herkennen jullie dit ook ?

Plaats reactie
sneedy
Berichten: 2
Lid geworden op: 8 december 2010, 10:07

herkennen jullie dit ook ?

Bericht door sneedy » 8 december 2010, 10:19

hey iedereen,
ik wil mezelf eerst kort omschrijven ... ik ben lesbisch, had bijna 10 jaar een relatie. We hebben 5 jaar geprobeerd om zwanger te geraken via inseminatie, ixci, ... maar het lukte niet ...
4 jaar geleden gingen we uit elkaar ...ondertussen heb ik een nieuwe relatie met een schat van een vrouw.
Ik had de laatste jaren met mijn ex besloten van te stoppen met behandelen omdat het te zwaar was en beetje per beetje probeerde ik me erbij neer te leggen dat ik nooit kinderen zou hebben.
We gingen uit elkaar en ik werd verliefd en de kinderwens was er wel nog steeds maar precies minder aanwezig door die verliefdheid enz. Nu zijn we weer een paar jaar verder en is die kinderwens weer enorm aanwezig. Ik dacht echt dat ik het een plaatsje gegeven had maar de laatste maanden ben ik weer super emotioneel als mensen in mijn direkte omgeving zwanger worden, ...
Ik twijfel zo om toch nog eens te proberen maar aan de andere kant weet ik niet of ik het wel opnieuw allemaal aankan om misschien dan weer zo ontgoocheld te worden als het niet lukt ..

Hebben jullie dat ook of herkent iemand dit ... je denk het allemaal een plaatsje gegeven te hebben en met momenten komt dat weer zo van heel diep, dat gemis, die wens, die pijn van nooit een eigen kindje te hebben ??

groetjes
sneedy

tanja

Bericht door tanja » 9 december 2010, 10:10

sneedy,

als er nu iets is wat heel herkenbaar is...

of het nu door een opmerking, een uitzending, of totaal niets is..plots kan daar dat gemis...die pijn...opduiken....zo maar... ondanks het mooie plaatsje dat je dat gegeven hebt....

en als t komt...dan doet het net zo'n pijn als vlak na het stoppen...keihard en van heel diep...

wat dat terug willen herbeginnen betreft...ook dat herken ik...wijzelf zijn gestopt (opgegeven is een modewoord)na in totaal 11 pogingen (iui's en icsi's samengeteld)......ook bij ons komt heel soms die vraag naar boven...en elke keer weer moeten we dan maar denken aan wat het ons allemaal gebracht heeft om het idee direct te droppen...
daarmee wil ik niet zeggen dat jij jouw idee moet droppen...absoluut niet...gewoon om aan te geven hoe herkenbaar t wel allemaal is...

wens je veel succes in wat je ook beslist

sneedy
Berichten: 2
Lid geworden op: 8 december 2010, 10:07

Bericht door sneedy » 9 december 2010, 19:30

hey tanja,

bedankt voor je reaktie ...
het is inderdaad ongelofelijk hoe dat plots weer boven kan komen en van hoe diep dat kan komen !!!
soms denk ik dat ik het zo diep wegduw en elke keer kleine dingen erbij komen en dan plots mijn emmertje overloopt ...

wij gaan er ook niet opnieuw aan beginnen ... ik weet dat het niet slim zou zijn maar emotioneel is dat niet zo eenvoudig he.

Mag ik jou vragen hoe jij de zin van je leven gevonden hebt, wat voor jou je doel in je leven is als kindjes dat niet meer zijn ? ik zit nog altijd met heel veel levensvragen en vragen over de toekomst waar ik geen antwoord op vind...

groetjes
sneedy

jacqueline
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 februari 2007, 12:03

herkennen jullie dit ook

Bericht door jacqueline » 6 mei 2011, 6:48

Hallo Sneedy

Ja ik herken het ook heel goed Sneedy .

Men heeft zo van die dagen dat alles klinkt over een kinderwens , en dat alles samen komt dat men de muren zou oplopen en zekers als men weet dat de ooievaar voorbij is gevlogen !
Wat je ook beslist praat er veel over met elkaar steun elkaar , dat maakt de band samen nog veel sterker hoe moeilijk het nu ook zou klinken !

Ik zelf kan het nog steeds geen plaats geven maar als ik het moeilijk heb zeg ik het ook en dat word dan gewardeerd ,verdriet hebben mag je tonen .

Als je vragen hebt stel ze gerust , door elkaar een schouder klopje te geven en een ruggesteuntje worden die moeilijke dagen minder zwaar .

Wens je veel moed en weet je Sneedy kijk eens naar de natuur nu , hoe mooi er staan zelfs bloemen t bloeien langs de weg waar niemand oog voor heeft ik heb door naar de natuur te kijken een ander beeld gekregen dat me kracht heeft gegeven om moeilijke dagen te overbruggen ,als je een boom ziet staan kijk er naar en stel je de vraag , als dat een puzzel zou zijn ,,, waar zou ik beginnen , terwijl je aan die puzzel denk verplaatst je de gedachten van een moeilijk moment , en kijk naar de vogels ,, de natuur zal je helpen .

Vriendelijk groetjes
Jacqueline

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten