonden zal worden, die ergens op jullie wacht en op jullie warme thuis! Zijn jullie nog steeds op de piste Polen? of zijn er ook nog andere landen waar jullie voor openstaan?

groetjes en veel moed en succes!
Annelies

duvelke
Berichten: 5
Lid geworden op: 7 juli 2014, 20:32

Re: Adoptie Polen

Bericht door duvelke » 11 maart 2015, 10:19

Hallo,

Ook weer een tijd geleden maar er is ondertussen heel wat veranderd voor ons. We zijn reeds enkele weken thuis met onze 2 kinderen. Broer en zus stellen het goed en passen zich in sneltrein vaart aan aan hun nieuwe omgeving, land en taal. Hoef niet te zeggen dat we echt wel gelukkig zijn met ons nieuwe gezinnetje.

@Kathleen :

Ook wij hebben enkele maanden in grote onzekerheid geleefd en alleen maar negatieve signalen gekregen. Net op het moment dat we begonnen te denken : "als het nu opnieuw fout loopt hoeft het niet meer" viel alles in de juiste plooi. Geef dus zeker de moed niet op. Ik ben ervan overtuigd dat jullie in de nabije toekomst dit verhaal ook positief gaan afsluiten en geloof me, je zal dan de goede positieve vibe terug hebben.

Voor iedereen die aan het wachten is : Heel veel moed en succes !! ' t Is zeker niet altijd makkelijk maar hopelijk toont ons bericht dat een goede afloop nog steeds mogelijk is.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten