stoppen met behandelingen en stap naar voorbehoedsmiddel

Nine
Berichten: 14
Lid geworden op: 5 maart 2009, 18:07

Bericht door Nine » 8 april 2009, 8:34

Fijn dat 't een stuk beter met je gaat Babette....
Dat is zo hé, de eerste zon is er, je kan weer buiten.... dat geeft energie... je plant allerlei dingen, doet dingen die je graag doet... en toch.... die eerste zon brengt ook met zich mee dat je plots weer overal kinderen hoort buiten spelen en dat vind ik toch wel heel confronterend...
Maar hier overheerst toch ook wel het gevoel dat ik mijn leven weer in handen wil pakken.... :wink: Dat is jammer genoeg niet simpel in een maand waarin we 5 geboortes te verwerken hebben (al 2 gepasseerd, nog 3 te gaan...pfff)

Ben je al naar Gent geweest Reintje?
En hoe is 't met de anderen?

Veel groetjes,
Nine

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 5 januari 2011, 9:31

'k Haal hier nog een topicje van onder het stof omdat de russen nog maar eens zijn binnengevallen en dat altijd met een klein hoopmonstertje erbij komt. Die rollercoaster is zo vretend voor mijn gemoed, ook al weet ik dat stabiliteit een utopie is natuurlijk...
vroeg me af of een anticonceptie-middel me zou helpen fkes die rollercoaster uit te schakelen. een pil nemen is niet zo aangewezen omdat het geen zin heeft in combinatie met mijn medicatie. een koperspiraaltje is wel een optie.
Heeft iemand hier ervaring mee?

zoen,

liesje

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 17 januari 2011, 7:28

Hey liezeke,
ik weet niet welke invloed je medicatie heeft op een standaard pil met hormonen, maar ik weet wel dat er eventueel nog een andere mogelijkheid zou bestaan (maar dus echt wel eerst navragen bij je dokters in jouw geval): het mirena-spiraaltje, dat alleen progesteron lokaal afscheidt. Volgens mijn dokters werd er maar een minimale hoeveelheid in het bloed opgenomen, en deed het vooral lokaal zijn werk (ik vroeg dat omdat ik toen last had van acne en dacht dat dat misschien door de progesteron kwam). Het zalige aan dat spiraaltje is wel dat je meestal gewoon geen regels meer hebt, dus je wordt niet elke maand weer herinnerd aan alles...
Maar omdat ik te koppig was wilde ik nadat het mirena-spiraaltje uitgewerkt was, toch liever een koperspiraaltje. Dat is veel vervelender, je hebt er je regels juist feller door... en dat koperspiraaltje was eerst verplaatst en ze hebben het opnieuw moeten plaatsen (verklaart dat dan misschien de ontstekingsreactie en verklevingen in mijn beide eileiders die jaren later voor de onvruchtbaarheid zorgden??) Ik ben in ieder geval nooit zwanger geraakt met de spiraaltjes :?

(ik heb nooit de gewone pil mogen nemen (mag geen oestrogenen owv stollingsstoornis), dus ik heb wel wat spiraaltjes gehad vóór we aan de kinderwens begonnen...)

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 21 januari 2011, 10:13

miesje,

ongelooflijk bedankt voor je reactie.
met die liesbreuk en die controle woensdag ga ik langs mijn neus weg eens vragen wat de opties zijn qua anticonceptie. dat mirenaspiraal ziet er wel veelbelovend uit vooral omdat de russen dan ook fkes in rusland blijven en het emotioneel iets stabieler kan worden, dans la tête en int buikske natuurlijk.
in GHB destijds kreeg ik een dubbele diane voorgeschreven (was nochtans ook aan't pushen om een koperspiraal te krijgen) maar dat zag ik he-le-maal niet zitten (en ventje ook niet omdat mijn libido dan onder het vriespunt ligt).

zoen,

liezebies

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten