Zelfinseminatie met (vers) donorzaad

Vraag/aanbod donors
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
Cender
Berichten: 2
Lid geworden op: 3 februari 2021, 15:45

Zelfinseminatie met (vers) donorzaad

Bericht door Cender » 27 maart 2021, 15:20

Hallo iedereen,

Ik ben al enkele weken aan het rondkijken op dit super forum. Ik heb wel nog geen topic gezien speciaal over ervaringen met zelfinseminatie met eigen donorzaak. Gewoon bij jezelf thuis of bij de donor. Ik wil graag eens horen of er hier mensen zijn die hun ervaringen willen delen. Wensmoeder, wenskoppel, donoren,...

Zijn er hier vrouwen of mannen die reeds gedoneerd hebben die hun ervaringen in dit topic of via pb willen delen? Wat vonden jullie positief/negatief? Waar moet zeker over nagedacht worden? Hoeveel keer per cyclus deden jullie aan zelfinseminatie en hoeveel cycli hebben jullie moeten proberen? Deed de wensmoeder het via potje en spuitje of speciale kids gekocht? Maken jullie ook financiële afspraken of is dat niet aan de orde?

Ik twijfel enorm aan deze "piste". Een ziekenhuis lijkt mij waarschijnlijk minder stress, gecontrolleerdere omgeving... Anderzijds wel enorme minpunt voor mij dat het kind niet in contact zou kunnen komen met de donor tenzij ik zelf iemand kan aanbrengen volgens Gent of Antwerpen.

Bedankt
Sofie

Tomdel
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 juni 2021, 10:45

Re: Zelfinseminatie met (vers) donorzaad

Bericht door Tomdel » 19 juli 2021, 11:24

Hey sofie, ik ben man 37 wonend in West-Vlaanderen.
Heb je ondertussen al stappen genomen? Ik sta ervoor open.
Mvg T

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten