Leuk speelgoed

Plaats reactie
mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 23 oktober 2010, 21:37

Ineensteken, waar is dat goed voor. Op de grond slaan enzo, daarvoor dienen die toch :wink:
'k Heb wel de indruk dat je hier in België maar weinig van playskool vindt.

En ja, de papa's mogen ook soms eens kiezen he. Ook al wordt het dan een afzichtelijke oranje grote blok die de komende maanden (misschien jaren als brusje komt) in onze woonkamer zal staan... ach ja.

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 23 oktober 2010, 22:07

Idd... Ne keer zuchten helpt wel hé. 8)

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 25 oktober 2010, 22:25

Vandaag met vriendin gaan shoppen..... totaal weg van al die mooie Haba-spulletjes!! En Selecta!!
Uiteindelijk heel erg fier dat ik me heb kunnen inhouden en maar één Selecta-dingetje gekocht (zeer uitvoerig mee gespeeld vanavond, mama goed gekozen). En boekjes natuurlijk, daarvan mag ik van de papa nog wel bijkopen.

Ben wel fier dat ik van de Haba-blokken ben kunnen afblijven... die Focus-blokken leken me echt geweldig!
En dan was er daar ook nog ergens een super houten hobbelpaard... kwijl kwijl kwijl....

De papa heeft hier trouwens nog iets goeds gezegd vanavond: "eigenlijk moet ge voor haar geen speelgoed meer kopen, maar gewoon een huis. Een echt huis, met lichtschakelaars en al, 't is dat dat haar interesseert."
Tja... mij niet gelaten :wink:
('k zou al blij zijn met een speelkamer 8) )

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 26 oktober 2010, 7:52

Morgen is er allemaal houten speelgoed in de Aldi.

En hihi Meis krijgt direct een huis sie.

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 26 oktober 2010, 10:29

'k ga morgen toch eens id aldi kijken dan!

Ooh Mies, dat van selecta ziet er prachtig speelgoed uit...
Jammer genoeg zijn er in onze streek zo geen winkels waar je dat educatief speelgoed kan kopen...
maar de sint zal ook wel online bestellingen aannemen niet :wink:

en ik vind het zooooo moeilijk om te bepalen waarmee Amber graag zou willen spelen en wat ze eigenlijk al 'kan'

ik heb vorige week veel geld gespendeerd aan zachte blokken die je kan stapelen met speelgoeddiertjes erbij, maar ze kijkt er niet naar :(
nu ja, voro haar verjaardag krijgt ze nog vanalles dus ik hoop dat er iets bij is dat ze graag heeft...

voorlopig gaat alle aandacht nog integraal naar het activity center op haar loopwagentje...

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 26 oktober 2010, 11:07

Ah kben gisteren ook met een vriendin gaan shoppen. :wink: En staan kwijlen bij de Haba blokken (en de Haba trein, en de Haba bollen).

Helaas niet zo flink geweest... :roll: Of net wel, want ik heb al iets voor de sint en voor kerst-nieuwjaar! :D

Yveske is nu zijn eerste puzzel aan het aflebberen... 8)

Een huis, das nog een idee! Toch met een kamertje voor de mama? 8)

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 26 oktober 2010, 11:27

Moet percies toch ook eens naar haba blokken gana kijken als die zo populair zijn...Ik vind speelgoed kopen moeilijk, dus had graag eens gezien wat jullie kindjes allemaal hebben en dan kunnen kijken wat Fleur interesseert (in creche is er nooit tijd om iets te vragen). Maar zal voor een volgende keer zijn...Al heb ik indruk dat Fleur ofwel graag met iets frutselt, of anders wild bezig is (gooi haar maar omhoog en omlaag in het zwembad, duw haar relax plat tegen de grond en laat hem dan gelijk een pijl omhoog schieten...of geef haar iets waar ze mee kan slaan :roll:

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 26 oktober 2010, 11:30

Ah, Haba blokken is dan het antwoord, daar kan je mee frutselen én mee slaan. :roll:

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 26 oktober 2010, 21:26

Hmmm Fleur... misschien zo'n wip-ding (rody paardje of springkoe ofzo?)??
Of andere motorische spelletjes??

Als ze zo graag met dingen gooit, zou ik het vermijden om houten spullen in huis te halen... komt veel harder aan dan licht plastiek he.

Wijzelf hebben hier, naast het speelgoed voor jongere baby's dat hier nog rondslingert, hetvolgende voor Meis nu (9,5 maand):
- heeeeeeeeeel veel boekjes met fotootjes in (groooote hit), zelfs een boekje van meer dan 30j oud dat nog van mama is geweest!
- plastieken Stack and Nest Cups van Playskool (grote hit)
- plastieken vormendoos + blokjes van Fisher Price (die die iedereen heeft) (grote hit, zelfs gewoon de doos op zich is interessant)
- xylofoon (van Fisher Price, heeft ook piano-functie)
- stapelringen (plastieken versie van Fisher Price en houten versie van Ikea (niet zo goed helaas))
- hele kleine poppetjes van de Ikea van een muis en een ezeltje (die van 1 euro). Oude poppenkastpop van roodkapje. Allemaal te bedienen door de mama of de papa.
- nu net nieuw Selecta autootje met giraf die piept als je erop duwt (zo'n duwmechanisme had ze tot nu toe nog niet door :roll:)
- Haba vliegtuig/cabriolet-auto met vleugeltjes/dak met magneetjes.
- zaklamp, fietslichtjes op batterijen, alles met licht
- activity blokken van Fisher Price (niet zo'n grote hit)
- grote blokken om op te kruipen van Wesco (zoals in de creche)
- plastieken loopfietsje, houten vierwieler (kan ze nog zelf niet mee vooruit geraken) en houten loophulp-wagentje (kan nog niet alleen stappen)
- enkele plastieken figuurtjes van diertjes
- bij mama thuis natuurlijk het grote hobbelpaard, de grote piano, en een echte levende kat van de buren die zelfs aan haar oren laat trekken.
- al de rest kijkt ze niet (meer) naar om (en is ook niet zoveel eigenlijk)

Wat er nog aankomt voor de feestdagen en de verjaardag:
- basisblokken van duplo (mag ook tweedehands zijn)
- nog meer poppenkastpoppen.
- opgelapte houten blokken en houten laadwagen en houten trekeendje die papa op mama's oude zolder gevonden heeft.

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 26 oktober 2010, 21:37

Oh zo van die oude houten dingen, geweldig...die doos van fisher price heb ik ook gekocht, alleen al met at deksel zwaaien vind ze geweldig. stapelbekers ook leuk. Wat is zo'n rody paardje ? Xylofoon kan ik ook nog eens overwegen...Boekjes vind ze ook intrigerend (helaas vaak om in te bijten :roll:

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 26 oktober 2010, 21:42

Dat zijn zo van die opblaas-dingen (paard of koe) om op te zitten en op en neer te wippen. Zoals een spring-bal van vroeger. Is eigenlijk voor iets oudere kindjes, maar als je er bij blijft denk ik dat ze er wel al wat plezier van kunnen hebben.

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 27 oktober 2010, 11:27

Ik verschiet hoeveel Meis hft. Kzal de papa van Adie eens moeten laten lezen :wink:

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 27 oktober 2010, 13:22

't speelgoed id aldi viel dus tegen.
die houten blokken waren nog interessant, maar ik heb zo al een hele ton en ik vind haar nog wat klein.
- houten puzzels: heb ik 1tje meegebracht.
De rest vond ik nogal gewoon en overbodig (e houten trekdier, soort blokjes op een schommeltje) of was ofwel voor oudere kindjes (domino spel)
'k heb wel zo plastic thee-servies setje meegebracht 8)

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 27 oktober 2010, 13:32

Ah, ik ga straks nog eens kijken misschien.

Maareuh, Bokje, wat heeft Adie dan wel van speelgoed?
Vind je dat echt veel?

Ja dat loopfietsje en loophulp en die dingen heeft ze nu al, maar dat is eerder voor later he. Volgende stap is Duplo, en dan is ze tot een jaar of twee gesteld met haar speelgoed (denk ik). Want echt met poppen spelen of winkeltje, of treintjes enzovoort, dat is toch echt wel pas veel later he.
En voor de rest is er veel gekregen stuff bij, of dingen van mij van vroeger.

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 27 oktober 2010, 13:42

go mies

ik vind wel dat meis een mooie verzameling speelgoed heeft.
Wij hebben nog veel babyspeelgoed rondslingeren (knuffels en rammelaars) dus ik tel dat niet mee, maar effe vlug denken wat bij osn in living staat
- ballengiraf fiser price
- V Tech babywalker (grote hit)
- tijgetje muziekrammelaar (al hit vanaf kleine baby)
- baby-speelgoed auto's - trein - tractor (3 stuks dus)
- fisher price roll on balls
- een baby boekje of drie
- fisher price sorteer doos
- stapelbekers
- muzikale rups (geen hit)
- vtech babyspiegel (enerverend)
- babytelefoon met knopjes en geluid (hit)
- zachte bouwblokken met diertjes
- twee van die speeltjes met plastic buisjes met ringetjes die je er moet overschuiven (moeilijk uit te leggen)
- soort v tol waarop je moet duwen en waarin dan figuurtjes beginnen te dansen

best wel veel dus :oops: maar met de meeste dingen speelt ze dus helemaal niet of heel sporadisch
k heb nu wel zo een plastic ladenkastje gezet en de onderste schuif staat altijd open en ze vindt het heeeeeerlijk er in te rommelen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten