IVM of in-vitro maturatie

Andere behandelingen forum.
saartje1905
Berichten: 98
Lid geworden op: 18 maart 2010, 22:13

Bericht door saartje1905 » 9 maart 2011, 10:52

Hey ringling,

ben blij dat je mag starten. Ja, voor mij was veel van de medicatie ook nieuw hoor. Ik heb vooral veel last gehad van de oestrogel, ik kreeg daar geweldig veel acne van in mijn gezicht, maar ja, kan bij jouw niet zo zijn he.

Ik wens je in ieder geval veel succes, en hopelijk lukt het allemaal goed bij jouw he

Groetjes
sarah

bubblegum
Berichten: 278
Lid geworden op: 26 november 2010, 13:18

Bericht door bubblegum » 9 maart 2011, 11:57

hey

saartje, ik zal iets laten weten als ik nog eens naar daar ga. Ik werk trouwens ook niet zo heel ver van daar hoor. Wel jammer zeg dat er niet veel gebeurt met de gonal-f, ik hoop op een goeie echo morgen. Het is ook wel zo, beter één of twee goeie dan 15 gemiddelde hé. Maar je wil natuurlijk liever veel én goed :wink:

ringling, waar hangt het dan van af na PU of je verse terugplaatsing krijgt of niet? Bij mij werd er al voor de pickup beslist dat het niet vers zou gebeuren. Toen ik vroeg waarom zeiden ze alleen dat het bij IVM betere resultaten geeft met cryo .. het is mij nooit helemaal duidelijk geworden dus ik ben wel geïnteresseerd in de uitleg die jij krijgt. Ik heb trouwens ook zo'n biopsie gehad, stelde niet zo veel voor hoor (geen pijn ofzo).

Hier gaat het, ik neem nu dus progynova. Al een geluk dat ik geen suprefact moet snuiven, ik zit met een serieuze verkoudheid dus dat zou niet goed gekomen zijn.

Saartje, ik duim voor een goed resultaat morgen, laat iets weten hé! En ringling hopelijk snel pickup voor jou ook!

liefs bubblegum

ringling
Berichten: 739
Lid geworden op: 17 maart 2010, 18:46

Bericht door ringling » 9 maart 2011, 12:58

Bubblegum,
ik vernam ook dat ze betere resultaten hebben met cryo-tp. Dit is omdat ze in de verse poging niet veel tijd hebben om het baarmoederslijmvlies te laten aandikken. Maar nu willen ze dit effectief onderzoeken en worden we in 2 groepen verdeeld. Zo kunnen ze de resultaten vergelijken. Ik zal bij de echo, dag voor de PU horen in welke groep ik terecht kom. En ik denk dat de verdeling eerder willekeurig is dan van bepaalde factoren afhangt... ben benieuwd dus.

bubblegum
Berichten: 278
Lid geworden op: 26 november 2010, 13:18

Bericht door bubblegum » 9 maart 2011, 14:50

Amai ringling, da's ook wel laat om dat te vernemen. Maar als het een cryo is dan heb je na de pickup wel wat meer tijd om te herstellen. Alhoewel ik vond dat wel lang wachten maar je kent dat hé, groot ongeduld :wink:
Allé nu eerst duimen dat je goed kan stimuleren. Hou ons op de hoogte!

saartje1905
Berichten: 98
Lid geworden op: 18 maart 2010, 22:13

Bericht door saartje1905 » 9 maart 2011, 20:54

Hey bubblegum,

Ah ok, dat is leuk, laat me dan zeker iets weten wanneer je nog eens langs moet komen. Ik ben inderdaad benieuwd voor echo morgen. Kvoel mij al 2 dagen niet echt goed, beetje buikpijn, mijn darmen die raar doen, khoop dat ik ni in hyperstimulatie ben! Kheb altijd last van mijn darmen bij hormonenstimulatie (vooral geconstipeerd), maar nu doen ze toch raar ze. Kzie morgen wel.
En jij, niet te veel bijwerkingen van je progynova? Ik ken dat eigenlijk niet want kben nog nooit aan terugplaatsen van cryo gekomen.

Hey ringling,

Bij mij was dat ook zo dat ik pas op het laatste wist wat er ging gebeuren, biopsie of terugplaatsing. Terugplaatsing is ook afhankelijk van hoeveel embryotjes je hebt. Ik wist dat pas vaak op het allerlaatste omdat ik nooit veel eicellen had, was ook niet zo leuk. Maar ik hoop dat het bij jouw allemaal goed gaat.

Meisjes, veel succes, en tot later. Klaat morgen zeker iets weten. Groetjes x

bubblegum
Berichten: 278
Lid geworden op: 26 november 2010, 13:18

Bericht door bubblegum » 11 maart 2011, 10:27

Hey Saartje

Hoe was de echo gisteren? Heb je genoeg follikels en groot genoeg? Ik hoop het zo hard voor jou!
En hoe voel je je voor de rest, hopelijk geen overstimulatie?

Laat iets weten hé meid, ik zit met je in!
xx bubblegum

ringling
Berichten: 739
Lid geworden op: 17 maart 2010, 18:46

Bericht door ringling » 11 maart 2011, 13:44

Hey Saartje,
ik duim mee dat het een goeie echo was!

Heb intussen al 2 spuiten gonal f gezet. Was weer wat bibberen de eerste keer :D Ben benieuwd hoe goed het zijn werk doet bij mij. (altijd spannend weer)
Vanavond laatste spuit en zondag echo.
Waar ik wel tegenop zie, is die Fleet van 's avonds... moeten jullie dat ook doen voor de PU? Bij mijn ivf PU moest ik dat niet doen. Maar ze zeggen dat t voor ivm wel beter is zodat de darmen niet in de weg zitten :( En het hatelijke is dat mijn vriend er hele tijd mee zit te lachen... :evil:

ringling

bubblegum
Berichten: 278
Lid geworden op: 26 november 2010, 13:18

Bericht door bubblegum » 11 maart 2011, 16:14

hey ringling

ja die fleet .. niet plezant! De mijne moest er ook om lachen :evil:
Is dat niet raar dat er een dag tussen je laatste spuit en de echo zit?

Succes hé en hou ons op de hoogte! xx

ringling
Berichten: 739
Lid geworden op: 17 maart 2010, 18:46

Bericht door ringling » 11 maart 2011, 16:40

Ze zaten met een probleem, in die zin dat ze geen pu wouden doen op zondag... :?
Vandaar er een dag tussen zit.

saartje1905
Berichten: 98
Lid geworden op: 18 maart 2010, 22:13

Bericht door saartje1905 » 11 maart 2011, 18:20

Hey bubblegum & ringling,

Dus ja, gisteren echo gehad door dr vloeberghs, een keilieve, he en ze kent mij al, links moeilijk te vinden :-). Nog niet veel gebeurd, rechts stuk of 10 van 10mm en links toch kunnen zien, al ene van 11mm, de rest kon ze niet zien maar er waren er meer. Dus ja, nog altijd verder spuiten, zelfde dosis, maandag terug echo. Wel wat last vd stimulatie, vooral mijn humeur :-), mijn vriend moet opletten wat hij zegt :-(. Bij mij is het ni uitzonderlijk dat ik langer dan 3 weken gestimuleerd wordt, hoor, zelf bij IUI was dat al het geval.

Ringling: Ja, ja die fleet is echt wel nodig, hoor. Mijn vriend vond dat ook grappig, hij deed dat bij mij. Dat kan geen kwaad dat er dag tussen laatste spuit is en echo, kheb dat ook al gehad, is omdat dr devos of ortega enkel de pick-up kunnen doen, en anders moeten die constant opkomen in het weekend.

Bubblegum: Hoe is het met jou? Gaat het beetje? Kvind het keilief dat je zo met mij inzit. Doet deugd om te weten dat ik ni alleen ben.

Ik denk ook veel aan jullie hoor. Ringling, succes met echo zondag

Groetjes

ringling
Berichten: 739
Lid geworden op: 17 maart 2010, 18:46

Bericht door ringling » 11 maart 2011, 18:47

Ik merk dat ik wat 'een groentje' ben bij ivm :D (terwijl ik me voordien een echte expert voelde...)
Wat is eigenlijk de vereiste voor met de pu te kunnen starten? Ik dacht dat 10 mm ok was. Of streven ze naar een bepaald aantal van bepaalde grootte?
In ieder geval: ik veronderstel dat het toch wat draaglijker zal zijn dan mijn ivf pick up :D met 35 follikels...

saartje1905
Berichten: 98
Lid geworden op: 18 maart 2010, 22:13

Bericht door saartje1905 » 11 maart 2011, 19:58

Normaal gezien is 10mm voldoende, maar je moet er wel toch een paar hebben. Ik heb mijn eerste pick-up onder lokale verdoving gehad, maar was zo pijnlijk omdat zij zo moesten zoeken naar linker eierstok, dat ze mij de volgende keer hebben aangeraden om het onder volledige verdoving te doen. Maar als er niet echt een speciale reden is doen ze het onder lokale verdoving, bij mij ging het rechts wel redelijk goed.


Veel succes
x

ringling
Berichten: 739
Lid geworden op: 17 maart 2010, 18:46

Bericht door ringling » 12 maart 2011, 10:14

Hey Saartje,
Mijn PU is ook onder volledige verdoving hoor! Ik had eigenlijk al PU gehad bij mn IUI omdat ik teveel reageerde op de clomid. Toen hadden ze ook al zitten duwen op mijn buik omdat mijn eierstokken wegsprongen. Maar de eerste keer was het nog draaglijk. Bij mn laatste IUI moest er één follikeltje weggeprikt worden... en toen sprong ik bijna uit die stoel bij de verdovingsspuiten... (maar ik had toen wel geen verdoving vooraf gekregen)
Bij mijn IVF denk ik dat er nogal op los geprikt geweest is, want had bij het wakker worden redelijk wat bloedverlies.
Moet jij nog blijven verder spuiten nu omdat ze zien dat er nog follikels klaar zitten? Of vinden ze 11 nog wat weinig dan?
Ik vind dr Vloeberghs trouwens ook een lieve. Heb haar nog gehad bij echo van mijn buitenbaarmoederlijke en ze ving me toen goed op en nam er de tijd voor.
Groetjes x

saartje1905
Berichten: 98
Lid geworden op: 18 maart 2010, 22:13

Bericht door saartje1905 » 12 maart 2011, 10:30

Hey ringling,

Ik ben eigenlijk niet meer bezig met IVM, maar nu overgeschakeld naar IVF omdat IVM bij mij niet aanslaat! Dus mijn follikels zijn zeker nog te klein voor IVF. Ja, sorry voor de verwarring want ik zit hier eigenlijk niet op het juiste onderwerp, maar is omdat ik dit onderwerp gestart heb, dat ik wel graag hier zou blijven.

Groetjes
sarah

bubblegum
Berichten: 278
Lid geworden op: 26 november 2010, 13:18

Bericht door bubblegum » 12 maart 2011, 11:30

Hey Saartje,

Amai zo lang stimuleren. Lijkt mij geen makkie. Ik had geen last bij mijn stimulatie maar dat was dan ook maar 5 dagen menopur en heel weinig. Ik deed alleen een beetje flauw als ik het spuitje moest zetten :)

Ik hoop dat je het nog zal meevallen met de bijwerkingen voor jou, je vriend zal dat toch wel begrijpen hé. Het moet voor die mannen ook niet altijd makkelijk zijn denk ik, wij voelen dan nog wel vanalles en we zijn er 'actief' mee bezig, zij moeten zich toch meer machteloos voelen denk ik.

Bij ons werd er een zwangerschap aangekondigd in de familie, nichtje van mijn man verwacht een tweeling (naturlijke zwangerschap, denk ik toch). Ben heel blij voor haar maar ik kom in zo'n periode dat echt iedereen rond mij kindjes begint te krijgen. Soms is dat wel een beetje confronterend. Maar op een dag zullen wij ook zo gelukkig zijn hé!!

Over de pickup, die was bij mij onder lokale verdoving maar ze hebben in het OK wel beetje bij verdoofd. Nadien had ik wel veel last, ben al huilend terug in de kamer gekomen :oops: Dus nu is mijn man wel beetje bang dat ik dat opnieuw moet ondergaan en hij had mij nog nooit echt pijn zien hebben dus die was daar wel van onder de indruk. Maar er zijn ergere dingen hé.

Allé meisjes, ik wens jullie allebei een fijn weekend, ringling hopelijk niet te nerveus voor de pickup en saartje, jij merci om dit forum op te starten blijf maar lekker hier!

xx

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten