Vaccinatie

LotjeS
Berichten: 326
Lid geworden op: 3 september 2019, 19:51

Vaccinatie

Bericht door LotjeS » 19 januari 2021, 12:50

Hallo allen

Vraagje - laten jullie je vaccineren? Of wat raad jullie gynae aan?

Wij zouden graag opnieuw starten met ICSI in augustus/september, maar gynae zegt beter te wachten op de vaccinatie. Ze vermoed juni eerste prik, drie weken later tweede en dan twee maand wachten voor je mag starten dus dan kom je als het goed gaat toch al snel in oktober uit.
Maar natuurlijk, in ons Belgen landje zou je zo lang kunnen blijven wachten en uitstellen .. en in velen van ons geval is iedere maand teveel.. (ook geen risicogroep of zorgkundige). Ze zei dat ik daar eens goed over moest nadenken.

Hoe gaan jullie daarmee om?
Start 11/18
ICSI 1: TP 2/20 positief - 10/2020:dochter
9/21 start: al 7 tp negatief..
ICSI 4: 10 cryo’s

Minosh
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Vaccinatie

Bericht door Minosh » 20 januari 2021, 10:22

Hey LotjeS,

Ik ga me niet laten vaccineren, omdat ik in dit traject zit en anderzijds omdat ik niet vind dat ik als gezonde persoon gevaccineerd moet worden. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke keuze.
Ik heb het nog niet gevraagd aan het centrum.

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Vaccinatie

Bericht door mich75 » 20 januari 2021, 13:01

Ik sluit me aan bij Minosh.

Als je in een traject zit en je wil je laten vaccineren dan ben je al gauw 4 maanden kwijt.
Als je zwanger bent dan vaccineren ze niet, dus kan je ook geen tp laten doen de maand voor de vaccinatie.

LotjeS jij zou het voor je traject laten doen en dan schuift het misschien 1 of 2 maanden op. Je kan het nog even aanzien tot wanneer je je vaccinatiedatum krijgt en dan beslissen wat je kiest.

LotjeS
Berichten: 326
Lid geworden op: 3 september 2019, 19:51

Re: Vaccinatie

Bericht door LotjeS » 23 januari 2021, 7:38

Ok - bedankt beiden.

Ik denk inderdaad van af te wachten hoe het in juni zit en daarop te beslissen.
Heb geen zin om het te moeten uitstellen ..
Start 11/18
ICSI 1: TP 2/20 positief - 10/2020:dochter
9/21 start: al 7 tp negatief..
ICSI 4: 10 cryo’s

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Vaccinatie

Bericht door Hope88 » 31 januari 2021, 15:11

Ik heb het deze week gevraagd in Jette. Daar is het advies veranderd? Ipv 2 maanden zou je 5 dagen na het laatste vaccin kunnen starten met de behandeling.
Zij raadde het wel aan omdat het risico dat corona met zich meebrengt tijdens een zwangerschap groter zou zijn dan de mogelijke nevenwerkingen van het vaccin.
Ze vermoedt dat het vaccin op termijn ook zal worden aangeraden bij zwangere vrouwen.
Verwarrend he al die verschillende adviesen.
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

LotjeS
Berichten: 326
Lid geworden op: 3 september 2019, 19:51

Re: Vaccinatie

Bericht door LotjeS » 31 januari 2021, 19:40

Hope88 schreef:
31 januari 2021, 15:11
Ik heb het deze week gevraagd in Jette. Daar is het advies veranderd? Ipv 2 maanden zou je 5 dagen na het laatste vaccin kunnen starten met de behandeling.
Zij raadde het wel aan omdat het risico dat corona met zich meebrengt tijdens een zwangerschap groter zou zijn dan de mogelijke nevenwerkingen van het vaccin.
Ze vermoedt dat het vaccin op termijn ook zal worden aangeraden bij zwangere vrouwen.
Verwarrend he al die verschillende adviesen.
Ja zeer verwarrend. Ik denk ook dat het nog iedere week kan veranderen wat ze wel of niet aanraden.

Ik had ook de indruk dat mijn gynae neigde naar laten vaccineren en dan pas starten. Die onzekerheid is wel niet fijn..
Soms denk ik dan om beter sneller te starten zodat ik die vaccinatie nog voor ben, maar lijkt me dan ook weer niet verstandig.. maar het idee dat het daarom weer maanden opgeschoven kan worden... pffff!
Start 11/18
ICSI 1: TP 2/20 positief - 10/2020:dochter
9/21 start: al 7 tp negatief..
ICSI 4: 10 cryo’s

Minosh
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Vaccinatie

Bericht door Minosh » 1 februari 2021, 14:57

Dit werd recent gepubliceerd https://www.health.belgium.be/sites/def ... vweb_3.pdf
Op dit moment worden zwangere niet gevaccineerd omdat ze niet weten welk effect dit op lange termijn zal hebben, maar indien je wenst kan je wel laten vaccineren. Dit is het advies dat ze bij ons in de zorgsector volgen.

Toeti
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 november 2020, 14:48

Re: Vaccinatie

Bericht door Toeti » 2 februari 2021, 18:12

Hope88 schreef:
31 januari 2021, 15:11
Ik heb het deze week gevraagd in Jette. Daar is het advies veranderd? Ipv 2 maanden zou je 5 dagen na het laatste vaccin kunnen starten met de behandeling.
Zij raadde het wel aan omdat het risico dat corona met zich meebrengt tijdens een zwangerschap groter zou zijn dan de mogelijke nevenwerkingen van het vaccin.
Ze vermoedt dat het vaccin op termijn ook zal worden aangeraden bij zwangere vrouwen.
Verwarrend he al die verschillende adviesen.

Ik sluit mij aan bij dit advies.
Ik heb me vandaag laten vaccineren (ik ben huisarts en heb het via een WZC kunnen laten doen) op advies van Professor Van Damme. Heb hem gemaild (ik werk ook een stuk voor de UA, vandaar de mogelijkheid om het hem te vragen) en hij adviseerde zeker om de vaccinatie te doen, voornamelijk omdat zwangerschap idd een risicofactor is voor een ernstige covid-infectie.
In mijn geval is het wel zo dat ik momenteel herstellende ben van een ingreep ivm EUG en sowieso nog wel even moet wachten tot maart om op te starten ivm IVF. Dus als het goed loopt heb ik beide vaccins gehad voor een eventuele terugplaatsing.
Ik zou zelf ook wel geneigd zijn om dit vaccin te laten zetten als ik zwanger zou zijn. In de VS raadt de CDC dit aan aan zorgverleners die zwanger zijn, en vermoedelijk zal dit in de toekomst nog verbreed worden naar alle zwangere vrouwen. Zoals aangehaald is er nog te weinig info/studies, maar studies zijn momenteel wel lopend (meer dan 9000 zwangere vrouwen met Pfizer vaccin en meer dan 8000 zwangere vrouwen met Moderna vaccin momenteel gevaccineerd in de VS).
Het blijft natuurlijk een persoonlijke keuze.

Veel succes,

Toeti
03/2019:kinderwens
2020: 6 IUI (neg)
01/2021: opstart IVF gepland; spontane zs maar bbz: laparoscopische verwijdering eileider rechts
02/2021: IVF 1: biochemische zs, geen cryo's
04/2021: IVF/ICSI2: zwanger maar onduidelijk, 2 cryo's

LotjeS
Berichten: 326
Lid geworden op: 3 september 2019, 19:51

Re: Vaccinatie

Bericht door LotjeS » 3 februari 2021, 12:38

Toeti schreef:
2 februari 2021, 18:12
Hope88 schreef:
31 januari 2021, 15:11
Ik heb het deze week gevraagd in Jette. Daar is het advies veranderd? Ipv 2 maanden zou je 5 dagen na het laatste vaccin kunnen starten met de behandeling.
Zij raadde het wel aan omdat het risico dat corona met zich meebrengt tijdens een zwangerschap groter zou zijn dan de mogelijke nevenwerkingen van het vaccin.
Ze vermoedt dat het vaccin op termijn ook zal worden aangeraden bij zwangere vrouwen.
Verwarrend he al die verschillende adviesen.

Ik sluit mij aan bij dit advies.
Ik heb me vandaag laten vaccineren (ik ben huisarts en heb het via een WZC kunnen laten doen) op advies van Professor Van Damme. Heb hem gemaild (ik werk ook een stuk voor de UA, vandaar de mogelijkheid om het hem te vragen) en hij adviseerde zeker om de vaccinatie te doen, voornamelijk omdat zwangerschap idd een risicofactor is voor een ernstige covid-infectie.
In mijn geval is het wel zo dat ik momenteel herstellende ben van een ingreep ivm EUG en sowieso nog wel even moet wachten tot maart om op te starten ivm IVF. Dus als het goed loopt heb ik beide vaccins gehad voor een eventuele terugplaatsing.
Ik zou zelf ook wel geneigd zijn om dit vaccin te laten zetten als ik zwanger zou zijn. In de VS raadt de CDC dit aan aan zorgverleners die zwanger zijn, en vermoedelijk zal dit in de toekomst nog verbreed worden naar alle zwangere vrouwen. Zoals aangehaald is er nog te weinig info/studies, maar studies zijn momenteel wel lopend (meer dan 9000 zwangere vrouwen met Pfizer vaccin en meer dan 8000 zwangere vrouwen met Moderna vaccin momenteel gevaccineerd in de VS).
Het blijft natuurlijk een persoonlijke keuze.

Veel succes,

Toeti
Dag Toeti

Bedankt!
Ik snap het wel, maar is natuurlijk een voordeel als je al gevaccineerd bent.
Ik zou het nu moeten kunnen doe ik het ook. Maar in België kunnen we er helaas niet op rekenen dat we voor de zomer gevaccineerd zullen geraken. (Geen risico of zorgberoep).
Ik wil het gewoon niet laten uitstellen omdat de vaccinatie maand na maand opnieuw vb uitgesteld kan worden..
Maar we zien hoever we geraken. Laat dat vaccin maar snel komen!
Start 11/18
ICSI 1: TP 2/20 positief - 10/2020:dochter
9/21 start: al 7 tp negatief..
ICSI 4: 10 cryo’s

Jena
Berichten: 385
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: Vaccinatie

Bericht door Jena » 4 maart 2021, 19:49

Ik heb deze week van dr uit Jette gehoord dat vaccineren geen probleem zou mogen zijn. Vroeger had ik ook andere verhalen van crg (behandeling enkele maanden stopzetten tot 5 dagen wachten na tweede spuit). Ieder mag voor zich beslissen natuurlijk... Ik zit in een iui trajwct en heb eerste vaccinatie achter de rug...
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Anqui
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 juli 2017, 21:33

Re: Vaccinatie

Bericht door Anqui » 3 april 2021, 23:49

Je hebt geen keus welk vaccin je krijgt, ikzelf heb Astra Z gekregen dan moet je drie maanden wachten op de tweede spuit

LotjeS
Berichten: 326
Lid geworden op: 3 september 2019, 19:51

Re: Vaccinatie

Bericht door LotjeS » 13 mei 2021, 19:36

Hallo allen

Heb mijn uitnodiging tot vaccinatie ontvangen, maar de twijfel slaat toe..
Heel veel mensen rond mij laten zich niet vaccineren omdat er nog niets geweten is rond vruchtbaarheid of op lange termijn..
Je wil natuurlijk je kansen zo optimaal maken en zeker eens je in deze molen zit..

Wat denken jullie?
Start 11/18
ICSI 1: TP 2/20 positief - 10/2020:dochter
9/21 start: al 7 tp negatief..
ICSI 4: 10 cryo’s

Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: Vaccinatie

Bericht door Sproetje » 14 mei 2021, 19:44

LotjeS schreef:
13 mei 2021, 19:36
Hallo allen

Heb mijn uitnodiging tot vaccinatie ontvangen, maar de twijfel slaat toe..
Heel veel mensen rond mij laten zich niet vaccineren omdat er nog niets geweten is rond vruchtbaarheid of op lange termijn..
Je wil natuurlijk je kansen zo optimaal maken en zeker eens je in deze molen zit..

Wat denken jullie?
Mijn Fertiliteitsarts raadt het aan. De gevolgen van het vaccin zouden niets zijn vergeleken met de gevolgen van een COVID besmetting... maar begrijp de twijfel. Zelfs ondanks dat mijn arts het aanraadt twijfel ik ook nog steeds.
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

bigima
Berichten: 140
Lid geworden op: 26 maart 2021, 21:33

Re: Vaccinatie

Bericht door bigima » 19 mei 2021, 11:12

Dag allen,

Ik ben vorige week te weten gekomen dat ik in verwachting ben. (nu in 5de week,bijna 6de) Ik ben zo heel erg bang van een miskraam,en het is nog allemaal zo pril. Ik weet niet wat ik moet doen... vaccineren? wachten tot de eerste trimester voorbij is? bij sommige mensen heb je 39gr koorts op het vaccin, is dat geen vrhoogd risico op miskraam? Na al de hormonenspuiten en hopen is het eindelijk zover en ik ben doodsbang dat het misgaat met de eventuele bijwerkingen van het vaccin. Wat is jullie mening?

Bedankt!
03/2014 ons zoontje is er! 🙂
23/2/2021 iui -negatief
26/3/2021 iui2 - negatief
29/4/2021 iui3 - positief ❤️ zoontje geboren in december ❤️
2/2022 spontaan zwanger - missed abortion 8w 🌟

Minosh
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: Vaccinatie

Bericht door Minosh » 19 mei 2021, 13:44

bigima schreef:
19 mei 2021, 11:12
Dag allen,

Ik ben vorige week te weten gekomen dat ik in verwachting ben. (nu in 5de week,bijna 6de) Ik ben zo heel erg bang van een miskraam,en het is nog allemaal zo pril. Ik weet niet wat ik moet doen... vaccineren? wachten tot de eerste trimester voorbij is? bij sommige mensen heb je 39gr koorts op het vaccin, is dat geen vrhoogd risico op miskraam? Na al de hormonenspuiten en hopen is het eindelijk zover en ik ben doodsbang dat het misgaat met de eventuele bijwerkingen van het vaccin. Wat is jullie mening?

Bedankt!
Eerst en vooral proficiat.
Er wordt gezegd om zo vroeg mogelijk in de zwangerschap de spuit te plaatsen. Misschien kan je het even bespreken met je gynaecoloog, zij zullen deze vragen wel meer krijgen.
Veel succes :-)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten