doomoo-seat, een aanrader of beter niet ?

madeliefje
Berichten: 235
Lid geworden op: 26 oktober 2009, 10:03

doomoo-seat, een aanrader of beter niet ?

Bericht door madeliefje » 24 januari 2011, 21:45

Hallo,


Heeft iemand van jullie ervaring met een doomoo-seat ? Dit is een soort poef voor baby's met een riem om ze vast te maken. Eigenlijk ter vervanging van een wipstoeltje.
Aangezien ze best duur in aankoop zijn, wilde ik ook andere hun mening hierover eens horen.

Bedankt :wink:
Madeliefje

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 24 januari 2011, 23:26

Ik vind het eerlijk gezegd geen aanrader. We hadden er eentje te leen, we hadden er niet eens om gevraagd maar hij werd bij ons thuis afgezet dusja.

We hadden ook een relax (de Babybjorn relax), en eerlijk gezegd: als je moet kiezen tussen een relax en een doomoo dan kies je best de relax hoor.
In de doomoo kunnen ze maar relatief kort liggen (als je de peuterversie als zitzak niet meerekent). Het is wel zacht enzo, maar ze worden al snel te groot (zelfs mijn dochter en ze was geen grote). Bovendien is er in de praktijk maar 1 helling mogelijk (ja, je kan het een klein beetje herschikken zoals bij een zitzak, maar het verschil is miniem). Alleen als je nog boeken ofzo onder de doomoo zelf zet kan je de hellingsgraad verhogen. En ja, voor Meis was dat nodig, omdat ze graag wou zien wat wij deden en in de gewone hellingsgraad kon ze alleen wat naar boven kijken en dat was dan dat... ook vond ik het zelf wat raar dat Meis zo een beetje op een "troon" lag, 't is te zeggen: de randen van de doomoo gaan gewoon recht naar beneden en dat is dan precies zo een afgrond ofzo. Het was helemaal niet zo knus als een relax die wat meer om haar heen omsloot (als je begrijpt wat ik bedoel).
Nuja, we hebben er wel gebruik van gemaakt hoor. Bij ons stond hij in de badkamer, waar Meis dan in kon liggen terwijl ik douchte (want de overtrek is waterdicht). Daar was er toch meer te zien als ze naar boven keek (boiler bijvoorbeeld :wink:), en het was maar voor een korte tijd telkens.

Een relax is echt handig: je kan ze er vaak al heel jong inleggen ook (dus zoals de doomoo), met bijvoorbeeld een verkleinkussen, of een dekentje erin opgerold (in de babybjorn bijvoorbeeld mag dat al heel vroeg omdat er geen harde structuur in zit). Er zijn meestal verschillende standen mogelijk, dus je kindje kan lekker slapen, maar bijvoorbeeld ook meer rechtop zitten om naar jou te kijken. Je kan eten geven in een relax (deden wij niet maar velen doen dat). Je kan een relax gewoon opplooien en meenemen naar ergens waar je op bezoek gaat (de doomoo neemt heeeeeel veel plaats in en is ook zwaar. Ik was blij als hij terug naar de eigenaar kon want hij stond vaak in de weg). En in totaal zitten ze veeeeeel langer in een relax.

nathalie v
Berichten: 2976
Lid geworden op: 16 april 2009, 19:54

Bericht door nathalie v » 25 januari 2011, 8:17

Ik heb ook lang getwijfeld, maar absoluut geen spijt dat ik geen doomo gekocht heb. Ukje is nu 10 maanden en zit nog altijd in zijn relaxje.

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 25 januari 2011, 8:18

ik heb geen doomoo gehad en ook niet gemist. nu voor m'n tweede heb ik wel in twijfel gestaan, maar puur omdat ik het wel 'mooi' vind, die leuke motiefjes en zo :oops:
maar heb dus besloten hem niet aan te schaffen.
Heb ook al vaak gehoord dat de kindjes er niet lang genoeg inliggen en ze ook te laag liggen.
Voor de eerste drie maanden zou het ideaal zijn, ook omdat ze er in kunnen slapen eigenlijk.
ons meisje sliep ook evengoed id relax.
Wij hebben de relax/sitter hier al weggezet op 7 maand of zo omdat ze dan goed zelf kon zitten en liever id eetstoel zat.
Maar de relax is e echte aanrader, ze kunnen overal meekijken, alles zien en ideaal om eten in te geven
Als je liever iets koopt wat meer naar een 'stoeltje' gaat, zou ik eerder de bumbo aanraden. Daar zitten ze echt in, vanaf dat je kindje alleen z'n hoofdje kan rechthouden (bij ons vanaf 3,5 m).

nathalie v
Berichten: 2976
Lid geworden op: 16 april 2009, 19:54

Bericht door nathalie v » 25 januari 2011, 8:22

Ik heb ook een Bumbo, maar moet eerlijk zeggen dat hij er nog geen 10 keer heeft ingezeten...

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 25 januari 2011, 8:24

goh, dat is hoe vaak je zelf vindt dat je het nodig hebt ook natuurlijk 8) bij ons ideaal om mee te nemen op reis of op verplaatsing.
thuis zat ze er vaak in op tafel voor de groentepap: neemt minder plaats in dan e relax

maar de relax blijft voor mij de topper!

nathalie v
Berichten: 2976
Lid geworden op: 16 april 2009, 19:54

Bericht door nathalie v » 25 januari 2011, 8:28

Ja, das juist, ik had gewoon ook de indruk dat hij daar zo ingepropt inzat, beetje ongemakkelijk leek het mij soms... :?

Een relax is inderdaad onmisbaar!

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 25 januari 2011, 8:34

M vond het heerlijk om heen en weer te schommelen in de relax. En dat kan natuurlijk niet in de doomoo, is veel "passiever" zitten. Plus neemt meer ruimte in. Zouden ze mij niet kado moeten doen!

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 25 januari 2011, 8:36

ja, gappig hoe ze daar soms wel ingepast zaten :)
en op de duur hebben ze het ook niet graag meer.

Ben wel eens benieuwd wie er wel tevreden is van de doomoo

cimoca
Berichten: 1972
Lid geworden op: 19 april 2010, 8:40

Bericht door cimoca » 25 januari 2011, 8:46

Ik heb ze hier alledrie ( tsja met 3 kindjes).
De relax vind ik absolute aanrader, lagen ze bij ons in van 't moment ze thuiskwamen. ze vonden het heerlijk.
De bumbo wordt bij ons vooral gebruikt onder de douche ( wij hebben geen bad). in het begin werd hij ook gebruikt om eten te geven ( tot ze steviig in stoel zaten). en hij ging steevast mee op verplaatsing.
De Doomoo hebben we gekregen bij ons derde kindje. ik vond het wel leuk. hij heeft er veel ingelegen vooral met de boog erover. Eens ze recht zitten willen ze er niet meer in ( zelfde voor relax). Maar ik heb hem nu in de peuterversie terug naar beneden gebracht ( er zijn 2 overtrekken bij, één met roempjes en één zonder). nu wordt hij zo gebruikt en de meisjes zijn er wel jaloers op.

Persoonlijk als ik nu naa 3 kindjes kijk zou ik direct bij de geboorte de bloom eetstoel kopen. verschrikkelijk duur maar je kan hem ook als relax gebruiken door hem te kantelen en te verlagen.
Wij hebben hem maar gekocht tegen dat we een eetstoel nodig hadden ( vermits de twee meisjes allebei uit mijn stokke getuimeld waren). Moest ik alles herdoen: juist die bloom, geen relax. Bumbo voor overal mee naar toe te nemen. en de Doomoo eventueel voor op de kamer als ze groter zijn.

cinne
Laatst gewijzigd door cimoca op 25 januari 2011, 9:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 25 januari 2011, 9:28

Ik had ook beide relax en domoo. Tibo gebruikt hem, nu hij 2 is, nog steeds. Zal straks drummen worden met 2 kindjes!

Vereltje
Berichten: 1948
Lid geworden op: 16 mei 2008, 10:02

Bericht door Vereltje » 25 januari 2011, 10:03

Ik heb een Doomoo voor Amelie en die heeft er echt heel veel ingezeten. Nu minder omdat ze altijd recht wil zitten natuurlijk, maar nu ze ziek was heeft ze er toch ook weer ingelegen. Een relax heb ik niet, er staat er eentje voor haar bij mijn schoonouders en eentje bij mijn zus maar hier thuis zit ze ofwel in haar park, ofwel op de Doomoo, ofwel in haar hoge stoel (model van Bloom, kon ze al meteen vanaf de geboorte in).

madeliefje
Berichten: 235
Lid geworden op: 26 oktober 2009, 10:03

re

Bericht door madeliefje » 25 januari 2011, 10:16

hey, dames, hartstikke bedankt voor alle reacties :P
Ik ben een stuk wijzer geworden :wink:

2 wipstoeltjes hebben we al ... misschien dat ik toch een doomoo als extraatje neem. (kan er eentje met speelboog op de kop tikken voor een zacht prijsje)

2 doomoo's voor een tweeling is misschien wat overdreven ?

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 25 januari 2011, 10:25

Je kiest helemaal zelf he, maar ik en Wout waren ook geen fan van de domoo. Ik ben heel blij dat ik hem niet gekocht heb, want ik heb heel lang getwijfeld.
Wat ik absoluut de max vind zijn de wipstoeltjes van baby bjorn. Die heb ik EINDELIJK gevonden op een tweedehandsbeurs en daar eet hij nu in en kon hij in slapen en in wippen... In de domoo zat hij echt niet graag. Dan lag hij nog liever in zijn wieg. Maar ik geef toe, het ziet er wel heel mooi uit.

K'tje
Berichten: 1105
Lid geworden op: 7 april 2008, 15:46

Bericht door K'tje » 25 januari 2011, 11:41

Wij hebben zowel de Doomoo als de Babybjorn relax, en Sem at tot nu toe meestal in de doomoo (sinds enkele dagen zit hij in de hoge stoel om te eten)

Hij zit in allebei eigenlijk evenveel, in't begin minder in de babybjorn, maar toch, ik kan eigenlijk niet kiezen welke van de twee ik het beste vind...

Oké, de doomoo is groot en staat ook hier soms in de weg, maar ik zet hem in een hoekje, en als we bvb aan't eten zijn, zit Sem in de doomoo naast ons. Oké, hij zit laag, maar als hij omhoog kijkt ziet hij z'n mama en papa, dus hij vond en vind dat altijd super leuk. Maar nu zoals gezegd zit hij al eens meer in de hoge stoel.

Hij kan nog niet alleen zitten, ik heb ook wel al gedacht dat de doomoo en relax vanaf dat moment misschien overbodig worden, maar dat zien we dan wel weer.

Oja, wij hebben beide op onze geboortelijst gezet en allebei waren ze er bijna onmiddellijk af, dus zijn wel duur maar was niet voor onze portemonnee... ;)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten