even aan het twijfelen geweest

alpha
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 juli 2007, 14:12

Hallo

Bericht door alpha » 11 juli 2007, 16:14

toevallig ben ik hier terechtgekomen en 'k voelde me meteen verwant met jullie verhalen.

Eergisteren hebben mijn man en ik slecht nieuws gekregen. Ook ICSI zou bij ons niet mogelijk zijn vanwege geen bruikbare zaadcellen.
Moeder natuur werkt tegen en opeens wordt je voor de keuze geplaatst, ofwel geen kinderen, ofwel een kind via een spermadonor of adoptie. That's it !
Het eerste moment is één van ongeloof en wil je van niks nog iets weten.
Maar ondertussen zijn we een paar dagen verder en stel ik bij mezelf vast dat m'n mening om de haverklap veranderd.
Als we voor een spermadonor(anoniem)zouden gaan, mogen we onszelf niet teveel vragen stellen... hoewel die er zeker zijn !
Heeft iemand ervaring hoe een profiel van zo'n donor wordt gekozen, louter op haarkleur, kleur ogen en opleiding? Een van de zovele vragen...
We zijn wel van plan om binnenkort bij een seksuoloog langs te gaan. Misschien brengt deze wat meer duidelijkheid en licht in de tunnel.
De knoop is nog lang niet doorgehakt.

Ik hoop toch wat reacties te mogen ontvangen, want ook wij (mijn man en ik) zijn niet van plan dit aan iemand van onze familie of vriendenkring te vertellen. Maar een andere mening kan wel een steun betekenen.

groetjes,
alpha

Els D
Berichten: 393
Lid geworden op: 2 mei 2007, 16:33

Bericht door Els D » 15 juli 2007, 17:28

Hallo Alpha,

mijn man en ik zijn reeds meer dan 2 jaar met donorsperma bezig. Helaas zonder resultaat. Wij hebben momenteel 12 IUI en 4 ISCI achter de rug en in september start ik mijn 5 ISCI poging. Na een aantal onderzoeken vertelde men ons dat onze enige mogelijkheid donorsperma was. Hiervoor zijn we dan eerst langs de psycholoog van het ivf centrum moeten gaan. Zij vroeg hoe wij er beiden tegenover stonden en er werd een profiel van Bart opgemaakt. Kleur ogen,lengten bloedgroep,kleur haar,... aan de hand daarvan zoeken zij een donor.Mens stelt ook de vraag of je er voor wil uit komen naar vrienden,kennissen, familie en of je het later aan je kind wil vertellen dat hij of zij verwekt is met donorsperma. Nu voor ons is dat geen probleem wan heel onze kennissen kring weet dat wij in behandeling zijn en weet dat wij donorsperma gebruiken, maar dat is een persoonlijke keuze. Voor ons maakt het gemakkelijker dat wij er open over kunnen praten. Na het gesprek met de psycholoog werd ons verzoek in team besproken en kregen wij een gunstig advies om de behandelingen met donorsperma te starten.Hopelijk weet je nu iets meer en kunnen jullie de juiste beslissing nemen.

Groetjes,

Els D.

alpha
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 juli 2007, 14:12

Dag Els D.

Bericht door alpha » 18 juli 2007, 21:42

Bedankt voor je reactie.

Jullie hebben ook al wat 'waterkes doorzwommen' precies.

6 augustus as moeten we voor de eerste keer naar de psycholoog.
Mede dankzij jouw uitleg weten we nu grotendeels waar we ons aan kunnen verwachten.

Ondertussen hebben we al meer tijd gehad om alles te laten bezinken.
De knoop is nog niet doorgehakt, maar we zitten in de goede richting, naar ons gevoel.

Mocht je nog tips hebben, of goede raad, mag je me gerust altijd mailen.

groetjes
Alpha

Els D
Berichten: 393
Lid geworden op: 2 mei 2007, 16:33

Bericht door Els D » 23 juli 2007, 15:57

Hallo Alpha,

Op 6 aug. heb ik een laprascopie terwijl ik in Gent dan toch lig te wachten zal ik eens aan jullie denken. Het enige wat ik jullie nog kan aanraden is blijf gewoon jullie zelf en uit jullie gevoelens. jullie kunnen de psycholoog ook alles vragen. Wij hebben dat niet als een last beschouwd. wat jullie ook beslissen er vooruit komen of het voor jullie houden is uiteindelijk jullie keuze. Het wordt wel moeilijk om het tegen enkele mensen te zeggen en tegen andere te zwijgen. De kans bestaat dat er iemand zich eens zal mis spreken. Ik wens jullie veel succes in wat jullie beslissing ook is of jullie er nu voor gaan of niet.

Groetjes,

Els

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten