IVM of in-vitro maturatie

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
bubblegum
Berichten: 278
Lid geworden op: 26 november 2010, 13:18

Bericht door bubblegum » 25 maart 2011, 10:02

merci voor jullie steun ladies.
Ja het is ook zo, je kijkt daar echt wel naar uit hé.
Ik had net een lekker badje genomen en was wat spullen aan het klaarleggen om mee te nemen, en dan belde mijn ventje met het slecht nieuws (ze hadden bij hem gebeld, zijn nummer staat daar ergens in het systeem). En dan komen de tranen hé, heb eens goed geweend.
Omdat hij dan toch een halve dag verlof had voorzien, zijn we gaan wandelen aan de Schelde en een terrasje gedaan. Hebben eens goed gebabbeld, 't was wel triestig maar tegelijk zegt hij, misschien is het beter dat het op voorhand zo is, en dat je geen 9 dagen loopt te dromen met het embryootje in je buik en dan slecht nieuws.

Ik hoop eigenlijk dat Dr Devos voorstelt om snel te herbeginnen, mijn huidige cyclus is begonnen op 5/3 maar natuurlijk met de progynova en de utrogestan enzo weet ik niet of het meteen zal kunnen. Ik heb toch ook een paar vragen, bvb of het dan nu wel met een verse terugplaatsing zou mogen en of IVM wel ideaal is voor mij (ik denk het wel want had toch een goed resultaat, 17 eicellen en 4 embryo's).

Misschien weten jullie dit ook wel, bij ivm is het 3 voor 1 hé, betekent dat dan dat ik nu eigenlijk nog 2 'extra' pogingen in het verschiet heb? Of is de terugplaatsing van een cryo een volledige poging?

Ahja, heb gisteren voor de troost toch een groot glas witte wijn gedronken. Niet flink maar het deed wel deugd :oops:

Geniet van jullie weekend en ik hou jullie zeker op de hoogte XXX

ringling
Berichten: 739
Lid geworden op: 17 maart 2010, 18:46

Bericht door ringling » 25 maart 2011, 10:50

Hey Bubblegum,

een terugplaatsing van een cryo is geen volledige poging! 1 verse ivf is gelijk aan 3 verse ivm! Enkel de pick up wordt geteld dus. Dus: 6 terugbetaalde ivf-pogingen = 18 ivm pogingen. Alle cryo-terugplaatsingen vallen onder 1 poging.

Dus jij had geen verse tp deze keer. Je had 4 embryo's. Zijn deze alle 4 ingevroren? Of zijn er bij het invriezen verloren gegaan? Of hebben ze er nu 4 proberen te ontdooien? Als dat zo zou zijn, zou ik zeker naar een verse tp vragen... Ik had trouwens het gevoel dat dat niet zo 'random' beslist wordt hoor! Ik zei tegen Andrea dat ik graag een verse tp had, en ze stak me meteen in die groep...

Voel jij je schuldig als je een glas alcohol drinkt? Als je niet zwanger bent, mag dat toch!! Ik profiteer er altijd van net na een negatief BN of zelfs in een cryo-cyclus om een glaasje te drinken (hoewel ik zelden alcohol drink). Ik drink niets na een terugplaatsing of als ik met stimulatie bezig ben. Tijdens het nemen v progynova lijkt me dat niet zo erg.

Wat je zegt over het dromen met het emby'tje in je buik klopt volledig... Gisteren weer aan het fantaseren geslagen over een tweeling... met een bijna paniekaanval van mijn vriend als gevolg :D Hoewel we altijd gezegd hebben dat we een tweeling zouden hebben.
Loop al 2 dagen wat ambetant. Soms kan ik echt geen weg met mezelf. Die Oestrogel is wel nieuw voor me. Dus misschien weer wat nieuwe nevenwerkingen... Ik loop erg nerveus rond. En precies altijd 'vlinders in mn buik'. Alsof ik ergens erg zenuwachtig voor ben...

Groetjes,
Ringling

bubblegum
Berichten: 278
Lid geworden op: 26 november 2010, 13:18

Bericht door bubblegum » 25 maart 2011, 11:37

Hey ringling,

Ja het waren 4 ingevroren embryo's bij mij, en geen enkele verse terugplaatsing. De eerste keer was het één cryo, BN negatief, dan 2 cryo's tesamen, en kort zwanger geweest, en de laatste heeft het gisteren niet gehaald bij de ontdooiing (niet verder gedeeld)

Maar ze hebben mij nooit echt uitgelegd waarom alleen cryo-pogingen.
Daarom dat ik deze keer wel zal vragen voor een verse terugplaatsing, ik weet niet waarom maar ik denk dat ik daar een beter gevoel bij zou hebben.

Die vlinders in jouw buik, dat zijn wsl jouw embryo's! :) Ze laten zich misschien wel voelen hé! Ik hoop het zooooo hard voor jou!

Over een glaasje alcohol, haha daar heb ik geen probleem mee hoor, alleen leek het zo alsof ik mij in de drank had gestort en da's nu ook niet echt het geval :) Vanavond ga ik trouwens een verse zalmtartaar klaarmaken, met rauwe vis dus, en ik heb net een tiramisu gemaakt voor het dessert met veel likeur. Alles wat eigenlijk niet mocht. Zo verzet een mens toch een beetje de gedachten hé.

Toen ik zwanger was, was mijn ventje ook in paniek dat ze allebei zouden ingenesteld zijn. Maar anderzijds zou hij het ook heel jammer gevonden hebben als één van beiden het niet gehaald had. Beetje dubbel hé.

Ahja, merci voor jouw info, ik dacht ook dat het zo was, da's toch een beetje een opluchting alhoewel ik natuurlijk echt hoop dat het de volgende keer raak is!

@ sarah, maandag ben ik daar wel 's ochtends maar dan ga ik werken nadien maar misschien moeten we dan eens afspreken als ik voor echo, BN, pickup, ... ga, zal daar nog wel geregeld passeren vermoed ik! En anders moeten we maar eens een onderonsje doen met ons 3tjes hé!

dikke knuffel allebei en geniet van het lentezonnetje xxx

ringling
Berichten: 739
Lid geworden op: 17 maart 2010, 18:46

Bericht door ringling » 25 maart 2011, 11:55

Bubblegum,

Bij een nieuwe verse poging zijn er twee mogelijkheden: of je komt in de groep die verse tp krijgt, of in de groep die cryo-tp krijgt. Ze zijn aan het onderzoeken wat de beste resultaten geeft. Met een verse tp is het risico dat je baarmoederslijmvlies niet genoeg tijd had om aan te dikken. Met een cryo-tp kunnen ze dit beter opbouwen door de progynova.
Dus enkel voor de eerste tp, wordt dit opgesplitst.
Na je eerste tp wordt de rest zowieso ingevrozen en heb je cryo-tpn tot alles opgebruikt is. Dan begin je weer opnieuw.
Ik had zelf gevraagd of ik een verse tp kreeg, heb namelijk geen geduld :D en ze hebben me in die groep ingedeeld. Mijn baarmoederslijmvlies was ook dik genoeg, dat speelt dus ook mee hé.
Als het nu niets is, ga ik verder met cryo'tjes.

bubblegum
Berichten: 278
Lid geworden op: 26 november 2010, 13:18

Bericht door bubblegum » 25 maart 2011, 12:17

hey ringling,

wat raar, mijn endometrium was na pickup met oestrogel maar liefst 9.3 mm, dat heb ik met de progynova nooit gehaald. De biopsie was toen alleszins wel goed, leek mij. Maar ja, ik kan er nu niet teveel over piekeren, ik ga ook zoals jij vragen voor een verse terugplaatsing, heb ook weinig geduld :)

Maar eerst afwachten wat Dr Devos zegt hé, ik loop hier al vanalles te plannen terwijl ik nog niet eens weet waar ik aan toe ben :oops:

liefs! xxx

saartje1905
Berichten: 98
Lid geworden op: 18 maart 2010, 22:13

Bericht door saartje1905 » 25 maart 2011, 16:36

Hey meisjes,

nu pas jullie berichtjes gelezen, we zijn de hele dag weggeweest, zelf tot in Bilzen gezeten voor de voorbereiding van ons bouwproject.

bubblegum, dat van die 3 for 1, dat klopt inderdaad wel, en als je terugplaatsing van cryo hebt dan valt onder de zelfde poging, ongeacht hoeveel cryo's ze ook doen.
Ivm die terugplaatsing vers of cryo, dat hangt af van je baarmoederslijmvlies. Dat heeft dokter devos mij toch altijd zo gezegd. Ik had de eerste poging maar 1 embryo en dan nemen ze niet het risico om het in te vriezen, dus heb ik een verse terugplaatsing gekregen, hoewel mijn baarmoederslijmvlies niet schitterend was.
Nadien hebben ze beslist om bij mij altijd in te vriezen, natuurlijk heb ik er daarna wel geen meer gehad maar bon, dat is een ander kwestie
Kheb zo het gevoel dat het constant veranderd, en dat ik niet meer up to date ben omdat ik ook geen IVM meer doe.

Ringling, ik hoop echt voor jou dat er inderdaad een tweelingetje in je buik aan het groeien is, hoor!

Bubblegum, laat mij zeker weten wat dr devos gezegd heeft.

Groetjes
sarah

ringling
Berichten: 739
Lid geworden op: 17 maart 2010, 18:46

Bericht door ringling » 25 maart 2011, 17:25

Pff... Tis weer aant opkomen precies. Heb al gelezen dat nervositeit nevenwerking is v estrogel. En bij mij komt t precies s avonds op. Tis vrijdagavond,zou ontspannen moeten zijn. Maar voel dat ik weer geen weg kan met mezelf... Hopelijk betert dit wat, want echt leuk gezelschap ben ik niet momenteel...

saartje1905
Berichten: 98
Lid geworden op: 18 maart 2010, 22:13

Bericht door saartje1905 » 26 maart 2011, 11:33

Die oestrogel dat is inderdaad geen plezier, he
Ik ben dit ook aan het smeren voor het ogenblik, mijn neveneffect hiervan is definitly PUISTEN!!!

Amai, pff, ni leuk zenne, maar bon, we hebben het er voor over he!

Hopelijk mag je er vlug mee stoppen, he

ringling
Berichten: 739
Lid geworden op: 17 maart 2010, 18:46

Bericht door ringling » 28 maart 2011, 8:26

Hallokes!
Tis een beetje stillekes hier...
Voor mij mag het zo snel mogelijk donderdag zijn!!!!! Ik word volledig gek deze keer :? Maar dat heeft misschien met de nervositeit en het slechte slapen te maken. Deze nacht was ik om 3u30 wakker en dan terug om 6u. Normaal slaap ik heel goed... Maar nu iedere nacht minstens om 5 of 6u wakker. Zit hier nu weeral met de vlinders in mijn buik.
Eergisterenavond rugpijn, wat bij mij geen goed teken is.
Zal blij zijn als ik van die Estrogel vanaf ben... maar denk dat ik er eerst nog wat mag gaan bijhalen. Want die flesjes vliegen erdoor bij mij (1 per week!)
En denk dat ik net te kort zal hebben tot donderdag. Misschien smeer ik wat te enthousiast?
Tjonge, en ik ben al zo'n zenuwpees...
Groetjes van een volledig dolgedraaide Ringling

bubblegum
Berichten: 278
Lid geworden op: 26 november 2010, 13:18

Bericht door bubblegum » 28 maart 2011, 14:51

hey hey

@ ringling, hoe komt het dat je zo nerveus bent? zenuwen voor je resultaat of is het door de estrogel?
@ saartje, hoe is't met jou?

ik ben deze morgen geweest.
Toevallig waren mijn regels ook begonnen, omdat ik gestopt was met progynova en utrogestan. Wel gek, mijn cyclus heeft maar drie weken geduurd. Maar enfin, daardoor kan ik wel meteen opnieuw beginnen.
Morgen een echo en dan bij de studieverpleegkundige langsgaan voor planning. Dr Devos sprak over drie dagen stimuleren en hopelijk begin volgende week pick-up (ik hoop het ook, hoewel ik daar niet superhard naar uitkijk).
Maar een verse terugplaatsing is geen optie. Hij had het over de slaagkansen die hoger liggen bij frozen embryo's, en de voorbereiding van het baarmoederslijmvlies. Ringling, ik hoop dat jou dit nu niet ontmoedigt hé, het zal voor iedereen anders zijn denk ik! Ik had eigenlijk liever vers gehad maar ik kon het niet eisen natuurlijk .. Nu, het zou wel sneller gaan denk ik dan de vorige keer.
Toen had ik pickup eind november, dan wachten op volgende cyclus, dan keiveel suprefact en daarna pas progynova en utrogestan dus was het januari. Terwijl hij nu sprak over een terugplaatsing over drie à vier weken. De suprefact zou niet meer moeten (oef).

Ik ben blij dat het vooruit gaat en ik heb een beetje gemengde gevoelens ook. Nu is het echt poging 2, ik weet niet waarom maar ik vind dat nog altijd zo'n hele stap. De behandeling op zich valt goed mee (behalve pickup) maar de teleurstellingen wegen wel door hé. Zal nog een beetje moeten zoeken naar mijn moed maar tegen volgende week heb ik die wel weer bij elkaar geraapt :wink:

allé ladies, nu ga ik weer duimen voor jullie en mij nog wat concentreren op de job (ahum ..)
xxx

ringling
Berichten: 739
Lid geworden op: 17 maart 2010, 18:46

Bericht door ringling » 28 maart 2011, 17:10

Hoi hoi,

nerveus ben ik altijd wat hoor :) de aard van het beestje hé... Maar de extra 'aanvallen' zijn volgens mij echt van de estrogel! Heb ik nog nooit gehad. Zonder aanleiding plots het gevoel hebben dat je in je blote voor een cinemazaal staat te zingen... :D
En nog eens in combinatie met zenuwen voor donderdag... zegt genoeg zeker hoe erg het gesteld is?

Ben blij te kunnen lezen dat je meteen terug kan beginnen! Dat gaat snel hé... terug aftellen naar pick-up! Vind ik trouwens zelf de beste remedie tegen een teleurstelling: gewoon verder kunnen doen!

Ivm die PU: ik doe die onder verdoving hoor... moet het niet weten anders. Zeker nu ik weet dat ik zoveel eitjes heb telkens.

Ik hoor en lees het ook dat de slaagkansen hoger zijn bij een fret dan vers... maar voor mij is een kans een kans. En vind het wachten op een ontdooiing ook stresserend...

Vandaag is de hoop bij mij terug hoger. Mn buik doet wat raar en véél last van mn lies. Heb nu in mn lies het gevoel dat ik een verkeerde beweging gemaakt heb... (misschien is dat wel zo) want zelfs autorijden was vandaag pijnlijk...

Nog 3 daagjes...

saartje1905
Berichten: 98
Lid geworden op: 18 maart 2010, 22:13

Bericht door saartje1905 » 28 maart 2011, 19:48

Hallo meiden,

@bubblegum: leuk dat je direct terug kan beginnen. Dit is ook het voordeel van IVM dat je redelijk vlug terug kan herbeginnen, is wel goed he. Ik vond dat ook altijd leuk. Bij mij is er ook nooit sprake geweest van een verse terugplaatsing tenzij dat ik er dan maar één had of zo, dan vriezen ze niet in he. En vermits dat ik nooit verder geraakt ben dan één, konden ze niet anders. Ik hoop dat jij er genoeg zal hebben bij je pick-up, he. Laat me zeker weten wat de echo morgen gegeven heeft, he.

Ik voel mij voor het ogenblik wel ok, kben heel blij dat het zonnetje buiten schijnt, en dat ik buiten kan. Ik denk eigenlijk niet zoveel aan volgende week dinsdag. Ik heb sinds kort nog maar mijn voorlopig rijbewijs (ja, ik weet het, foei :-)), dus kben nu volop bezig met te leren rijden, en ik ben fier op mijn eigen dat ik al alleen naar de winkel kan. Mijn gedachten zitten ergens anders, en mss wel ook niet slecht, he.

Veel succes meisjes
en tot hoors

bubblegum
Berichten: 278
Lid geworden op: 26 november 2010, 13:18

Bericht door bubblegum » 29 maart 2011, 15:01

hello ladies

Alles in orde?
Ringling, hou je het nog een beetje uit? Nog maar even hé!

De echo was okee. Rechterkant was minder pco dan vorige keer, maar links was het nog wel fameus. Vanaf morgen drie dagen menopur, zondag een echo en normaal gezien maandag pickup. Ik weet niet wie die gaat doen, is dat nog steeds enkel Dr Ortega of Dr Devos?

De embryo's zullen dan ingevroren worden (vind dat zo raar om te zeggen) tenzij er te weinig zijn of ze niet goed genoeg zijn voor in te vriezen, dan doen ze het vers. Maar hij ging ervan uit dat het wel zou moeten lukken om in te vriezen.

Ik vond het wel raar dat ik eerst 3 dagen menopur moet spuiten, dan twee dagen wachten en dan 'pas' pickup. Maar hij legde het uit dat ze beter eerst gestimuleerd worden, dan verhongerd (vond dat wel grappig) en dan opgehaald.
Voilà dat is het zo'n beetje. Zal mij nu maar voorbereiden op herbeginnen, want nu is het écht.

ps saartje, hoe oud ben jij (allé als ik dat mag vragen hé) zo erg is dat toch niet dat je nog moet leren rijden, ik doe het zelf ook nog met een voorlopig papiertje :)

saartje1905
Berichten: 98
Lid geworden op: 18 maart 2010, 22:13

Bericht door saartje1905 » 29 maart 2011, 20:57

hey bubblegum,

aha dat is goed nieuws he dat je mag beginnen. Normaal gezien zijn het enkel dr ortega of dr devos die de pick-up doen, en ik denk dat het ortega zal zijn want dr devos heeft maandagnamiddag consultatie.

Ik duim maandag met je mee voor de pick-up hoor

Ik word binnenkort in mei 32jaar, dus het was hoog tijd om mijn rijbewijs eens te doen, he. Hoe oud ben jij?
Eigenlijk weten we dat niet van elkaar he, is wel grappig.

Zie je het zitten om terug hormonen te spuiten? Maar eigenlijk is het niet zo lang, he. Was bij mij ook altijd zo, met een dag ertussen voor pick-up, is normaal zeker.

groetjes

bubblegum
Berichten: 278
Lid geworden op: 26 november 2010, 13:18

Bericht door bubblegum » 30 maart 2011, 16:18

Hey Saartje,

Ja ik ben wel blij dat ik nu al direct kan herbeginnen. Ik had ook een beetje het gevoel dat dr Devos zijn best deed om er mij nog tussen te proppen want het was daar precies al erg druk zonder nog een extra patiënt erbij :oops: Ik ben hem daar wel dankbaar voor, anders moest ik weeral een maand wachten.

Vanavond begin ik met de menopur, ik doe dat toch echt niet zo graag maar het is gelukkig maar 3 keer dus ik ga daar niet flauw over doen.

Ik ben nu 28, word er 29 in juni, is idd grappig dat we dat allemaal niet weten :)

@ ringling, hoe is het met jou? Niet te nerveus voor morgen hoop ik? Hou ons op de hoogte hé, ik ben zo benieuwd!!

Trouwens, weten jullie dit nog, wanneer ik ongeveer ga weten hoeveel embryo's er zijn? Maandag pick-up en woensdag de icsi, ik weet niet meer hoe veel dagen er vorige keer tussen zaten ..

Allé meisjes, dikke knuffel aan allebei en tot gauw xx

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten