omgaan met feestdagen

Plaats reactie
kathleenchris
Berichten: 371
Lid geworden op: 8 februari 2007, 10:59

omgaan met feestdagen

Bericht door kathleenchris » 10 december 2008, 14:24

Hallo iedereen.
Begin deze maand verscheen er op onze homepage het artikel 'omgaan met feestdagen'.
Hierin staan een paar tips die kunnen helpen om die feestdagen door te komen.
Maar hoe gaan jullie hier nu echt mee om?
Kunnen jullie ons laten weten hoe jullie deze dagen organiseren en plannen?
Natuurlijk kunnen jullie nog steeds 'je verhaal' kwijt en indien jullie een mooi tekstje hebben voor deze periode ... laat het ons zeker weten.

In ieder geval wens ik jullie allemaal prettige feestdagen toe !
Kathleen
voor DVO.

jacqueline
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 februari 2007, 12:03

feestdagen

Bericht door jacqueline » 13 december 2008, 5:04

Hallo Kathleen

Ik vind het goed dat er ook op die dagen van feesten aan de mensen word gedacht waar.... er spijtig geen stoeltje bij is geplaatst ...die hoopte in 't jaar er toch een stoeltje bij te zetten aan de tafel.

Na verloop van jaren wordt het voor mij persoonlijk moeilijker om die kestboom met stalleke te plaatsen maar mijn man die houd er aan telkens weer het mooi te versieren ,dus laat ik het maar over me gaan hé en ik hoop dat die dagen snel voorbij zijn .Als ik dat zeg tegen mijn man is 't steenvast zijn antwoord ,, ach vrouwke die komen alle jaren terug ...je kan het niet veranderen maar ...we maken er het beste van is steeds zijn mening.

Wat het feesten betreft we zijn altijd al jaren ons tweetjes ...ik heb er echt géén behoefte aan om ergens bij te gaan zitten in een gezellige sfeer waar hun kinderen en hun kleinkinderen met hun verhalen over hoe goed ze het wel hebben en hoe gelukkig men is dat men kleinkinderen heeft enz.., het doet meer innerlijke pijn en met onbeschrijfelijk gevoel ergens bij zitten waar men zicht niet goed bij voelt ,maakt het de dagen nog meer moeilijker hé
men heeft ons vroeger al gevraagd kom bij ons ,,, maar ik heb steeds eerlijk het antwoord gegeven , liever niet ,, kom liever op een andere keer .

We doen al zoveel jaren sinds we getrouwd zijn en dat is al meer dan 30 jaar met kerst avond rozijnen brood met choco melk ,, gezellig met kaarskes op tafel en de houtkachel brand ,zetten een kestmuziek op .
En denken aan vele mensen die het zo moeilijk hebben waar een stoeletje is weg genomen ongewild !!!!

De andere feestdag van oud naar nieuw wel mensen zitten wij ook gewoon ons tweetjes thuis ,,,, en houden het ook eenvoudig ,,,nu lijkt alles in deze tijd zo gemaakt men moet eten men zet van alles op de tafel zoveel mogelijk ,, je kan het misschien raar vinden men heeft nog 365 dagen hé we wij proberen elke dag daarvan te genieten en niet enkel ,, die feestdagen

En wensen ontvangen we zekers van vele vrienden en kennissen ,elk jaar zijn we zo fier als een pauw dat er zoveel wenskaartjes op de kast pronken verleden jaar waren het er in 70 iedereen krijgt er natuurlijk eentje terug ,,,,maar we kunnen enkel ondertekenen met onze twee namen !

Alhoewel ik er ook bij vermeld een linker pootje van de het eene hondje en een rechter pootje van het andere hondje :D

Wij sluiten het jaartje af met een glaasje onder ons twee en overlopen ook het jaartje tussen dat glaasje was het goed ,, was het minder goed ,, wat zouden we kunnen verbeteren ,,, wat maakte ons verdrietig ,,
Waar gaan we zekers nog naartoe ,,,!

Na het klinken van het nieuw jaar laten we het negative achter ons en kijken we weer met volle moed vooruit met in onze gedachten

Waar zouden we weer kunnen helpen om mensen een ruggesteuntje te geven ,,,

Elke zonsondergang was één dagje ,,, Zo volgende ze één na één ,, met een traan ,,of een lachtje ,, en onbewust gaat t jaarke heen .
Dat het nieuwe jaar jullie allen mag geven !!
Gezondheid ,,, hoop en geluk ,, in't leven.

Wij wensen u allen het beste ,, geniet van elke dag
veel groetjes
jacqueline en William

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten