officieel samenwonend en buitenlandse adoptie onmogelijk?

Adoptie Forum
Plaats reactie
boomer
Berichten: 55
Lid geworden op: 16 april 2013, 22:54

officieel samenwonend en buitenlandse adoptie onmogelijk?

Bericht door boomer » 27 december 2013, 18:18

Hallo,
Wij zijn niet gehuwd, maar wonen wel al een drietal jaar officieel samen. Als ik nu kijk naar de landen die in aanmerking komen voor buitenlandse adoptie, dan zie ik dat bijna alle landen eisen dat je gehuwd moet zijn... Ik vind dat eigenlijk vreemd : gehuwden kunnen adopteren, meestal ook alleenstaande vrouwen, maar samenwonenden niet??? Welke landen komen wel in aanmerking voor buitenlandse adoptie? Huwen was voor ons enkele jaren geleden geen optie, omdat mijn partner op dat moment nog geen vaste verblijfsvergunning had, en de advocaat ons zei dat men ons huwelijk wellicht niet ging toestaan omdat men het ging beschouwen als schijnhuwelijk. Ondertussen zijn wij wel al enkele jaren heel gelukkig samen, maar helaas lukt het ons niet om een eigen kindje te hebben (we zijn al bezig met ICSI, helaas nog steeds zonder resultaat). Dus adoptie komt nu wel serieus ter sprake, maar als ik zie hoe weinig landen samenwonenden aanvaarden, dan word ik er nu al "depri" van (ik ben ook al 38, dus we moeten ook niet lang meer wachten, gezien de wachtlijsten zo lang zijn).

Margot_80
Berichten: 258
Lid geworden op: 23 mei 2013, 13:32

Bericht door Margot_80 » 30 december 2013, 11:31

Dag Boomer,

Op die eerste infosessie zagen wij ook dat je al 3 jaar getrouwd moet zijn of langer soms. Nu dachten wij wel begrepen te hebben dat dat op de moment van toewijzing van je kind is.

Maw moest trouwen een optie zijn voor jullie momenteel dan ben je misschien wel in orde tegen dat de toewijzingen gebeuren?

Kan je dat niet even navragen? (Als jullie trouwen zien zitten natuurlijk)

Dat huwen heeft niks met je bekwaamheid tot adopteren te maken. Er zijn gewoon veel meer kandidaat adoptie ouders tov de adoptabele kinderen... Belachelijk he... Wij weten allemaal hoeveel kindjes zitten weg te kwijnen in weeshuizen...

Voor oudere kindjes heb je meer kans... Wij overwegen dat wel, maar hebben beetje schrik voor de bindingsmoeilijkheden die er kunnen zijn dan. Hier ook veel vragen...

Sta je al op de lijst?

Groetjes.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten