Mijn verhaal.

Plaats reactie
weetje81
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 september 2010, 17:52

Mijn verhaal.

Bericht door weetje81 » 3 juli 2016, 17:55

Hallo dames, ik wil hier even mijn hart luchten. Gelukkig bestaat deze site.


Ik zit nu meer op het forum van ECD, aangezien wij daarop aangewezen zijn. Slechte linkereierstok, en niet de gehoopte reactie van de rechterkant. Ik had altijd weinig eicellen na stimulatie. Wij hebben op 7/3, na 9 maanden wachttijd voor een ecd een verse TP gehad van een embryo van topkwaliteit. TP op dag 3. Ik testte positief op 18/3/16 (bevallingsdatum 28/11/16). Na een turbulente, korte zwangerschap van 7.5 weken, had ik een missed abortion. Ik moest cytotec opsteken en op 15/4 een curretage.
Tegen mij zeiden ze dat ik moest wachten op mijn ms, die redelijk snel kwam. Dan terug op controle en op 19/5 terug starten voor tp cryo. (2cryo's hadden we nog). 3 juni TP cryo (blasto), 15 juni test negatief.
Ik kon direct terug opstarten voor onze laatste cryo. Dus begonnen met progynova op 19 juni. Vrijdag 8 juli hebben we onze TP. Dan kan ik testen op 20 juli. Net voor mijn groot verlof begint. Hopelijk goed nieuws, maar ik ben toch wat nerveus (wat ik anders niet had) en bang dat het weer zal mislukken.
Nu hebben we nog 1 terugbetaalde poging. Ik hoop, dat als de test weer negatief is, we deze laatste poging nog kunnen doen met mijn eigen eicellen... We hebben dan alles, echt alles geprobeerd. Als deze dan mislukt, weet ik het ook niet meer. Game over...
Ik kan mij niet meer voorstellen dat ik nog zwanger geraak. Een wonder zou het zijn... Dus duim aub met me mee...Ik heb de indruk dat ik er nu 'minder' mee zit...Vorige keer verlangde ik echt, en dacht dat de test goed ging zijn. Nu heb ik iets van 'we zien wel'. Mss dat het beter is zo, al zou de teleurstelling supergroot zijn.
Pfff, waarom is het zo moeilijk. De 'meeste' worden zo zwanger. Dan denk ik 'waarom ik'. Al gun ik het iedereen die deze weg niet hoeft af te leggen, de gelukzakken...

Dit doet zo'n deugd om erover te kunnen schrijven. Na mijn miskraam heb ik alles in een schoendoos gestopt: de echo's, testen, had zelfs al een slabbetje van ziekenfonds gekregen. Alles in een doos. Sindsdien niet meer naar gekeken. Ik heb wel (rond de TP van vorige cryo), mijn gevoelens en alles wat er gebeurd was, neergeschreven. Alles in de doos. Als ik er klaar voor ben, kan ik er mss nog eens in kijken. Al zie ik de echo's nog levendig voor mij, hoor ik het hartje kloppen...
Ik zal dit voor altijd met me meedragen en het blijft pijn doen. Al kan ik nu wel weer lachen, nu en dan genieten van het leven. Maar het blijft in mijn achterhoofd. Dan denk ik: mss ben ik te vlug herbegonnen...maar ik kon gewoon niet wachten.

Ik duim alvast voor jullie allemaal. Toi toi toi....ik zou soms beter mijn eigen raad opvolgen. ;-)
Pilstop 2009.
IUI 7x:neg.
Start ICSI. 4x eig.eicellen.
7/3/16 ICSI ECD,zwanger, Mk april'16, op 7weken.
2x Cryo neg.
ICSI6-ECD tp 1embryo 12/'16: zwanger,vroeggeboorte Sari* 23/04/17.
Cryotp 2/08: MK,
cryotp 12/12: positief!

Muse
Berichten: 572
Lid geworden op: 19 januari 2014, 22:51

Re: Mijn verhaal.

Bericht door Muse » 4 juli 2016, 23:23

Dikke dikke knuffel,

ik duim alvast mee... Wondertjes bestaan, maar het is soms beter voor ons eigen hartje om er niet in te geloven, dan zijn de scherven minder scherp, maken we onszelf wijs. :-) Ik hoop uit de grond van mijn hart dat er voor jullie toch nog een wondertje staat te trappelen om bij jullie te komen, ik zal er in jouw plaats wat in geloven.

Héél héél veel succes!!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten