praatgroep

Plaats reactie
Els en Nico
Berichten: 6
Lid geworden op: 4 februari 2007, 11:10

praatgroep

Bericht door Els en Nico » 1 augustus 2008, 17:42

Hey,

Op 9 juli is onze laatste poging geweest. Spijtig genoeg terug zonder resultaat.
Na 6 pick ups te hebben gehad, hebben we besloten om kinderloos door het leven te gaan.
Graag had ik geweten of er soms praatgroepen of specifieke forums bestaan rond het thema "kinderloosheid".

Hartelijk dank voor de reactie !!!

Els en Nico

DVO Inge
Berichten: 143
Lid geworden op: 1 april 2008, 9:21

Bericht door DVO Inge » 2 augustus 2008, 11:05

Beste Els en Nico

Weet dat we hier erg met jullie meeleven, net als met alle anderen die op één of ander moment voor deze vreselijke beslissing staan.

We nemen je aanvraag in verband met de praatgroepen zeer ernstig en gaan binnen De Verdwaalde Ooievaar even kijken wat de mogelijkheden zijn om hierover een mailinglijst te starten. Is hier interesse voor? Zijn er nog geïnteresseerden?

Je vindt hier ook meer over op ons topic onder deze link: http://www.deverdwaaldeooievaar.be/foru ... =4820#4820

Ik hou jullie op de hoogte.
In tussentijd wens ik jullie veel sterkte.

Els en Nico
Berichten: 6
Lid geworden op: 4 februari 2007, 11:10

praatgroep

Bericht door Els en Nico » 2 augustus 2008, 16:10

Beste Inge,

Alvast bedankt !!!

Fleur
Berichten: 4
Lid geworden op: 2 augustus 2007, 9:07

Bericht door Fleur » 3 augustus 2008, 13:33

Hallo,

Ook wij hebben enige tijd geleden besloten om te stoppen met behandelingen. Het deed me erg veel plezier om op te merken dat er terug geconverseerd werd rond het thema 'samen verder zonder kinderen'.
Op de chat leek het vaak alsof iedereen zwanger was of met een behandeling bezig. (Dat is uiteraard erg hoopvol voor koppels die net starten.) Voor mezelf voelde het echter aan alsof wij de enigen waren zonder positief resultaat.
Een praatgroep hierover lijkt me dus wel wat.

Groetjes
Fleur

Maîté
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 juli 2008, 17:59

Bericht door Maîté » 3 augustus 2008, 23:45

Hallo,
na acht jaar intensief behandelen, ziekenhuizen, dr., testen,... hebben we definitief de knoop moeten doorhakken. Het werd psychisch en fysisch veel te zwaar en de hoop werd heel klein, tot onbestaande. Ik denk dat ook ik heel veel steun en begrip zou krijgen via een praatgroep of dergelijke voor mensen die ongewild kinderloos blijven. Want inderdaad op de chat begrijpt iedereen je wel maar intussen is daar het merendeel bezig met behandelen en dat doet soms pijn ook al hoop ik voor iedereen het beste. Maar echt meepraten kan ik niet meer. Ik moet die 8 jaar achter mij proberen te laten en buiten mijn verhaal eventjes te doen denk ik nu liever aan hoe ik me nu terug goed kan voelen in mijn lichaam dat me zo in de steek heeft gelaten. Het is zwaar en het heeft tijd nodig maar samen komen we er wel. Dus ik ben zeker voorstander om iets voor vrouwen, koppels die de behandelingen hebben moeten stoppen en kinderloos blijven.
dikke knuffel
Maîté

Els en Nico
Berichten: 6
Lid geworden op: 4 februari 2007, 11:10

leuk om te horen

Bericht door Els en Nico » 7 augustus 2008, 10:24

Hey Fleur en Maité,

Leuk om te horen dat er nog mensen zijn die hier nood aan hebben. Tijdens de behandelingen heb ik enorm veel steun gehad aan de chat hier maar ik heb ook voor mijn eigen besloten om af en toe maar eens te gaan piepen omdat ik ook inderdaad het gevoel heb dat je uit de boot valt (is niet slecht bedoeld hoor)want je krijgt van iedereen veel steun. Maar gewoon het feit dat iedereen over zijn behandeling bezig is en wij niet meer doet wel een beetje pijn omdat het voor ons toch een definitief afscheid is :cry:

Maar het zou inderdaad leuk zijn om in minder dagen eens met iemand te kunnen praten en niet alleen dat, ook het feit hoe jullie de toekomst zien en jullie leven gaan inrichten zonder kinderen....
Zijn zo allemaal dingen nu waar ik mee bezig ben. Misschien jullie ook ?

Veel sterkte,

els

tanja

Bericht door tanja » 7 augustus 2008, 11:39

Hallo Els,

Een praatgroep is misschien inderdaad niet zo'n slecht idee. Het lijkt me zeker wel wat.

De dingen waar je mee bezig bent is inderdaad hoe de toekomst eruit gaat zien (heb geen glazen bol hoe manlief en mijn toekomst eruit ziet maar wat mij betreft leuk) maar vooral hoe een leven inrichten zonder kinderen. Als je jaren bezig bent en gefocust op een leven mét kinderen en dan tot de constatatie komt dat het toch een leven is zonder kinderen... ok , dit is dus veruit het moeilijkste. Denk dat iedereen die in deze situatie zit , daarmee bezig is.

Behoudens het feit dat er momenteel een minicomplicatietje erbij gekomen is, ben ik toch wel erg actief aan het denken welk oplossingske ik aan leven zonder kinderen zou kunnen geven. Er één vinden zal ik zeker (hoop ik) :)

Na onze eerste stop was dat trouwens het moeilijkste, nu weer...
Het vergt echt wel tijd. Als je nog maar je even buiten waagt tussen heel veel volk, overvalt je precies een heel beklemmend vervelend ambetant gevoel; en toch tegelijkertijd kan je wel vrolijk overkomen ...

groetjes,
Tanja

De Verdwaalde Ooievaar

Resultaat van deze conversatie

Bericht door De Verdwaalde Ooievaar » 23 september 2008, 13:36

De Verdwaalde Ooievaar heeft jullie vraag serieus genomen en is sinds kort gestart met een mailinglijst samen verder.

Wil je deelnemen, stuur een mail naar infoATdeverdwaaldeooievaar.be

Eens er genoeg volk is, is het de bedoeling dat er een "werking samen verder" wordt uitgebouwd die op termijn evolueert naar bijeenkomsten, thema avonden edm

jacqueline
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 februari 2007, 12:03

praat groep

Bericht door jacqueline » 24 september 2008, 7:57

Hallo Els en Nico

Ik was al heel contend dat ik op deze site eens langs kon komen tja vroeger kon men er niet over praten hé ! Het was een taboe , het was allemaal zo van ,,, ach die willen er geen enz... maar innerlijke pijnen werden niet getoond of kon men er niet over praten .

Gelukkig heb ik al veel steun gevonden door op deze site een praatje te maken en mijn ervaringen door te geven alhoewel ,,, het onverwerkte stille verdriet ,daar is geen blad papier voor nodig, maar weet jé .... het heeft me verschrikkelijk goed geholpen ,,, je gevoelens van de onmacht op te schrijven enkel voor jezelf ,enkel om het te leren ( proberen ) los te laten ,van innerlijke verdriet ik heb bladeren vol geschreven .

Gewoon alles wat in me opkwam van onmacht ,nadien heb ik die papieren verbrand , het was iets van mij zelf van mijn eigen ik ! het deed goed voor mij zelf maar ik was verandert tegen over de buiten wereld ,het leek precies of ik aanvaarde de kinderloosheid ...

Maar wat moet een mens anders doen ?
men moet vooruit kijken , in goede en mider goede dagen ,en het komt goed .... iedere mens verwerkt het op zijn eigen manier ,en als je samen bent met zijn twee kes wel.... het komt goed maar.... ergens is er iets dat blijft dat blijft toch bij mij knagen !

Maar tja .... ik had al oma kunnen zijn hé :wink:
EN dan klonk het als Oma mag met Opa slapen hé :lol:

Ik wens jullie véél steun ,en ik hoop dat ik weer een klein ruggesteuntje heb mogen geven hé

Els en Nico het gaat jullie goed !

Vriendelijke groetjes aan iedereen die dit leest !
Jacqueline

Havanne
Berichten: 235
Lid geworden op: 15 juni 2008, 21:52

Bericht door Havanne » 25 september 2008, 0:18

Wij zijn nog maar net in de MM maar we proberen serieus rekening te houden met geen kinderen hebben (ongewenst kinderloos). Het is niet dat we echt negatief staan tov de behandelingen maar eerder realistisch. Ik krijg dan ook vaak te horen "de moed niet laten zakken hé". We laten de moed helemaal niet zakken, ik wil alleen niet heeeeeeeeel diep vallen moest de natuur ons dit niet gunnen. Tzal altijd moeilijk zijn om het te aanvaarden maar ik zou graag ook een leven hebben zonder kinderen, zonder alle dagen te piekeren, geen tweede keus maar een andere weg in slaan. Ik heb het gevoel dat dit niet mag, dat ik afgeremd wordt in deze denkwijze. Is het dan zo fout om ook nog te willen genieten zonder kinderen (maar liever met). Ik voel ook de nood om hierover te babbelen om niet enkel alles op de MM te zetten. Begrijpt iemand mij??

jacqueline
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 februari 2007, 12:03

samen verder

Bericht door jacqueline » 30 september 2008, 20:05

Hallo Havanne

Praten helpt veel Havanne wat de toekomst brengt kan men niet weten hé
De natuur kan men niet forceren alhoewel men dat soms toch probeert !
Maar men kan ook genieten van vele andere dingen ,ondanks het stille verdriet van geen kinderen te hebben .Het is zekers niks fout om te genieten als de ooievaar niet is langs geweest.
Men moet dan leren het leven anders in te delen ik zou zeggen " pluk de dag "

Wens je het beste Havanne en tot weder horen hé

Veel groetjes
Jacqueline

fluffie
Berichten: 1582
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 18:34

Bericht door fluffie » 25 oktober 2008, 11:28

Hallo iedereen,

wij zitten eigenlijk nog maar in het prille begin, ben nog maar net bij de gyneacoloog geweest, en we weten dus nog geen oorzaak, hebben ook nog geen behandelingen gehad. Toch denk ik vaak: hoever wil ik gaan voor een kind? Begrijp me niet verkeerd, ik wil héééééééél graag een kindje, maar eindeloos behandelingen proberen trekt me toch ook niet aan.

Nu al denk ik soms: wat zouden we doen moest het niet lukken? Ik zou er verschrikkelijk verdrietig om zijn, maar ik denk dat ik iets zou zoeken waar ik veel liefde en energie in kwijt kan, zoals pleegkinderen in huis nemen, of een dierenasiel beginnen, of een restaurantje beginnen of zo... en vooral veel genieten van het leven samen met mijn man, met de moto rijden, reizen maken,... :)

Het is zoals je zegt Havanne, met een realistische blik de behandelingen beginnen... Hopen en toch al bewust rekening houden met een andere weg inslaan...

molly
Berichten: 20
Lid geworden op: 1 juli 2008, 9:15

Bericht door molly » 20 november 2008, 9:36

Hallo,
Wij weten ondertussen een jaar dat we op natuurlijke wijze geen kinderen kunnen krijgen. Deze verwerking is voor ons heel zwaar, en ik stel me ook heel veel de vraag; WAT NU? Ik weet niet hoever ik wil en kan gaan. Het lijkt soms evident om de één behandeling na de de andere te proberen. Maar tot welke prijs. Begrijp me niet verkeerd, ik wil heel graag een kindje met mijn man. Maar deze romantiek is al heel bruusk afgenomen. Ik zit toch ook heel veel met de vraag hoever ga je, hoe verwerk je deze emoties. Wat doe je met je leven. Ik vind het ook heel belangrijk om te kunnen genieten van het leven, van je partner. Ik zou een discussiegroep zeker super vinden, want wij zitten toch ook met veel vragen. Waarvan we soms denken dat we alleen zijn.

jacqueline
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 februari 2007, 12:03

verder zonder kinderen

Bericht door jacqueline » 28 november 2008, 7:00

Beste Molly & Fluffie

Je bent zekers niet alléén met zoveel vragen !!!!!
Maar die vragen stellen is ook belangrijk aan personen die luisteren , gelukkig is deze site ervoor om mensen een ruggesteuntje te geven .

Ik kon vroeger nergens terecht met vragen zo kreeg ik ook geen antwoorden daarop hé .
En moesten wij zelf proberen er het beste van te maken ,door veeel te praten met elkaar we lieten de natuur zijn weg gaan konden vroeger niet anders ,maar de ooievaar is voorbij gevlogen ,toch blijft het stille verborgen verdriet in mijn binneste knagen waarom ik waarom wij enz

Ik heb ondertussen geleerd dat je niet kan blijven afvragen ,maar proberen er het beste van te maken en te genieten van de kleine dingen !
Maar dat leer je als de jaren verder gaan ,blijf niet stil zitten leef jullie leven ,vroeger kon ik dat ook niet geloven t was of de wereld stil stond en de mensen me plaatste ergens anders , men hoorde er niet bij ! zo kwam het over .
Het was een zééér moeilijke periode , maar als je samen met je schatje over alles kan praten moet je denken , samen zijn we sterk en gaan er ook samen door ,ik ben gelukkig al 34 jaar getouwd het stille verdriet blijft .Morgen is het toekomst , gisteren is voorbij , en vandaag is het een geschenk ,dus geniet van vandaaag op jullie eigen manier .
Ik hoop dat ik jullie een steuntje heb gegeven
veeel groetjes
jacqueline

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten