IVM of in-vitro maturatie

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
ringling
Berichten: 739
Lid geworden op: 17 maart 2010, 18:46

Bericht door ringling » 12 maart 2011, 13:17

Aha saartje, nu kan ik volgen hoor :D Blijf maar hier! We zijn al met zo weinig ivm'ers. Ben al blij dat t een topic is, dus dank je voor het starten. Ik kan ook beter volgen in een klein groepje.
Ik laat jullie morgen weten hoe de echo was.
Nu nog efkes vh zonnetje genieten!

saartje1905
Berichten: 98
Lid geworden op: 18 maart 2010, 22:13

Bericht door saartje1905 » 12 maart 2011, 17:37

Hello, hello,

OOhh wat was het toch een leuk weertje vandaag!! :-)
Dat is lief dat ik van jullie mag blijven, want inderdaad vaak zijn er onderwerpen waar ik mij wil toevoegen, zoals nu bij ivf maar daar is te veel volk.

Ja, ja lang stimuleren, ni leuk, maar bon, volgens joyce (verpleegkundige) ben ik een diesel, khoop gewoon dat hij deze week in gang schiet.

Ik kan mij goed inbeelden dat je pick-up pijn doet, dr devos had mij eens gezegd dat bij magere mensen ivf pick-up pijnlijker is dan ivm, en bij struisere zoals ik, ivm pick-up pijnlijker is dan ivf. Maar ik neem toch het zekere voor het onzekere.

Ja, al die aankondigingen van zwangerschappen is inderdaad niet leuk, in onze vrienenkring ben ik nog de enige die geen kindjes heeft of zwanger is, en ze weten ook niets van onze "problemen", maar ik denk dat ze allemaal iets vermoeden, kvind het gewoon spijtig dat er mij niemand iets vraagt, zou deugd doen. Tja, in deze tijden weet ik wie mijn echte vrienden zijn.
Het zal ons wel eens lukken, normaal deze week bevalt mijn nicht van 2de kindje, ook IVF, dus er is hoop he meisjes!!

Tot binnenkort
sarah

ringling
Berichten: 739
Lid geworden op: 17 maart 2010, 18:46

Bericht door ringling » 13 maart 2011, 11:11

Terug v jette... Echo v ortega en gesprek andrea gehad. Andrea is toch een specialleke :) maar een lieve.
PU gaat morgen door. Bmsv was 6,7. 3 "grotere" follikels en veel kleintjes. L en R schreef ze 'meer dan 20 kleiner dan 6'. Ben benieuwd wat de oogst zal zijn.
Ik krijg een TP zaterdag :D en deze keer misschien voor de eerste keer 2 embryo'tjes! Dat moest nog eens bevraagd worden. Maar om een of andere reden hebben mijn vriend en ik al heel lang het idee dat we een tweeling zouden krijgen :D
Spannend. Nu hopen op goeie oogst en bevruchting.
Groetjes x

saartje1905
Berichten: 98
Lid geworden op: 18 maart 2010, 22:13

Bericht door saartje1905 » 13 maart 2011, 16:54

hey ringling,

goed nieuws he, kben blij voor je dat je morgen pick-up hebt. Ja, andrea is inderdaad een specialleke, maar wel een keilieve, ze. Die zat altijd zo in met mij. Ze is wel best grappig. BMSV was ook al goed precies. Hopelijk krijg je zaterdag je terugplaatsing, positief blijven denken, je kans wordt inderdaad vergroot bij het terugplaatsen van 2 embryotjes.

Veel succes
sarah

bubblegum
Berichten: 278
Lid geworden op: 26 november 2010, 13:18

Bericht door bubblegum » 14 maart 2011, 8:41

ringling, succes voor de pickup hé!
Hou ons op de hoogte van de oogst :-)

Ja, Andrea, een keilieve hé maar soms een beetje verward :-)

Ik kom straks nog wel eens schrijven, zit nu op het werk ;-)

xxx

ringling
Berichten: 739
Lid geworden op: 17 maart 2010, 18:46

Bericht door ringling » 14 maart 2011, 19:40

Resultaat vd oogst: 28 eicellen :D Dr De Vos hoopt dat er 14 doorrijpen.
Buik doet nog beetje lastig, maar kom vanavond en morgen mn zetel niet uit :D (om woensdag terug ah werk te gaan)

Hoe gaat het met jullie?
Saartje, is de diesel in gang?

Groetjes,
Ringling

bubblegum
Berichten: 278
Lid geworden op: 26 november 2010, 13:18

Bericht door bubblegum » 15 maart 2011, 8:43

wow ringling, 28 :shock: ! da's veel hé!
Bij mij waren het er 17 en uiteindelijk 4 embryo's.
Dus het ziet er veelbelovend uit voor jou :)

Kan jij zo snel weer gaan werken? Ik kreeg na de pickup 3 dagen ziekte-verlof.
Hoe is dat trouwens, met volledige verdoving, word je daar makkelijk weer wakker uit?

Ik heb nu zaterdag controle echo, als alles goed gaat volgende donderdag een cryo.
Ons laatste embryootje :? Om de één of andere reden ben ik mij mentaal ook al aan het voorbereiden op een nieuwe poging. Niet dat ik daarnaar uitkijk ... ben alleen beetje bang dat het niet zou lukken met de cryo. Maar dat weten we pas binnen enkele weken.

Saartje hoe vordert het bij jou? Al zicht op eventuele datum pickup?

liefs! bubblegum

ringling
Berichten: 739
Lid geworden op: 17 maart 2010, 18:46

Bericht door ringling » 15 maart 2011, 9:43

Mocht ook meer ziektedagen hebben... heb er zelf voor gekozen om woensdag terug te werken. Wij moeten op ons werk onze cijfers halen... en kan het me momenteel niet permiteren om ze niet te halen :(
Maar ik voel me vandaag vrij goed. De buik valt mee, veel beter dan bij mn ivf poging. We zullen zien wat het morgen geeft in de auto, want dat was vorige keer lastiger.
Op de recovery zeiden ze dat ik héél rustig wakker werd, perfect dus :D Ik voelde me nadien ook snel terug goed. Eigenlijk leuk, wakker worden en weten, tis gedaan. Had wel wat buikpijn, maar das ook omdat ik na PU vreselijk naar het toilet moet... en ik moet dan nog een uur blijven liggen ook voor ik mag gaan.
Dr De vos heeft ook gezegd dat ik er 2 terug mag hebben :D Jippie een tweelingske!

Ik zal meeduimen voor je eskimo'tje! Ik had dat ook bij mn cryo, de onzekerheid of het ontdooit, en of het innestelt... Maar aan het supporteren gaat het niet liggen!! Een grote duim van me... en hopelijk is een nieuwe poging niet nodig hé.

Saartje, hopelijk heeft de medicatie intussen zijn werk gedaan en mag jij binnenkort gaan voor PU!
Ik duim ook voor jou!

Groetjes,
Ringling

saartje1905
Berichten: 98
Lid geworden op: 18 maart 2010, 22:13

Bericht door saartje1905 » 15 maart 2011, 22:17

Hey ladies,

sorry dat ik zo laat reageer maar heb 2 dagen gewerkt, kwerk dagen van 12u en dan heb ik 's avonds niet veel moed meer om nog achter mijn computer te kruipen, maar nu ben ik terug!

Mijn echo gisteren was beter: bmsv 10,7mm, rechts 12 kleine follikels, 2 van 12mm, en links was weer niet zichtbaar. BA was positief, oestrogenen waren veel hoger, dus vrijdag terug echo en ba en als echo dan goed is, waarschijnlijk pick-up zondag, dus ik leef op hoop, he.

bubblegum: oh super, hopelijk is je echo nu goed, naar wat kijken ze dan? Je baarmoederslijmvlies of zo? Ik duim voor je, he

Ringling: amai, zoveel eicellen! Nu begrijp ik waarom het bij niet aansloeg, ik heb er max eens 5 gehad. Hopelijk komen er veel embryotjes uit, he dat je beetje reserve hebt.

Veel succes alletwee, supporter zeker mee

Groetjes
sarah

ringling
Berichten: 739
Lid geworden op: 17 maart 2010, 18:46

Bericht door ringling » 17 maart 2011, 16:37

Ik moet me zó inhouden om niet te bellen naar Jette om te horen hoeveel eicellen gerijpt zijn en hoeveel bevrucht werden...
Grrrrrr..... t kan niet snel genoeg zaterdag zijn!!!

Een klein stemmetje ver in mn hoofd zegt ook: 'er blijft een kans dat er geen tp is'... maar gezien mn oogst lijkt me dit miniem. Als dat zo zou zijn, zou ik crashen denk ik...

Ik word hier helemaal zot van!!

Ik klink nogal egoïstisch nu... ik weet het... Ik zit uiteindelijk op 1,5 dag ve tp. Maar hoe dichter ik kom... hoe sneller het moet gaan! Ik heb echt geen geduld!

saartje1905
Berichten: 98
Lid geworden op: 18 maart 2010, 22:13

Bericht door saartje1905 » 17 maart 2011, 21:35

@ringling: ja, ik kan je begrijpen, ik had dat ook altijd, dat het zolang duurt eer je iets weet, maar heeft geen zin om te bellen want ze weten het zelf ook niet, hoor. Nog effe afwachten, is niet zo lang meer, he

Ik ben toch een beetje nerveus voor morgen, khoop dat ze het nu allemaal niet afblazen als ik er te weinig zou hebben, want ik ben toch al 3 weken aan het stimuleren. Kheb er beetje bang voor. Mijn vriend gaat morgen mee, daar ben ik wel blij voor hoor!

Hey bubblegum, hoe is het met jou? Khoor niets meer van je ;-)

Mijn nicht is bevallen van IVF kindje, een jongetje, dus ik leef op hoop.

Groetjes
sarah

bubblegum
Berichten: 278
Lid geworden op: 26 november 2010, 13:18

Bericht door bubblegum » 18 maart 2011, 13:13

hey ladies,

ringling, dat is helemaal normaal jouw gevoel en zeker niet egoïstisch!! Vooral herkenbaar, je wil het echt wel gaan weten. Maar gezien jouw overdonderende oogst zal het wel goed zitten.

saartje hoe was het vandaag? Ik hoop zoooo hard dat je verder kan doen, allé ttz dat je snel pickup hebt. Laat iets weten hé.

Ik heb een paar superdrukke dagen achter de rug, op het werk en dan ook een dierbare in het ziekenhuis met slecht nieuws, en gisteren overvallen in de metro :evil: , enfin 't stak een beetje tegen allemaal. Maar morgen ga ik voor echo + bn om te zien of ik dan volgende week een cryo krijg, ben benieuwd. En ook beetje bang, ze geven de cryo weinig slaagkansen en dan ik ook weer van vooraf aan herbeginnen ... terwijl ik NU zwanger wil zijn van een klein wondertje (of twee :wink: ) , kennen jullie dat gevoel :oops: ? Maar het verhaal van jouw nicht is hoopvol saartje!! Onze dag komt nog wel ..

Ladies, ik duim keihard voor jullie allebei (en voor mezelf haha), fijn weekend xxx

ringling
Berichten: 739
Lid geworden op: 17 maart 2010, 18:46

Bericht door ringling » 18 maart 2011, 16:19

t wordt een druk weekend precies :)

Saartje, ik hoop dat je een goeie echo had, zodat je zondag kan gaan voor PU! Het forum staat bijna continu open, dus ik kom zeker nog lezen :D (staat als één v mn startpagina's ingesteld)

En Bubblegum, wat een dagen heb jij achter de rug! En overvallen of wa? In Brussel? Heb ik nog nooit meegemaakt... maar denk dat ik wel van mn melk zou zijn! Hopelijk krijg je morgen groen licht na je echo en krijg je volgende week een eskimo'tje terug. Iedere kans kan het hé! Of het nu veel of weinig slaagkans heeft, het is mogelijk!

Moet zelf vanavond nog Pregnyl zetten en dan morgen... terugplaatsing!!!! Jippie!! En hopelijk 2 deze keer! Vind dat echt spannend. Maar ben heel erg benieuwd hoe het deze week verder gegaan is met mijn eitjes! Mn vriend kan er deze keer niet bij zijn... allé, hij kan eigenlijk wel, want hij gaat naar de voetbal :? Maar heb al 4 keer tp gehad en de enige keer hij er niet bij was, was t ingenesteld... wel op de verkeerde plaats, maar t was toch iets hé.

En Bubblegum: ik wil ook NUUUUUUUUUUUUU zwanger worden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D

saartje1905
Berichten: 98
Lid geworden op: 18 maart 2010, 22:13

Bericht door saartje1905 » 18 maart 2011, 23:05

Ok, ladies, ik wil ook meedoen, ik wil NUUUUUU ZWANGER WORDEN!!! :-)

Bon, nu effe serieus, vanmorgen dus echo gehad, was weeral niet veel veranderd tov maandag, heb wel 1 van 15mm, een paar van 12mm en dan nog 7 andere kleintjes, links weer niet zichtbaar, dus zondag nog geen pick-up. Kwas helemaal in paniek want kben toch wel al 3 weken aan het stimuleren, dus ja, ikke toch effe bij joyce geweest,alles uitgelegd en ze ging voor mij zorgen. Kwas zo bang dat ze mij gingen opgeven, maar toch hebben ze dat nog niet gedaan want kmoet nu weer verder stimuleren tot zondag. En dan hopelijk eens wat GOED nieuws.

Ringling, heel spannend voor jouw he, morgen pick-up, ben je daar al zeker van? Of gaan ze je pas morgen opbellen? Alvast heel veel succes, kzal aan je denken.

Bubblegum, hopelijk morgen een goeie echo, maar ik twijfel daar niet aan. Mss heeft een cryo minder kans, maar er is toch zeker en vast een kans, he. Ik duim voor je, hoor.

En ik ben ni ver weg morgen, want ik moet werken, dus ik zal een positieve vibe doorsturen naar jullie van op mijn dienst

Veel succes allebei
sarah

ringling
Berichten: 739
Lid geworden op: 17 maart 2010, 18:46

Bericht door ringling » 19 maart 2011, 18:48

tzal een heel opstel worden peis ik :D

t belangrijkste: Heb 2 schitterende emby'tjes gekregen. Billie en Bollie mogen nu 9 maanden blijven zitten!
Uiteindelijke resultaat: 15 gerijpte eicellen, 9 bevrucht.Dus nog 7 over.
(afwachten hoeveel er kunnen ingevroren worden)

Lag op de kamer met een beetje overnieuwsgierige buur... Ik was net binnen (echt niet meer dan 2 seconden) en ze begon me volledig uit te vragen. Op zich heb ik daar geen probleem mee (ik zie hen toch nooit terug) maar het was wel vermoeiend :? . Zeker omdat ze, toen ik terug op de kamer kwam, er nog steeds waren... en ze een deel van mijn antwoorden blijkbaar vergeten waren :shock: Ze mochten om 16u al weg, maar hadden schrik 'dat t eruit zou vallen'. Dus ze zijn tot 17u45 gebleven... Net zolang ik moest blijven dus... Heb trouwens nog zo van die 'uitspraken' gehoord: 'als ik zwanger ben, doe ik een dna test, om te zien dat ze zeker niet gemist zijn' waarop haar man zie: 'ik voed geen kind op dat niet van mij is'. :shock: En dat terwijl hun gezinsituatie was: elk al 1 kind uit een eerdere relatie. Ahum... De dochter was er trouwens bij en zat hele tijd te spelen met fototoestel en gsm die beiden non stop biepten :?

Gelukkig werd ik even afgeleid, want ik kreeg bezoek :D van mijn kamergenote van maandag (bij PU). ze hadden me zien voorbijrollen in de gang en hadden al eens gezwaaid. Tof koppeltje! En haar vriend was zelfs zo attent om water voor me te halen! (een glaasje plat en glaasje spuit, omdat hij niet wist wat ik wou :D )

Mijn vriend was er niet bij... beetje gewenning denk ik. Maar hij kan daar ook niet veel doen hé.

Maar al bij al: zoals ik zei: allerbelangrijkste is dat Billie en Bollie op hun bestemming zitten!

Bubblegum: goeie echo gehad?

en Saartje, ik duim mee voor morgen!!! dat het inderdaad eindelijk eens goed nieuws mag zijn!

ringling x

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten