Binnenlandse adoptie prille start
-
Binnenlandse adoptie prille start
Wie heeft er ook zijn aanmeldingsbrief voor binnenlandse adoptie opgestuurd? Wanneer en hoelang hebben jullie moeten wachten op antwoord? 

-
- DVO Moderator
@Vork, eindelijk eens een grondige en duidelijke uitleg. Als ik het goed begrijp ben je dan voor een 2 de procedure beter dat je bij dezelfde 'soort' blijft als bij de eerste? Bij binnenlandse kan je een heleboel overslaan en ben je al op vertrouwde en gekende voet met je adoptiebureau, wat een groot voordeel kan zijn
, bij buitenlandse is je datum van aanmelding geldend, maar je gaat sneller door je caw onderzoek want je hoeft maar 2 ipv 4 gesprekken. Zo win je toch ook wat tijd. Switch je tussen 2 procedures ben je terug een starter en doorloop je alles, bij beide types. verlichtend
de zogenaamde 'wachttijd van 6 maanden na de eerste adoptie' is voor zowel binnenlandse als buitenlandse, gezien de wachttijden een beetje achterhaald denk ik, ik geloof dat geen enkele dienst je het kwalijk zal nemen dat je snel een tweede procedure start aangezien het toch nog een paar jaartjes duurt tot de 2de toewijzing.

de zogenaamde 'wachttijd van 6 maanden na de eerste adoptie' is voor zowel binnenlandse als buitenlandse, gezien de wachttijden een beetje achterhaald denk ik, ik geloof dat geen enkele dienst je het kwalijk zal nemen dat je snel een tweede procedure start aangezien het toch nog een paar jaartjes duurt tot de 2de toewijzing.