mijn verhaal: man, onvruchtbaar + 2x IVF = relatiebreuk

Ive36
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 oktober 2010, 0:07

Bericht door Ive36 » 4 december 2010, 20:59

Hallo iedereen,
Ik ben dus een eerste keer naar een psychiater geweest. Deze heeft een praktijk waar nog twee psychologen werken ook.
na een gesprek van ongeveer drie kwartier raadde hij mij één van de psychologen aan, omdat medicatie voor mij niet nodig is.
eerder therapie om over alles te kunnen praten.
Volgende week heb ik dan een eerste afspraak bij de psychologe. 'k Kon kiezen tussen een man of een vrouw, en ik denk dat in dit geval een vrouw beter is voor mij.
Nu vraag ik mij wel constant af wat voor resultaat dit kan of zal hebben. Of het wel nut heeft, of ik er wel baat bij heb.
Ik zou zeggen, afwachten maar zeker?

Groetjes aan iedereen

klavertje4
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 januari 2010, 15:15

Bericht door klavertje4 » 4 december 2010, 23:19

heb aan je zitten denken...

blij dat je gegaan bent..is toch een stap vind ik...
en hoe het verder zal gaan...niemand kan het weten...zou zeggen...laat het op je afkomen...

succes!

elske x

SummerJam
Berichten: 181
Lid geworden op: 5 maart 2016, 20:51

Re:

Bericht door SummerJam » 26 september 2016, 7:26

Ive36 schreef:Hallo iedereen,
Ik ben dus een eerste keer naar een psychiater geweest. Deze heeft een praktijk waar nog twee psychologen werken ook.
na een gesprek van ongeveer drie kwartier raadde hij mij één van de psychologen aan, omdat medicatie voor mij niet nodig is.
eerder therapie om over alles te kunnen praten.
Volgende week heb ik dan een eerste afspraak bij de psychologe. 'k Kon kiezen tussen een man of een vrouw, en ik denk dat in dit geval een vrouw beter is voor mij.
Nu vraag ik mij wel constant af wat voor resultaat dit kan of zal hebben. Of het wel nut heeft, of ik er wel baat bij heb.
Ik zou zeggen, afwachten maar zeker?

Groetjes aan iedereen

Zou iemand weten hoe het ondertussen met ive is?
Pilstop 09/'13. 05/'14 diagn. azoöspermie
9x ICSI en 3x cryo. TP van 16 embryo's: 9x neg, 1 BBM, 1 MK 5,5w, 1x ZWANGER!
04/'17: ERA1 (post d5) - 06/'17 ERA2 (pré d4)
09/'17: TP 2x cryo uit ICSI 9 op dag 4,5: zwanger van TWEELING!!! 06/05/18 geboren!!

Cirkel
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 november 2016, 15:14

Re: mijn verhaal: man, onvruchtbaar + 2x IVF = relatiebreuk

Bericht door Cirkel » 16 november 2016, 0:17

Beste,
Ik herken je situatie en leef met je mee.
Het is een strijd in alles die kinderwens.
Mijn vriend is ook onvruchtbaar en bij mij loopt ook niet alles naar wens.
Ik heb al 3 insiminatiepogingen gehad en nu maar onderzoeken en nog eens onderzoeken.
Het is al bij a 3,5 jaar bezig zonder resultaat.
Ik ben de wanhoop nabij.
Mag ik vragen in welk ziekenhuis en hoe je het nu aan verwerken bent?

pepe
Berichten: 2
Lid geworden op: 2 juni 2018, 11:16

Re: mijn verhaal: man, onvruchtbaar + 2x IVF = relatiebreuk

Bericht door pepe » 2 juni 2018, 11:38

Dag Ive,
ik herken dit allemaal heel goed. Ik ben een man van 45, onvruchtbaar, gehuwd en werk als opvoeder met geplaatste kinderen van 3,5 tot 18 jaar en ben al 20 jaar samen met mijn vrouw. We hebben 10 jaar ICSI (soort IVF) gedaan met 4 miskramen op 12 weken, we hebben een cyclus KID gedaan met donorzaad zonder succes... dit bracht veel verdriet en spanningen. Ik heb een bijnierafwijking waardoor ik azoospermie heb. Minder dan 2% vruchtbare zaadcellen.

Na al deze jaren heb ik voor mezelf durven toegeven dat ik ongelukkig ben en me eigenlijk geen leven met twee kan inbeelden. We hebben een jaar geleden pleegzorg geprobeerd maar dat bracht geen soelaas. Mijn werk bied me een goed gevoel en een kijk op een leven met kinderen. Dit verzacht een deel van mijn verdriet.

5 maand geleden ging ik even weg b-van mijn vrouw en hoopte op nieuwe energie en ideeën om deze onstilbare drang om me voort te planten en een volwaardig man te voelen tot rust te brengen.

Ik kwam tot de constatatie dat ik dit eerst zal moeten verwerken en een plaats geven alvorens verder te kunnen met twee of alleen.
Ik begrijp dit gevoel heel goed want het is een oerdrang. Het belangrijkste is je eerst weer recht te stellen en stap voor stap weer in beweging komen. geef jezelf de tijd te herstellen en dan komt het leven weer op je af.
groeten een lotgenoot
pietro

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten