twijfel tijdens adoptieprocedure

Plaats reactie
xanneke
Berichten: 11
Lid geworden op: 6 juni 2007, 21:01

twijfel tijdens adoptieprocedure

Bericht door xanneke » 23 juli 2011, 21:28

hoi iedereen,

wij zijn ondertussen 10jaar geleden gestopt met de pil. Er volgde een 2tal jaar vruchteloos proberen en daarna een operatie en verschillende icsi pogingen. In 2008 gingen we dan aan de slag om een adoptieprocedure te starten en ondertussen staan we bijna 2jaar op de wachtlijst. Die wachtlijst gaat niet echt snel vooruit en het lijkt erop dat we nog minstens 18maanden geduld moeten hebben. Ondertussen gaat het leven door en hebben we gelukkig al heel wat fantastische dingen gedaan. Financieel gaat het ons prima en zowel ik als mijn man hebben er al samen 3 fantastische petekindjes bijgekregen waar we heel veel plezier aan beleven en veel tijd mee doorbrengen. Sinds enkele maanden besef ik dat 'het absoluut mama willen worden' gevoel sterk verminderd. Ik geniet van het leven en voel mij perfect gelukkig. Als ik momenteel nog aan de adoptie denk is dat meestal twijfelend of ik het nog wel echt wil. Ik ben er ondertussen 32 en mijn man 35. We beginnen te beseffen dat het leven zonder eigen kinderen best ook fantastisch kan zijn. rare gevoelens en moeilijk om mee om te gaan. 3jaar geleden zag ik een leven zonder eigen kinderen niet zitten en nu geniet ik er volop van ?! Heel wat emoties. Wat doe ik nu, stoppen met de procedure en verder gaan zoals we bezig zijn, maar ga ik het me niet beklagen over enkele jaren en als ik er toch mee door ga, wat dan? Mijn man en ik hebben een fantastische relatie, we durven echt zeggen dat we uit heel dit verhaal zijn uitgekomen als heel sterk en goed functionerend koppel. Ik weet ondertussen dat mijn man met dezelfde gevoelens worsteld en als hij de beslissing alleen zou nemen de procedure wordt stopgezet. Ik begrijp hem heel goed en hij zegt dat hij me steunt in elke beslissing die we samen nemen. Heel verwarrend maar eigenlijk zou ik graag na al heel wat lange maanden te tobben een beslissing willen nemen. Herkent iemand dit?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten