ervaringsverhalen

Adoptie Forum
Plaats reactie
ilse
Berichten: 210
Lid geworden op: 1 februari 2007, 18:53

ervaringsverhalen

Bericht door ilse » 9 maart 2007, 13:25

ik ben op zoek naar ervaringsverhalen: verhalen van mensen die al een tijd(je) hun kindje(s) thuis hebben.

kennen jullie sites/blogs/boeken ?

Heidi
Berichten: 9
Lid geworden op: 1 februari 2007, 15:52

Bericht door Heidi » 9 maart 2007, 14:19

Hoi Ilse ,

Wij zijn sinds 19 oktober 2005 thuis met onze adoptiezoon. Wij hielden van ons verblijf en het eerste jaar van onze zoon in Belgie een website bij.
www.freewebs.com/karelenheidi
Hopelijk heb je er wat aan .
Groetjes Heidi

ilse
Berichten: 210
Lid geworden op: 1 februari 2007, 18:53

Bericht door ilse » 14 maart 2007, 11:48

bedankt. nog veel succes met jullie kindje

sanne
Berichten: 22
Lid geworden op: 7 februari 2007, 19:16

Bericht door sanne » 19 april 2007, 21:19

dag heidi,
heb je website bekeken. Proficiat met je kindje! Wij denken ook na over adoptie... nu lezen we dat er eerst een maatschappelijk onderzoek en dergelijke plaatsvindt. Jullie ontvingen geen geschikth.verklaring? Hoe komt dat, motiveren ze dat ook? En vonden jullie die motivatie kloppen?
Jullie zijn dan overgeschakeld op vrije adoptie , hoe vind je dan je weg om alles in orde te krijgen en hoe je dat moet doen?
K zou het fijn vinden er wat meer informatie over te krijgen. Alvast heel erg bedankt.
Groetjes sanne

Heidi
Berichten: 9
Lid geworden op: 1 februari 2007, 15:52

Bericht door Heidi » 22 april 2007, 12:17

Hoi Sanne ,

Bedankt !
Wij ontvingen inderdaad geen geschiktheidsvonnis ,wij hebben nog in de oude procedure de gesprekken met het CAW gehad . Wij hadden 4 gesprekken , 2 met de MA en 2 met een PSY , daarna evalueerden ze ons in groep met nog 5 andere mensen die ons nooit gezien of gesproken hadden .Je mocht dan bellen voor het verdict maar ze gaven geen uitleg ,die volgde bij ons pas 14 dagen later! Je kan wel denken hoe slecht we ons voelden in die 2 weken .Toen we dan eindelijk uitleg kregen ,bleek dat we negatief kregen wegens te sterke band met onze ouders ,ik zou mijn kind nooit vriendjes laten komen spelen omdat ik vroeger gepest ben ,mijn man snapte niet wat adoptie inhield enz....Maar we waren een heel goed koppel en als we een eigen kind zouden hebben zou het in een liefdevol gezin terecht komen volgens hun!!! Begrijpe wie begrijpen kan !!!
Bij vrije adoptie zijn we toen een half jaar later toevallig terecht gekomen , een koppel dat bij ons in de adoptiecursus had gezeten had via die weg reeds een kindje geadopteerd en zo is de bal aan het rollen gegaan .
We zijn toen ons dossier beginnen samenstellen , hebben ook een rapport moeten laten opmaken door een psy , en de toelating moeten vragen aan de Procureur des Konings (die dan een gezinsonderzoek door de plaatselijke politie liet uitvoeren).
Vrije adoptie hield in (want het bestaat niet meer) dat je eigenlijk alles zelf regelde,zelf je dossier binnenbracht op ambassade en opstuurde enz...
Nu kan je enkel nog adopteren via een erkend bureau of door zelfstandige adoptie .
Wij zijn heel blij dat we toen die stap hebben gezet en zijn dolblij met onze zoon , en van mij mogen die van het CAW gerust eens komen kijken of we het goed doen of niet !
Ik hoop dat je hiermee een beetje een antwoord hebt op je vragen ?
Groetjes ,
Heidi.

sanne
Berichten: 22
Lid geworden op: 7 februari 2007, 19:16

Bericht door sanne » 24 april 2007, 22:24

dag heidi,
dank je voor je antwoord!Het gaf me zeker een antwoord op mijn vragen. Zo wist ik niet dat vrije adoptie compleet was afgeschaft.
Jullie redenen voor ongeschiktheidsverklaring klinken mij raar in de oren. Onlogisch! Maar eind goed, al goed. Ben heel blij voor jullie dat jullie dan toch nog een kindje hebben gekregen en zo te zien (op de website) gaat alles goed hé.
Nog veel geluk gewenst , groetjes sanne

Inge L
Berichten: 1
Lid geworden op: 6 juni 2007, 21:42

Bericht door Inge L » 6 juni 2007, 21:43

Wij hebben twee adoptiekindjes. Onze site is:
http://dannyeningeltje.skynetblogs.be/
Groetjes!
Inge

TC
Berichten: 896
Lid geworden op: 29 mei 2007, 11:43

Links

Bericht door TC » 7 september 2007, 10:18

Hoi,

Wij - Tabitha en Esli, beiden 27 - zitten middenin een adoptieprocedure.
Op onze blog kan je links naar tal van andere verhalen vinden... ook van verschillende gezinnen die hun kindje(s) reeds thuis hebben.

http://our-ethiopian-flower.blogspot.com/

Veel succes!

Tabitha & Esli

Bie
Berichten: 19
Lid geworden op: 3 maart 2007, 8:18

Bericht door Bie » 5 december 2007, 11:21

wat is het verschil tussen vrije adoptie en zelfstandige adoptie?
bedankt!!!

TC
Berichten: 896
Lid geworden op: 29 mei 2007, 11:43

Bericht door TC » 6 december 2007, 8:31

*
Laatst gewijzigd door TC op 18 februari 2008, 8:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Nicole
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 februari 2008, 14:57

Bericht door Nicole » 17 februari 2008, 15:07

Er is wel een groot verschil tussen vrije en zelfstandige adoptie.

Vrije adoptie:
Afgeschaft sinds de nieuwe adoptiewet, 01/09/2005
Kandidaten konden daarvoor zonder een beginseltoestemming en zonder tussenkomst van de overheid op zoek gaan naar een kanaal.

Zelfstandige adoptie:
Kan op de dag van vandaag nog wel.
Kandidaten halen verplicht een geschiktheidsvonnis, waarna er een kanaal wordt onderzocht/goedgekeurd via Kind & Gezin.

Groetjes,
Nicole
http://www.kindengezin.be/KG/Themas/Ado ... doptie.jsp
Laatst gewijzigd door Nicole op 17 februari 2008, 16:20, 2 keer totaal gewijzigd.

Nicole
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 februari 2008, 14:57

Bericht door Nicole » 17 februari 2008, 15:14

Ons adoptieverhaal kan je volgen op de volgende link: http://www.kindjevanver.be

Groetjes,
Nicole

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten