Wensouder(s) gezocht voor donatie

Vraag/aanbod donors
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
Samantha
Berichten: 2
Lid geworden op: 8 augustus 2021, 18:05

Wensouder(s) gezocht voor donatie

Bericht door Samantha » 8 augustus 2021, 19:59

Beste allemaal,

Ik zal mijzelf even kort, maar krachtig voorstellen en daarna mijn verhaal uitgebreid vertellen en wat ik wil en kan aanbieden aan potentiële wensouders.

Mijn naam is Samantha, 35 jaar, 1.65cm, 62kg, gezonde levensstijl en HBO opleiding, goede baan, ik werk in Nederland, woonachtig (koopwoning) in België.

Niet geheel onbelangrijk, ik heb Chinese roots, dus heb geen blond haar blauwe ogen :wink: , maar ook niet het typische Chinese uiterlijk. Ik ben geboren in Duitsland, maar ben opgegroeid in Nederland. Toen ik met mijn man ben getrouwd, ben ik naar Belgie verhuisd. Hij is een Belg dus, donkerblond haar, grijze groene ogen, 36 jaar. We zijn 7 jaar getrouwd, maar kennen elkaar meer dan 15 jaar. We hebben beide geen kinderwens en staan hetzelfde in het leven onder de motto "Leef voor jezelf en niet voor iemand anders".

Ik heb vanaf jongs af aan al geen kinderwens, terwijl mijn vriendinnen allemaal links en rechts kinderen kregen, heb ik nooit het gevoel gehad om ooit moeder te zijn. Ik ben wel 2x tante geworden (van mijn broer) en daar neem ik genoegen mee. Mijn neefjes vind ik hartstikke leuk, maar ben ook blij als ze na een uur of 2 weg zijn :lol:

Mijn menstruaties waren nooit een pretje, veel buikpijn en bloedverlies, totdat mijn gyneacoloog in 2016 aangaf dat ik last had van vleesbomen in mijn baarmoeder, goedaardige fibromen. Ik maak blijkbaar te veel oestregeen, het vrouwelijke hormoon aan. Ik was toen 29 jaar en mijn gyneacoloog wou de vleesbomen verwijderen en mijn baarmoeder behouden. Ik gaf zelf aan dat ik eigenlijk mijn baarmoeder wil laten verwijderen, omdat we toch geen kinderwens hebben en nooit meer ongesteld zijn was voor mij een droom. :wink: Na veel aandringen ging hij er uiteindelijk mee akkoord. Dus in 2016 is mijn baarmoeder verwijderd, maar mijn beide eierstokken heb ik dus nog.

De reden dat mijn man ook geen kinderwens heeft is, omdat hij met 6 broertjes en zusjes is opgegroeid. In zijn jongere jaren heeft hij al genoeg pampers moeten vervangen en moeten oppassen. Ook hebben we veel neefjes en nichtjes langs zijn kant van zijn broertjes en zusjes, waardoor hij daar ook genoegen mee neemt. Hij heeft een passie voor motorrijden op circuit en heeft geen zin en tijd voor kinderen (zijn woorden :D ), af en toe een logeerpartij of naar de speeltuin/pretpark ok, maar moet ook niet te lang duren :lol:

Ik had net een artikel op RTL nieuw gelezen dat er eiceldonor te kort is en hier zit ik dan met met 2 eierstokken zonder baarmoeder. Al word ik niet ongesteld, ik voel iedere maand wel goed mijn eisprong. Het is niet zomaar iets, eicel doneren is een heel traject. Daar ben ik me van bewust. Ik weet niet eens of ik geschikt ben als donor, maar iets in me zegt toch.. wellicht is dit mijn laatste kans om mijn eitjes aan iemand te geven die echt een kinderwens heeft. En eerlijk gezegd zijn we ook wel een stukje nieuwgierig naar hoe een kind van ons eruit zal zien.

We zoeken dus eigenlijk een vrouwelijke wensouder die wel een baarmoeder heeft, maar geen goede eitjes en geen partner heeft, maar wel moeder wilt worden.

Of een homo koppel die een draagmoeder heeft, maar nog een eiceldonor zoekt. Voorwaarde is dan wel dat de sperma van mijn man wordt gebruikt.

Of een lesbische koppel die mijn eicel en de sperma van mijn man wilt.

Of gewoon een hetero koppel met geen goede zaad en eitjes, maar wel een goed functionerende baarmoeder.

Ik wil namelijk mijn eicel doneren op voorwaarde dat het sperma van mijn man ook wordt gebruikt. We willen geen co-ouderschap, hoeven ook niet persé een rol te spelen in zijn/haar leven. Contact mag wel, hoeft niet. Wel willen we dat het kind vanaf de 16 de jaar wordt geïnformeerd over zijn/haar roots. Zoals het in NL gaat.

Spreekt dit verhaal je aan en kunnen we iets voor elkaar betekenen, neem dan contact met me op.

Groetjes,
Samantha

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten