Inschrijving binnenlandse adoptie

Adoptie Forum
Plaats reactie
Woodstockske
Berichten: 229
Lid geworden op: 30 augustus 2012, 11:39

Inschrijving binnenlandse adoptie

Bericht door Woodstockske » 24 januari 2014, 21:22

Hallo iedereen,

na enkele jaren proberen zelf zwanger te worden op zowel natuurlijke manier, ivf &zelfs via eiceldonatie, hebben wij helaas niet het geluk mogen hebben om zelf een babytje o de wereld te mogen zetten.
Maar omdat onze kinderwens enorm groot is, zouden we alsnog een kindje willen adopteren. Voor een buitenlandse zijn we echter niet te vinden & is ook niet betaalbaar voor een normale werkende mens, dus zouden we voor binnenlandse kiezen.
Mijn man is reeds 39 & ikzelf ben er 42 & vroeg mezelf af of dit niet te oud was om in aanmerkingte komen voor adoptie?
Ik heb vanmiddag gebeld met een adoptiebureau & deze zei me dat ik me best inschreef op de website van kind & gezin in Brussel maar kan echter niets vinden op hun website over inschrijvingen.
Kan iemand me helpen hiermee?

Groetjes,
Woodstockske

Vork
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 januari 2013, 9:37

Bericht door Vork » 25 januari 2014, 14:11

.
Laatst gewijzigd door Vork op 25 september 2016, 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Woodstockske
Berichten: 229
Lid geworden op: 30 augustus 2012, 11:39

Adoptie

Bericht door Woodstockske » 31 januari 2014, 19:24

Hallo Vork,

heb ons formulier vr binnenlandse adoptie van de week ingevuld & doorgestuurd nr K&G Brussel.
Ze hebben geantwoord dat ze ons formulier goed hebben ontvangen, dus de 1ste stap is gezet :D
Hopelijk hoeven we niet zolang te wachten (+ 5 jr)
Heb ook al eens aant zien geweest vr pleegzorg maar dat zegt ons niet zoveel.
Elke beslissing die je neemt moet je samen nemen met de biologische ouders & het kind zal nooit van ons zijn. De opvoeding gebeurd ook samen met de biologsche ouders, soort van co-ouderschap dus.
En wij willen nog een kindje waar we later alles kunnen aan nalaten :D
Hopelijk worden we goedgekeurd vr de adoptie & mag het alsnog snel verlopen.

Heb jij zelf een kindje geadopteerd of ben je nog aan het wachten?

Groetjes,
N.

Vork
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 januari 2013, 9:37

Bericht door Vork » 2 februari 2014, 14:56

.
Laatst gewijzigd door Vork op 25 september 2016, 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Woodstockske
Berichten: 229
Lid geworden op: 30 augustus 2012, 11:39

Adoptie

Bericht door Woodstockske » 4 februari 2014, 19:30

Hallo Vork,

Ik heb men aanvraag dus doorgestuurd & bevestiging gekregen dat ze onze papieren goed hadden ontvangen.
Moeten wij nu zelf afwachten tot ze ons opnieuw contacteren of hoe gaat dat juist allemaal in zen werk?
Pleegzorg is niets voor ons, omdat wij toch echt een kindje van ons willen & niet 1tje dat we nog moeten delen, ook om later alles aan na te laten :-)
Momenteel hebben we juist 1 tp achter de rug maar die is op niets uitgedraait.
Ik had ergens gelezen dat je niet met fertiliteits zaken mocht bezig zijn als je je voor adoptie hebt ingeschreven, dus weet ook niet of het wel mag om verder nog pogingen te ondergaan?
Mag ik je vragen hoe oud jij bent & ben jij nog bezig om zelf zwanger te worden? Ik ben er 42 & men man 39 net geworden. Ben maar bang dat vanwege onze leeftijd we zullen afgewezen worden :(

Groetjes,
N.

Vork
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 januari 2013, 9:37

Bericht door Vork » 9 februari 2014, 17:49

.
Laatst gewijzigd door Vork op 25 september 2016, 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Woodstockske
Berichten: 229
Lid geworden op: 30 augustus 2012, 11:39

Adoptie

Bericht door Woodstockske » 9 februari 2014, 20:16

Hallo Vork,

ondertussen hebben we deze week een brief ontvangen van K&G Brussel met de uitnodiging voor een infoavond op 27/3/2014 tss 19 & 22 u in Heusden (Destelbergen)
Is wel een eindje rijden voor ons weeral maar ja, het is maar 1 x zeker?
Daarna word alles behandelt door een plaatselijk adoptiebureau hier in de buurt?
Ondertussen hebben toch nog een tp gehad in Leuven omdat we tch nog 11 goede embryo's ingevrozen hadden & zoals je zelf zegt, waarom deze niet gebruiken in afwachting van.
Hopelijk mogen wij nog het geluk hebben om zelf een kindje op de wereld te zetten, maar we hebben ons al voor adoptie ingeschreven in geval van.
Mag ik je vragen hoe het komt dat jij geen kindjes van jezelf hebt/wil aangezien je nog zo jong bent?
Ik heb de laatste jaren veel tegenslag gehad & pas 3 jaar geleden men man tegen gekomen. Daarvoor nooit iemand gehad die openstond voor kinderen.
Leeftijd kies je niet om aan kinderen te beginnen, je moet er 100000% klaar voor zijn heb ik altijd gezegd, anders begin je er niet aan.
Ik wil mijn kind alles kunnen geven wat het wil & dat kan meestal pas op latere leeftijd.
Dus nu maar wachten op de infoavond op 27/3 & op 17/2 mag ik een zwangerschapstest laten doen om te zien of we zelf zwanger zijn.
Heb er wel een goed gevoel bij, nu maar hopen dat de test ook positief gaat zijn :-)

Groetjes,
N.

Woodstockske
Berichten: 229
Lid geworden op: 30 augustus 2012, 11:39

Adoptie

Bericht door Woodstockske » 9 februari 2014, 20:17

Hallo Vork,

ondertussen hebben we deze week een brief ontvangen van K&G Brussel met de uitnodiging voor een infoavond op 27/3/2014 tss 19 & 22 u in Heusden (Destelbergen)
Is wel een eindje rijden voor ons weeral maar ja, het is maar 1 x zeker?
Daarna word alles behandelt door een plaatselijk adoptiebureau hier in de buurt?
Ondertussen hebben toch nog een tp gehad in Leuven omdat we tch nog 11 goede embryo's ingevrozen hadden & zoals je zelf zegt, waarom deze niet gebruiken in afwachting van.
Hopelijk mogen wij nog het geluk hebben om zelf een kindje op de wereld te zetten, maar we hebben ons al voor adoptie ingeschreven in geval van.
Mag ik je vragen hoe het komt dat jij geen kindjes van jezelf hebt/wil aangezien je nog zo jong bent?
Ik heb de laatste jaren veel tegenslag gehad & pas 3 jaar geleden men man tegen gekomen. Daarvoor nooit iemand gehad die openstond voor kinderen.
Leeftijd kies je niet om aan kinderen te beginnen, je moet er 100000% klaar voor zijn heb ik altijd gezegd, anders begin je er niet aan.
Ik wil mijn kind alles kunnen geven wat het wil & dat kan meestal pas op latere leeftijd.
Dus nu maar wachten op de infoavond op 27/3 & op 17/2 mag ik een zwangerschapstest laten doen om te zien of we zelf zwanger zijn.
Heb er wel een goed gevoel bij, nu maar hopen dat de test ook positief gaat zijn :-)

Groetjes,
N.

frusti
Berichten: 110
Lid geworden op: 5 februari 2010, 22:35

Bericht door frusti » 9 februari 2014, 23:30

Dag woodstockske!
Er zijn maar 5adoptiebureaus die binnenlandse adopties doen!er wordt eerst een cursus georganiseerd en daarna kies je pas een bureau!
Geloof me....en bureau kies je niet zo paar. Je moet je er goed bij voelen aangezien je toch een heel lang proces met hen gaat doormaken.

Woodstockske
Berichten: 229
Lid geworden op: 30 augustus 2012, 11:39

Binnenlandse adoptie

Bericht door Woodstockske » 12 februari 2014, 20:29

Hallo Frusti,

heb jij al een geadopteerd kindje via een binnenlandse adoptiedienst.
Zoja, hoelang heeft dit proces bij jullie geduurt voordat het kindje bij jullie geplaatst werd?
Of ben je nog aan het wachten op een kindje?
Ik heb gezien op de site van K&G dat er idd maar 5 erkende adoptiediensten zijn in België & mits wij in het Antwerpse wonen, zullen wij zowiezo genoodzaakt zijn om 1 van de 2 te kiezen die in Antwerpen gevestigd zijn.
Mijn man & ik zijn reeds 39 & 42 & ik vrees maar dat we daar op zullen afgekeurd worden maar helaas hebben we dit niet bewust gedaan om zolang te wachten.
Wij hebben al enkele jaren geprobeerd om via ivf & ecd zelf zwanger te worden, maar helaas is dat geluk precies niet voor ons weggelegd. Tevens heb ik zelf enkele zware tegenslagen te verwerken gehad, operaties met complicaties, niet zwanger mogen worden omdat anders mijn litteken terug zou openscheuren, niet de juiste mannen tegengekomen voordat ik mijn man leerde kennen etc etc.
Heb jij er enig idee van of dat dit een probleem zou kunnen geven, onze leeftijd?

Mvg,
N.

frusti
Berichten: 110
Lid geworden op: 5 februari 2010, 22:35

Bericht door frusti » 13 februari 2014, 20:45

Hallo daar!
Wij hebben ons in feb 2009 aangemeld en einde 2010 konden we naar de cursus.wij hebben nu sinds enkele maanden ons kindje!
Ikzelf heb ook een serieuze aandoening gehad waardoor dat ik geen kan kan krijgen. Hierover zijn ze niet gevallen! Ik zou anders deze vragen eens stellen aan die tEe adoptiebureaus... Zij gaan je wel wat meer kunnen vertellen! Als je nog vragen hebt kan dat best via een pb aangezien het bij binnenlandse adoptie nogal delicaat is om veel prijs te geven :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten