IVM of in-vitro maturatie

Andere behandelingen forum.
bubblegum
Berichten: 278
Lid geworden op: 26 november 2010, 13:18

Bericht door bubblegum » 20 december 2010, 10:48

Hey iedereen,

Alweer even geleden dat ik op het forum kwam.
Marleen, ik moest voor IVM maar 5 dagen spuiten en het was een lage dosis.Had totaal geen bijwerkingen. Je kan het misschien toch eens voorleggen, ik geloof dat het CRG in Jette wel het enige centrum is dat met IVM bezig is. Maar zoals ik het begrepen heb is het lang niet voor iedereen doenbaar, de dokters zullen je vast best kunnen informeren.
Kleo, wat jammer voor je. Ik hoop echt dat je de moed vindt om verder te gaan, misschien dat een pauze je wel goeddoet? In elk geval, veel sterkte hé.

Zelf zit ik een beetje in een tussen-periode. Ik heb een 'substitutieschema', ik onderdruk mijn cyclus met suprefact, als alles goed gaat mag ik deze week (woensdag of donderdag) beginnen met progynova en dan utrogestan, en dan zou er een terugplaatsing zijn begin januari ergens. Ik kan gewoon niet wachten!! :oops:

Aan iedereen op het forum; ik hoop dat 2011 goed nieuws brengt voor elk van jullie, en ik duim voor doenbare behandelingen zonder teveel effecten (IVM is echt wel een geschenk denk ik!)

Groetjes

saartje1905
Berichten: 98
Lid geworden op: 18 maart 2010, 22:13

Bericht door saartje1905 » 11 januari 2011, 22:07

Hallo iedereen,

effe geleden dat ik nog eens op het forum geweest ben. Maar ik was een beetje nieuwsgierig hoe het met mijn mede-IVMertjes nu gaat.

Ik heb net een pick-up achter de rug, weer eentje die niet veel heeft opgeleverd, slechts 3 eicellen, maar we zien wel he, we hebben er maar een goeie nodig.

Laten jullie mij weten hoe het met jullie gaat?

Groetjes
sarah

bubblegum
Berichten: 278
Lid geworden op: 26 november 2010, 13:18

Bericht door bubblegum » 15 januari 2011, 11:04

hey Saartje,

Wanneer was je pickup? 't Is zoals je zegt, de hoeveelheid zegt niet alles hé.
Ik heb vorige zondag 9/1 terugplaatsing gehad van een cryo. Nu dus in een SPANNENDE wachtperiode!
Dinsdag 18/1 eerste test en donderdag 20/1 de tweede.

Laat je iets weten hoe het verder gaat bij jou? Ik duim!

grtjes bubblegum

saartje1905
Berichten: 98
Lid geworden op: 18 maart 2010, 22:13

Bericht door saartje1905 » 27 januari 2011, 16:00

Hey bubblegum,

Alles ok met je? Weet je al iets meer over je test? Ik had 11/01 mijn pick-up, maar spijtig het heeft weer niet mogen zijn, geen embryotransfer gehad. Ik zit er voor het moment een beetje door, heb de dag daarna met dr devos gebeld en hij heeft mij gezegd dat IVM bij mij niet aanslaat! Was ook een klap in het gezicht, maar eerlijk gezegd wist ik het al wel een beetje. IVF zou nu de volgende stap zijn omdat ik direct van inseminatie naar IVM ben gegaan hiervoor. Maar wil nu even een rustpauze, is voor de eerste keer dat ik het gevoel hebt dat het effe genoeg is geweest! Kwil terug mijn eigen zijn!

Laat mij zeker iets weten hoe het met jouw gaat, he

Groetjes en tot hoors
sarah

bubblegum
Berichten: 278
Lid geworden op: 26 november 2010, 13:18

Bericht door bubblegum » 3 februari 2011, 11:30

hey Saartje,

Oei da's echt jammer .. pff nu moet je echt all the way gaan, ivf lijkt mij toch een pak zwaarder. Neem zeker alle tijd om te bekomen eerst.

Bij mij ook geen goed nieuws. De test was negatief :( Ik was er behoorlijk van onder de indruk. Maar ik ben ondertussen bezig met de voorbereiding voor een nieuwe terugplaatsing. Als alles normaal verloopt is dat ergens volgend weekend. Maar eerst nog controle echo, dan zie ik wel weer verder.

Sterkte hé meid, en kom maar naar hier als ik iets voor je kan betekenen!

saartje1905
Berichten: 98
Lid geworden op: 18 maart 2010, 22:13

Bericht door saartje1905 » 9 februari 2011, 21:03

Hey bubblegum,

Oh nee, dat vind ik echt spijtig voor je, pfff. Echt ni leuk, he. Moest ik kunnen, ik zou het je zo willen geven ;-). Maar ja, zo magisch ben ik nog niet :-)

Ondertussen weet ik ook met zekerheid dat de volgende stap dus IVF wordt. Ben 31 jan bij dr devos geweest, en ja, kheb de indruk dat hij het ook niet goed meer weet! Maar ja, we zien wel. Hij wil dat ik nu nog effe wacht, maar kheb met hem onderhandeld en ik mag in maart beginnen :-). Trouwens ik kan dat zo wat zelf plannen want heb toch geen cyclus.

Laat mij iets weten hoe het met de embryotransfer geweest he. Kwacht veel ongeduld :-)

bubblegum
Berichten: 278
Lid geworden op: 26 november 2010, 13:18

Bericht door bubblegum » 12 februari 2011, 18:06

hey saartje

O jee, IVF ... Enfin zo heel veel verschilt het niet van IVM zeker?
Ik ben vandaag gedaan en kreeg 2 embryo's terug! Daar wist ik op voorhand niks van maar ik ben wel dolblij. Alleen een beetje ongerust of ze het gedaan hebben omdat de kwaliteit te laag is ofzo .. :? Maar ja die twijfels zullen er altijd wel zijn zeker.
Test op 21/2, ik hou je op de hoogte!
Liefs bubblegum

saartje1905
Berichten: 98
Lid geworden op: 18 maart 2010, 22:13

Bericht door saartje1905 » 17 februari 2011, 10:16

Hey bubblegum,

AAh, is wel goed he dat je embryotransfer hebt gehad, kben blij voor je. Hadden ze iets gezegd over de kwaliteit mss? Bij terugplaatsing van 2 embryotjes heb je denk ik wel meer kans. Wie weet, het hoeven niet altijd toppers te zijn. Mijn nicht heeft IVF gedaan, en telkens zwanger geworden bij een "gewoon" embryotje, nooit bij de topper, dus ik duim voor je!

IVF is in principe niet veel verschillend dan IVM, maar natuurlijk ik moet wel veel meer gestimuleerd worden en dan is er weer kans op hyperstimulatie he! We zien wel, kben aan het aftellen tot 1 maart :-) en dan mag ik gaan voor bloedafname, en als alles goed is mag ik mijn menstruatie uitlokken. Tenzij ik ze misschien spontaan krijg, who knows.

Ik duim met je mee, en laat me zeker iets weten wat het resultaat is van de bloedafname. Kvind het echt leuk om zo te babbelen met elkaar.

Tot hoors
groetjes
sarah

bubblegum
Berichten: 278
Lid geworden op: 26 november 2010, 13:18

Bericht door bubblegum » 21 februari 2011, 13:18

Hey Saartje,

Hier ben ik weer. Met goed nieuws :) Ik heb vandaag een test gedaan in het ziekenhuis en die was lichtjes positief!! HcG waarde is 23,5 dat lijkt mij vrij laag maar ze spraken van een prille zwangerschap!! Overmorgen opnieuw testen om te zien of het goed stijgt, ik hoop het zooooo! Ben echt dolgelukkig! Wat een goede beslissing zeg van dr devos om 2 embryo's terug te zetten!

Ik hoop dat je snel aan ivf kan beginnen en vooral dat je niet zal overgestimuleerd worden. Dat lijkt me echt geen lachertje .. Maar zelfs al doe je ivf kom dan toch nog maar op het forum hier hé, ik heb er ook veel deugd van om ons verhaal te kunnen delen!

xx bubblegum

saartje1905
Berichten: 98
Lid geworden op: 18 maart 2010, 22:13

Bericht door saartje1905 » 21 februari 2011, 21:06

Hey bubblegum,

SUPER, super, super,...!!! Ik ben echt dolblij voor je! Eindelijk gelukt! Hcg is nog niet zo hoog, maar is normaal zeker, uiteindelijk is het nog niet zo lang na je terugplaatsing he. Het komt wel in orde, ik ben er van overtuigd. Ik snap je wel hoor, je durft nog niet goed genieten, want je hebt nog altijd schrik dat het fout loopt, ik begrijp dat wel, maar nu een ding doen: POSITIEF DENKEN :-).

Voor mij nog een weekje wachten en dan mag ik gaan voor bloedafname. Kvoel mij op dit moment precies alsof mij regels gaan komen, maar er komt voorlopig niets. Kzou liever mijn regels spontaan krijgen, dan heb ik het gevoel dat mijn lichaam er ook klaar voor is. Maar we zien wel, anders worden ze uitgelokt, dus ja.

Ik kan er niet van over, dat het toch wel lukt, dat geeft voor mij ook een klein beetje hoop, he, dat het kan :-)

Laat mij wel af en toe is weten he, dat ik de zwangerschap kan mee volgen ;-)

Groetjes
sarah

bubblegum
Berichten: 278
Lid geworden op: 26 november 2010, 13:18

Bericht door bubblegum » 23 februari 2011, 19:43

hey saartje,

vandaag de 2e test gedaan en het is nog steeds oké! :D Ik ben zoooooooo gelukkig!
HcG was gestegen naar bijna 40 dus dat is goed (het feit dat het stijgt is goed!). Ze zeiden er wel bij dat het nog steeds mis kan gaan zelfs als de waarden goed stijgen :?
Maar goed ik doe zoals je zei: POSITIEF denken :D

Nu jij nog, ik duim keihard voor je!! Hou mij op de hoogte hé, ik hoop echt dat alles vlot gaat en je niet teveel last hebt van de stimulatie enzo.

Volgende dinsdag moet ik opnieuw bloed laten trekken om te zien of hcg blijft stijgen.

liefs bubblegum

Student
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 februari 2011, 14:27

Gesprek IVM

Bericht door Student » 24 februari 2011, 14:35

Hallo!

Wij zijn 5 studentes die veel interesse tonen in IVM, IVF ICSI en andere technieken. Voor onze bachelorproef zijn wij op zoek naar getuigenissen van personen die momenteel in behandeling zijn of de behandeling reeds ondergingen en die hun verhalen willen delen met ons. Zo zouden wij anderen die zich in dezelfde situatie bevinden willen informeren.

Wie zich geroepen voelt om zijn ervaringen te delen met ons mag ons altijd contacteren op het volgende e-mailadres: sybil.oosterlinck.q0923@student.hogent.be

Groetjes

Charlotte, Sofie, Kimberley, Sybil en Lieselot

saartje1905
Berichten: 98
Lid geworden op: 18 maart 2010, 22:13

Bericht door saartje1905 » 24 februari 2011, 16:59

Hey bubblegum,

aha, dat is goed nieuws he, hopelijk blijft het nu inderdaad stijgen, he! Ik denk positief mee met jouw, he.

Ik ook een klein beetje goed nieuws, daarjuist spontaan regels gekregen, ongelooflijk maar waar! Ik kon er niet van over, heb gebeld naar ziekenhuis want kwas effe de kluts kwijt, of ik wel mag starten enzo, kmoet zaterdag gaan voor bloedafname om te mogen starten. En dan zien we verder, klaat je zeker iets weten.

Geniet van je prille zwangerschap
groetjes
sarah

bubblegum
Berichten: 278
Lid geworden op: 26 november 2010, 13:18

Bericht door bubblegum » 25 februari 2011, 17:45

hey

Raar om dat hier te schrijven, maar fijn dat je regels begonnen zijn! Nu kan je hopelijk snel starten, als je bloedwaarden morgen goed zijn ben je weer vertrokken! Hou me op de hoogte hé!

Ik ben nog steeds superblij, de ene moment al minder ongerust dan de andere :) Soms denk ik wel, pff zo'n lage waarden, maar anderzijds, het is echt nog vroeg hé. Dus ik zie dinsdag wel weer.

Fijn weekend en tot gauw!

saartje1905
Berichten: 98
Lid geworden op: 18 maart 2010, 22:13

Bericht door saartje1905 » 28 februari 2011, 10:16

Hey bubblegum,

Spannend he, je bent dus echt zwanger! Ik kan mij heel goed inbeelden dat het zo met dubbel gevoel is, kheb dat ook al meegemaakt, maar ik ben er zeker van dat dit het is! Uitkijken naar morgen he!

Ik ben vrijdagavond dan geweest voor bloedafname, ik moest toch werken (ik werk in het UZ he) dus was het gemakkelijker om zo te doen, en dan zaterdag gebeld door monitoring dat ik mocht starten! Dus kben nu al 2 dagen bezig met nieuwe soort hormonen Gonal-F, heb jij deze al gebruikt? Vind het soms zo moeilijk om dosis in te stellen, want het is met zo een pen, maar ja, het zal wel juist zijn zeker. Donderdag gaan voor echo (follikelmeting). Hopelijk slaan deze hormonen goed aan dat ik eens wat deftige en talrijke follikels heb. Duimen maar he!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 9 gasten