IVM of in-vitro maturatie

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
bubblegum
Berichten: 278
Lid geworden op: 26 november 2010, 13:18

Bericht door bubblegum » 20 maart 2011, 11:19

Hey girls!

Oei, een beetje verwarring precies!

@ saartje, jij bent gisteren morgen gegaan of wat? Ik was daar ook. Wat jammer zeg, als ik dat geweten had! Was je daar dan 's ochtends vroeg? Moest het je iets zeggen, ik was de allereerste voor de echo's, nadat de dokter 25 minuten te laat begonnen was :)

Maar de echo zelf ging supersnel bij mij, was ook in orde, endo van 8,8 mm. Het bloedresultaat was ook in orde, terugplaatsing is gepland voor donderdag! Allé, als het embryootje goed ontdooit maar daar gaan we van uit hé.

Maar voor jou is het wel minder goed hé meisje? Ik hoop dat die follikels rap groeien zeg. Hoe groot moeten ze eigenlijk minimaal zijn bij ivf? En hoe lang kan je maximaal stimuleren? Alleszins, ik stuur jou ook al mijn goede vibes voor een SPOEDIG en GOED resultaat. Dat het maar rap in orde komt!

@ Ringling, super!! Twee verse embryootjes, daar kan alleen maar een zwangerschap van komen :wink: Echt, ik wens je het je zooo hard toe!
Wel jammer van die weirdo's in jouw kamer. Ik had dat na de 1e terugplaatsing ook, een koppel waarvan hij elke vijf minuten buiten ging roken wegens zenuwen en zij de hele tijd op MSN ofzo iets. Al die biepjes en blupjes. En de hele tijd ruzie maken met hun kindjes thuis over de telefoon, echt iets heel vreemds. Best wel lastig. Maar niks van aantrekken hé, en zeker niet druk maken met embryootjes in de buik :) Ga jij nu werken vanaf morgen ? Ik ben er nog niet zo goed uit, of ik na donderdag ga werken of niet ... Misschien vrijdag een dagje thuis.

Allé girls, veel succes allebei, en tot gauw! xxx

saartje1905
Berichten: 98
Lid geworden op: 18 maart 2010, 22:13

Bericht door saartje1905 » 21 maart 2011, 9:32

hallo meisjes,

hoe gaat het met jullie?

bubblegum: aha, dat is goed nieuws, ik duim voor je dat het eskimootje de dooi goed overleeft he, het is nu toch een leuk zonnetje, dus dat kan echt niet misgaan. Ik duim voor je.

Ringling: leuk, 2 embryootjes, dat kan niet stuk, wanneer moet je dan gaan voor bloedafname?

Bij mij minder goed nieuws,IVF afgeblazen. Heb gisteren echo gehad en ineens is dan toch mijn linker eierstok tevoorschijn gekomen, kheb daar 1 grote follikel van 25mm en voor de rest zijn ze allemaal klein zowel links als rechts. Dus ik kreeg gisteren telefoon van de monitoring dat ze een inseminatie gaan doen in de plaats. Kheb er een dubbel gevoel bij, kvind het wel spijtig dat mijn IVF is afgeblazen na zo lange stimulatie, maar langs de andere kant is het beter zo dan dat ze een IVF poging verspelen voor niets. Kzit wel met wat vragen. Vooral het feit wat bij de volgende pogingen? Ik geraak zo moeilijk gestimuleerd!
Kheb het er met mijn nicht wel is over gehad, en bij haar hebben ze ook 2 maal afgeblazen, dus ja.

Maar bon, we zien het positief, morgen dus inseminatie.

Ik denk aan jullie

Groetjes
sarah

bubblegum
Berichten: 278
Lid geworden op: 26 november 2010, 13:18

Bericht door bubblegum » 21 maart 2011, 9:38

Hey

Oei Saartje, dat is raar. Jammer zeg, maar anderzijds misschien toch goed dat ze toch inseminatie gaan doen. Hoe voelt je vriend zich daarbij ?
Pfiuw ik ga alleszins echt non stop duimen voor jou.

Amai het worden hier dan nog spannende dagen op ons forumpje, alledrie ongeveer tegelijk aan het afwachten dan!

@ Ringling, wanneer is jouw test? En hoe voel je je nu?
@ Saartje, wanneer zou jij dan iets weten?

Bij mij is de test voor zaterdag 2/4. We zien wel hé, niet overdreven hopen maar er toch in geloven. En idd het zonneke kan ons alleen maar lekker opwarmen en opladen!

dikke knuffel allebei!

ringling
Berichten: 739
Lid geworden op: 17 maart 2010, 18:46

Bericht door ringling » 21 maart 2011, 10:23

Hallo allebei!

Mijn test is donderdag 31/3.
Ben t niet meer gewoon zo lang te wachten :? Bij mijn cryo-tp moest ik telkens maar een week wachten, wat een echte luxe was!
Maar ik voel me goed! Geen last van PU of TP. Wat een verschil met mijn ivf van vorig jaar!
Wel veel hoop deze keer, met mijn 2 verse emby'tjes... de teleurstelling kan dan weer veel groter zijn als t niets is...

Saartje, wat jammer dat je ivf afgesprongen is! Maar zoals je zelf zegt, beter geen ivf verspillen. En een inseminatie blijft een kans hé!

Allé, we zullen alle 3 samen symptoompjes kunnen analyseren :D Ahum... zullen we elkaar wat gek maken :D

ringling x

saartje1905
Berichten: 98
Lid geworden op: 18 maart 2010, 22:13

Bericht door saartje1905 » 21 maart 2011, 13:57

hey meisjes,

Dat is wel best spannend dat we dan alledrie wachten op ... We kunnen dan inderdaad elkaar wat zot maken! :-).
Ik moet blijkbaar ook na inseminatie utrogestan EN oestrogel smeren, maar kweet ni goed waarom!

Tja, mijn vriend vond het eigenlijk ook wel de beste oplossing als we dan toch niet genoeg follikels hebben voor IVF. Hij had dat ook van in begin gezegd, want anders verliezen we inderdaad een poging, en voor wat dan juist. Ok, IVF geeft meer slaagkansen, maar ja, er moet wel ook iets zijn.
Het probleem ligt ook niet bij mijn vriend, dus een inseminatie kan ook perfect lukken bij ons.

We zien wel, klaat jullie zeker iets weten. Kdenk dat mijn BA dan voorzien zal zien binnen 14 dagen, he op 5 april. Ik ben de laatste ;-)

Geniet van het mooie weertje, ik ga alvast een terrasje doen straks :-)

ringling
Berichten: 739
Lid geworden op: 17 maart 2010, 18:46

Bericht door ringling » 22 maart 2011, 10:23

Saartje, succes vandaag! Ik duim mee!

Heb nog een vraagske:
Ik heb het iedere keer zitten, na een terugplaatsing... telkens een blaasontsteking :? Hebben jullie hier ook soms last van? Ik vermoed dat het mee door die utro is. Maar ondanks ik die opstart voor de tp, is het altijd na de tp dat ik er last van heb. (Ben niet de grootste waterdrinker, wat niet helpt.)
Herkennen jullie dit?

bubblegum
Berichten: 278
Lid geworden op: 26 november 2010, 13:18

Bericht door bubblegum » 22 maart 2011, 12:42

hey ringling,
ik had vorige keer ook een ontsteking, niet aan de blaas maar wel aan mijn maagdenvlies :oops: blijkbaar van de wrijving van het opsteken van de utrogestan. Had er voordien nooit last van gehad dus heb toen wel beetje gepanikeerd, was ineens zo groot als een knikker! Ze hebben mij toen wel een zalfje voorgeschreven.

Als je echt denkt dat het een blaasontsteking is zou ik toch eens informeren bij het CRG of je daar iets aan mag doen. En toch sowieso proberen om veel water te drinken en vitamienetjes te eten :wink:

voor de rest alles goed met jou?
En Saartje, hoe is't gegaan vandaag?

Nu vollenbak duimen voor jullie allebei en vanaf overmorgen 3xduimen !
liefs bubbles

saartje1905
Berichten: 98
Lid geworden op: 18 maart 2010, 22:13

Bericht door saartje1905 » 22 maart 2011, 15:18

Hey meiden,

ringling, ik had daar ook veel last van, telkens na mijn pick-up. Bij mij hadden ze wel 2x tijdens pick-up gesondeerd omdat er teveel urine zat in blaas, wat de pick-up bemoeilijkte en dan kun je dat wel vlugger krijgen. Bel effe naar crg, ze gaan je waarschijnlijk vragen om staaltje te geven, of ga ev bij je huisarts.

Ik vanmorgen inseminatie gehad, de zwemmertjes waren goed, maar 1 uurtje daarna ineens stekende buikpijn links. Ik hoop dat het mijn eisprong is, kheb nu effe geslapen, maar het doet nog altijd zo'n pijn. Kheb nu dafalgan genomen, hopelijk gaat het over en komt het ni terug.

Bubblegum, veel succes donderdag, ik denk aan jou, kzal een kaarsje laten branden :-)

Groetjes
sarah

bubblegum
Berichten: 278
Lid geworden op: 26 november 2010, 13:18

Bericht door bubblegum » 23 maart 2011, 14:13

hey meisjes,

whoeptidoep, ik ben vandaag echt vrolijk :) zeker omdat ik morgen ook weer een stapje vooruit ga! En het zonneke zal er ook wel iets aan doen.

@ ringling hoe is het met jou? en de blaasontsteking al beetje beter?
Hebben ze de terugplaatsing bij jou met echo of zonder gedaan? Bij mij was het tot nu toe altijd (2 keer dus) zonder. Maar ik las op een ander forum dat ze dikwijls ook met een echo werken.

@ saartje, alles okee? Misschien was het je eisprong, dat zou wel goed getimed zijn zeg.

allé nog een paar uurtjes werken en dan is het weekend voor mij, ga pas maandag weer aan de slag!

groetjes bubblegum

saartje1905
Berichten: 98
Lid geworden op: 18 maart 2010, 22:13

Bericht door saartje1905 » 23 maart 2011, 14:33

hey bubblegum,

kheb gisteren dan nog wat meegemaakt hoor, pffff. De pijn ging dus niet over, dafalgan hielp niets, dus heb ik maar gebeld naar crg. Die hebben dan dr blockeel gecontacteerd, kmoest onmiddelijk naar ziekenhuis gaan voor bloedafname. Na de bloedafname hebben ze mij in een kamer gelegd, ze waren allemaal zo lief voor mij. Rond 18u wisten ze dan mijn resultaten en hebben ze gebeld naar dr blockeel. Die is dan langsgekomen, hij was zo lief, amai, wat een dokter, heeft direct een echo gedaan, maar er was niet veel te zien. Mijn bloedafname was wel wat afwijkend, maar niet alarmerend. Dus hebben ze mij een spuit in de bil gegeven, en dan mocht ik naar huis. Amai, wat was met dat zeg!
Vandaag gaat het al wat beter, heb nog steeds zwaar gevoel in de buik, maar zal wel overgaan hoop ik. Kmoet morgen terug gaan werken.

bubblegum, veel succes voor morgen, hopelijk morgen ook zo een fantastisch mooie dag!

Groetjes
sarah

bubblegum
Berichten: 278
Lid geworden op: 26 november 2010, 13:18

Bericht door bubblegum » 23 maart 2011, 16:48

Amai saartje, wat een gedoe zeg :?
Misschien heeft het met de stimulatie en al te maken, je volgt niet echt een routine-procedure hé. Hopelijk lukt het dan om morgen te gaan werken.
Meisje, ik duim dat er niks ernstigs a/d hand is en dat je misschien gewoon super heftig zwanger aan het worden was :wink:

Dikke knuffel en ik laat morgen of vrijdag iets weten!

ringling
Berichten: 739
Lid geworden op: 17 maart 2010, 18:46

Bericht door ringling » 23 maart 2011, 19:42

Hallo allebei!

Hier alles goed hoor. Beetje heftige dag op t werk. De druk om cijfers te halen was wat doorgeslagen bij mij... Daardoor nam ik vorige week ook maar 2 ziektedagen... Vorig jaar ben ik zelfs tijdens mijn bbz blijven werken! Ook de dag nadat ik een methotrexaat spuit kreeg. Gesprek met verantwoordelijke gehad rond deze stress en voel me wel wat opgelucht. Hebben al stress genoeg hé.

Bubblegum, bij mijn tp had ik deze keer een 'gewone' vaginale echo voor de tp. Om het baarmoederslijmvlies te checken. Ik had één keer bij een cryo-tp een echo tijdens de tp zelf! Vond dat echt leuk. Je kon echt een bolletje zien 'afgeleverd' worden!

Met de blaasontsteking... tja, ik ben daar érg gevoelig aan. Ik loop dan ook niet steeds naar de huisarts ervoor. Ik weet ook dat het wat mijn schuld is, want drink echt veel te weinig! Zal me vanavond wel wat forceren te drinken want had vanacht slecht geslapen!

ga jullie moeten laten, mijn vriend is thuis gekomen en gaan een hapje eten
kom nog wel eens terug later

bubblegum
Berichten: 278
Lid geworden op: 26 november 2010, 13:18

Bericht door bubblegum » 24 maart 2011, 12:05

hey ladies,

slecht nieuws, terugplaatsing gaat niet door :cry: embryo was niet goed ontdooid.
het is toch elke keer een klap.

Maandag consultatie bij dr Devos.

xxx

saartje1905
Berichten: 98
Lid geworden op: 18 maart 2010, 22:13

Bericht door saartje1905 » 24 maart 2011, 20:27

Hey bubblegum,

oh neee, oh dat vind ik zo spijtig! Verdoeme. Kheb vandaag nog zo aan je gedacht, kwou zelf is langskomen, maar dan dacht ik, ik weet haar naam ni, kan daar toch moeilijk gaan staan met de naam "bubblegum".

Dit is echt niet leuk, he. Is inderdaad altijd een zware klap. Vooral omdat je daar zo naar uitkijkt, hoopt dat het toch eens mag zijn, maar niets is minder waar.

Ik kan op dit moment niet veel zeggen, behalve dat je moet weten, dat ik er altijd voor je ben, stuur mij zeker een berichtje.
Laat je maar eens goed in de watten leggen door uw ventje, en ween maar is goed, dat doet effe deugd.

Kvraag me af wat dr devos gaat zeggen nu, maar neem vooral de tijd om het te verwerken, meid

Dikke kus
sarah

ringling
Berichten: 739
Lid geworden op: 17 maart 2010, 18:46

Bericht door ringling » 25 maart 2011, 9:14

Bubblegum,

ik vind het zo jammer voor je! Je houdt er altijd wel rekening mee dat het kan gebeuren, maar een terugplaatsing is iets waar je zo naar uitkijkt hé...
Hopelijk kan je de teleurstelling een plaatsje geven en je opladen voor de volgende stap.
Heb je een idee wat die stap zou zijn? Nieuwe ivm-stimulatie?
Ik veronderstel dat je maandag net in het begin van je nieuwe cyclus zal zitten als je bij De Vos langs gaat.
Als je er behoefte aan hebt, kom je gevoelens maar hier van je afschrijven! We zijn er voor je!

ringling

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten