Adoptie Polen

Adoptie Forum
annegitaar
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 november 2013, 10:37

Bericht door annegitaar » 27 februari 2014, 14:26

POLEN

HKM is op zoek naar een familie met een geschiktheidsvonnis voor 4 kinderen tussen 4 en 8 jaar oud uit Polen. Verder zijn we steeds op zoek naar gezinnen die een kind van 9 à 10 jaar wensen te adopteren.

!!!hadden we al maar het geschiktheidsvonnis...!!!

duvelke
Berichten: 5
Lid geworden op: 7 juli 2014, 20:32

Re: Adoptie Polen

Bericht door duvelke » 7 juli 2014, 21:17

Hebben een paar maanden geleden een voorstel gekregen voor 2 kinderen uit Polen. Hebben ter plaatse eerste ontmoeting gehad en 1 dag doorgebracht met de kinderen. Vanuit deze ervaring willen we reageren op twee zaken die we hier lezen. De kinderen waren gezond en reageerden "normaal". Ook op school geen achterstand. Ook de andere kinderen in de instelling leken OK. Het is dus niet (meer) zo dat enkel special need worden voorgesteld.
Er is echter wel nog contact met de biologische ouders. Tijdens ons bezoek kreeg één van de kinderen zelfs een telefoontje van de biologische moeder. Reactie van de instelling was dat dit vandaag met GSM,facebook,skype bijna niet meer te voorkomen was en er juridisch blijkbaar niets tegen in te brengen is. Ook wij dachten dat alle contact was verbroken. Niet dus....

KathMich
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 augustus 2013, 14:38

Re: Adoptie Polen

Bericht door KathMich » 18 augustus 2014, 16:07

Hallo,

Als alles goed verloopt krijgen wij begin september een voorstel toegestuurd. Verder weten we niets behalve dat ze nu met ons dossier bezig zijn en dat we binnenkort opgeroepen zullen worden door het adoptiebureau :) allemaal spannend, dus ik hou jullie allemaal op de hoogte als er iets positiefs uit de bus valt.

Mvg
Kathleen
:D happy

Nessatje
Berichten: 385
Lid geworden op: 5 juni 2011, 20:00

Re: Adoptie Polen

Bericht door Nessatje » 18 augustus 2014, 20:48

@ Kathleen: Spannend seg :D Die telefoon zullen jullie wel niet uit het oog verliezen! Hou ons zeker op de hoogte!
Trotse mama van ons sterretje Mats* 13-08-2015 - Slaap zacht lief klein ventje xxx

EfenEn
Berichten: 1167
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 15:54

Re: Adoptie Polen

Bericht door EfenEn » 19 augustus 2014, 9:55

spannend!!!!!

annegitaar
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 november 2013, 10:37

Re: Adoptie Polen

Bericht door annegitaar » 19 augustus 2014, 10:27

Waw, spannend. Hou ons op de hoogte. :-)

HD
Berichten: 19
Lid geworden op: 16 maart 2014, 10:08

Re: Adoptie Polen

Bericht door HD » 10 oktober 2014, 18:54

Ik lees hier even mee.
wij nog helemaal in het begin van onze procedure (bezig met voorbereiding) maar hebben ook een grote voorkeur voor Polen.
Ik ben op zoek naar iemand die reeds geadopteerd heeft uit Polen en waar ik eens contact zou mogen mee hebben.
Is er iemand die al een kindje heeft uit Polen?

Inderdaad veel negatieve verhalen uit Polen. Altijd moeilijk in te schatten hoe 'waar' deze zijn vrees ik. Veel kinderen uit andere landen hebben toch ook problemen maar deze zijn misschien minder uitgelegd op het kindvoorstel of zie ik dit fout?

Groeten,

HD
Berichten: 19
Lid geworden op: 16 maart 2014, 10:08

Re: Adoptie Polen

Bericht door HD » 10 oktober 2014, 20:12

ik kan trouwens nog een vraagje.

Bij polen moet je twee keer gaan als ik het goed versta?

de eerste keer voor een aantal dagen maar hoe lang moet je de tweede keer blijven?

alvast bedankt voor jullie antwoord en veel wachtgeduld aan iedereen!

KathMich
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 augustus 2013, 14:38

Re: Adoptie Polen

Bericht door KathMich » 11 oktober 2014, 8:21

Hallo, we zijn ondertussen begin oktober en we hebben nog geen voorstel gekregen helaas. Maar het adoptiebureau is er wel mee bezig. Nog een beetje extra geduld ....... Wij wachten ... Maar gemakkelijk is get niet. De eerste keer reis je naar Polen voor 1 week, de 2de keer zal je verblijf tussen 1a2 maanden moeten duren, afhankelijk van de beslissing van de rechter. Wij zijn er bijna, ... Eenmaal ik meer nieuws heb hou ik jullie op de hoogte
Grtjs

KathMich
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 augustus 2013, 14:38

Re: Adoptie Polen

Bericht door KathMich » 27 oktober 2014, 9:19

Zeer goed nieuws ! We hebben een voorstel gekregen én goedgekeurd vorige week ! Wat spannend. We weten nog niet wanneer we naar Polen moeten, maar wel waar we naartoe zullen moeten en wie er daar op ons wacht ! :-)
Nog een beetje geduld ... :-) wij zijn alvast super enthousiast

Groetjes,
Kathleen :P

Nessatje
Berichten: 385
Lid geworden op: 5 juni 2011, 20:00

Re: Adoptie Polen

Bericht door Nessatje » 27 oktober 2014, 19:41

Oooh, gefeliciteerd! Natuurlijk zullen jullie in de wolken zijn. Zalig! De laatste stapjes nu :D
Trotse mama van ons sterretje Mats* 13-08-2015 - Slaap zacht lief klein ventje xxx

DVO pixi
DVO Moderator
Berichten: 576
Lid geworden op: 29 november 2008, 14:18

Re: Adoptie Polen

Bericht door DVO pixi » 27 oktober 2014, 20:40

Proficiat! !
baie fiere moeke
ignis aurum probat

HD
Berichten: 19
Lid geworden op: 16 maart 2014, 10:08

Re: Adoptie Polen

Bericht door HD » 17 november 2014, 20:49

Super! proficiat!

KathMich
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 augustus 2013, 14:38

Re: Adoptie Polen

Bericht door KathMich » 18 november 2014, 8:36

:'( Wij hebben een week geleden iets vreselijks meegemaakt. Onze adoptie van onze zoon gaat niet door ... Bij de centrale adoptie autoriteit of Public Center in Warchau, hebben ze na de laatste resultaten van zijn hersenscan beslist om hem opnieuw voor te stellen binnen het Pools adoptiecircuit. Een Pools gezien die hem eerder geweigerd had, heeft nu weer voor hem gekozen, omdat hij eigenlijk zeer gezond blijkt te zijn.
Dit is nog nooit eerder gebeurd. Het Klein Mirakel, heeft ons echt zo veel mogelijk geholpen. Het is echt oneerlijk wat er gebeurd is, maar niemand kan er iets aan veranderen. We moeten hem dus proberen te vergeten en hopen op een nieuw dossier. Het zijn echt heel zware tijden, maar in ons hart blijft hij wel nog een beetje onze zoon.
Alleszins, we geven de moed niet op . Ooit komt er een kindje in ons gezin. Gelukkig is ons adoptiebureau HKM er voor ons, en ze hebben echt alles geprobeerd om Marek toch nog bij ons te krijgen, maar tevergeefs ...

Hoe ga je hier nu best mee om ... Wij weten het even niet meer. Ons hart verlangt naar een kindje, al meer dan 5 jaar zijn wij bezig, waaronder bijna 3 jaar in totaal met adoptie. We geven de moed niet op, en geloven dat er binnenkort wel weer eens iets positiefs onze richting zal uitkomen ...

Grtjs
Kath

DVO pixi
DVO Moderator
Berichten: 576
Lid geworden op: 29 november 2008, 14:18

Re: Adoptie Polen

Bericht door DVO pixi » 18 november 2014, 14:28

Oh mijn god kathleen...hier zijn geen woorden voor! Hoe durven ze daar met een kind (en toekomstige ouders )omgaan alsof het een tweedehandswagen is!- niet goed: stuur hem maar naart buitenland, oh wacht...wel goed...oh dan houden we hem hier- djeezus!
Hoe mee omgaan? Wij zouden boos en verdrietig zijn, net als jullie.
Ik las ooit van een koppel wiens kindje stierf kort na tw in het herkomstland nog, tis een totaal ander verhaal, zij kregen, zij kregen ook de spulletjzs van dat kindje en konden zo afscheid nemen en het een plaats geven...in gedachten blijft het voor altijd hun eerste kind denk ik
Veel sterkte!!
baie fiere moeke
ignis aurum probat

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten