wachten op behandeling KID

Spermadonatieforum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Nalatje
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 november 2010, 23:21

Bericht door Nalatje » 29 maart 2011, 22:04

Hallo,

Heb het nagevraagd bij de ziekenkas. Maar moet volgende keer papieren meenemen naar de dokter van Brugge.
En dan pas kunnen ze uitmaken of we iets terug krijgen van de ziekenkas.
Groetjes

E+P
Berichten: 667
Lid geworden op: 26 november 2010, 14:52

Bericht door E+P » 30 maart 2011, 9:07

Mensen,

morgen (op 31/3/2011) zou er een speciale uitzending zijn van Telefacts ivm KID en de Deense spermabank.
Er zou een nterview met een prof van UZ Jette (CRG) zijn en met de man achter die bekende Deense spermabank. Ze zochten nog een koppel om te getuigen (waardoor ik de inhoud van het programma weet -> maar wij gaan niet getuigen: we zijn nog niet eens begonnen & onze naaste omeving hebben we nog niet op de hoogte gebracht).

Misschien interessant om naar te kijken?

Groetjes van Eva

Zij en haar
Berichten: 576
Lid geworden op: 26 mei 2010, 16:41

Bericht door Zij en haar » 30 maart 2011, 11:48

Hey E+P,

Wij zagen het ook niet echt zitten om te getuigen... (Kwamen ook niet echt in aanmerking, gezien wij geen Deense donor hebben.) Het is en blijft toch een delicaat onderwerp, vind ik, omdat zo maar even op TV te gaan vertellen.

Z/H

E+P
Berichten: 667
Lid geworden op: 26 november 2010, 14:52

Bericht door E+P » 30 maart 2011, 12:03

Hey Z/H,

er is inderdaad een groot verschil om je verhaal te doen in een besloten kring of op de nationale tv. En dan mag je nog zo open zijn als wij(iedereen in onze omgeving weet wel hoe Aron er bijvoorbeeld gekomen is)

Groetjes van Eva

Vooron
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 april 2010, 23:33

Bericht door Vooron » 30 maart 2011, 12:07

Fijn om weten! Dankjewel!
Ga ik zeker nr kijken...

Tinne31
Berichten: 202
Lid geworden op: 7 juli 2010, 22:24

Bericht door Tinne31 » 30 maart 2011, 14:07

Hey,

Ben ook gecontacteerd hiervoor maar was op dat moment, nog niet uitbehandeld met eigen materiaal. Wist dat het over de zoektocht naar zaaddonoren ging gaan maar meer ook niet. Nu ik dit lees over Deense donoren (berichtje E+P) komen we voorlopig althans zeker niet in aanmerking. Vandaag hebben we te horen gekregen dat onze laatste poging mislukt is dus het wordt KID. Zo getuigen voor de nationale TV zou op dit moment emotioneel te zwaar zijn, ben er zelfs nog nie klaar voor om de omgeving in te lichten.
Groetjes, Tinne

VickyR
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 november 2010, 20:32

Bericht door VickyR » 30 maart 2011, 22:11

Hallo iedereen,
Zou het kunnen dat jullie verkeerd zijn ingelicht? Ik dacht die reportage enkele weken terug te hebben gezien. Ook volgens teletekst is dit niet het onderwerp van telefacts van morgen, of zouden ze die nog eens uitzenden?

E+P
Berichten: 667
Lid geworden op: 26 november 2010, 14:52

Bericht door E+P » 31 maart 2011, 8:51

Ik heb deze morgen nog eens nagekeken in de krant en het onderwerp staat inderdaad niet bij de inhoud van Telefacts.

Waarom was ik zeker? Omdat de medewerksters Marieke mij dinsdag 29/3/11 letterlijk heeft gezegd dat haar deadline nu donderdag 31/3/11 was om op antenne te komen.
Ik vermoed dat ze dan toch geen koppel heeft gevonden om te interviewen en het onderwerp één of twee weken zal uitgesteld zijn.

Ik ga in ieder geval voor alle zekerheid het programma programmeren en de komende weken de krant goed in 't oog houden.

Zij en haar
Berichten: 576
Lid geworden op: 26 mei 2010, 16:41

Bericht door Zij en haar » 31 maart 2011, 13:02

Oeie... tja, dat zou kunnen...

Ik ken ook persoonlijk een koppel die een kindje hebben via een Deense donor... Maar ook zij wilden niet meewerken. Ik heb het voor Marieke aan hen gevraagd, maar ze zagen dat niet zitten...

Goh, ik denk dat het sowieso moeilijk is daar iemand voor te vinden, hoor... Tenzij misschien anoniem, zo met een blurry beeld en een vervormde stem... :roll: :P hi hi

lander21
Berichten: 2
Lid geworden op: 1 april 2011, 21:52

Re: wachten op behandeling KID

Bericht door lander21 » 1 april 2011, 22:12

peaches schreef:Hey,

Zijn er nog koppels of alleen staande dames die aan het wachten zijn op een kid behandeling wij hebben al een lange kinderwens maar die kan spijtig genoeg niet beandwoord worden daarom gaan wij voor donor sperma we zijn nu nog naar de phygologe aan het gaan de eerste keer was heel goed gegaan nu nog de 2 de keer en dan afwachten op een goedkeurig.
wil iemand met mij samen aftelen naar onze start?
hey:

Wij zijn vandaag ook op gesprek geweest om de kid behandelig te starten volgende week word het besproken op de raad van het ziekenhuis en woensdag magen we bellen voor het resultaat of we al dan niet groen licht krijgen om de kid behandeling te starten.

Nalatje
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 november 2010, 23:21

Bericht door Nalatje » 1 april 2011, 22:36

Hallo,

Ik ben geen BAM.
Bij ons is er een foutje gebeurd door moeder natuur.
Ik ga papieren meekrijgen voor de dokter van de ziekenkas. Daarna zullen ze kijken of ik recht heb op eventuele tussenkomsten.

Groetjes

Tinne31
Berichten: 202
Lid geworden op: 7 juli 2010, 22:24

Bericht door Tinne31 » 1 april 2011, 23:26

Hey Lander,

Wij zijn sinds deze week uitbehandeld en gaan volgende week dinsdag ons eerste gesprek i.v.m.KID hebben, ik tel mee af.
Groetjes,
Tinne

lander21
Berichten: 2
Lid geworden op: 1 april 2011, 21:52

Bericht door lander21 » 4 april 2011, 19:52

Tinne31 schreef:Hey Lander,

Wij zijn sinds deze week uitbehandeld en gaan volgende week dinsdag ons eerste gesprek i.v.m.KID hebben, ik tel mee af.
Groetjes,
Tinne
Hey,

Morgen staf vergadering hopelijk woensdag goed nieuws!

Nalatje
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 november 2010, 23:21

Bericht door Nalatje » 5 april 2011, 17:41

Hallo iedereen,

Heb vandaag mijn HRG onderzoek gehad.
Amaai dat viel wat tegen :s tdee geen deugd moek zegn.

Maar dat zijn we dan rap vergeten wanneer we te horen kregen dat alles in orde is.
Op 26 april 2011 terug afspraak in Brugge met de dokter.
En daarna datum afspreken voor het intake gesprek ivm KID.

Hopelijk gaat alles nu wat vlug vooruit!
Tot later,
Groetjes

E+P
Berichten: 667
Lid geworden op: 26 november 2010, 14:52

Bericht door E+P » 5 april 2011, 21:02

Weet iemand of je dat HRG-onderzoek altijd moet doen bij KID, ook als je al eens zwanger bent geweest via PGD-ICSI?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten