geen zaadcellen, waarschijnlijk icsi met tese



laurier
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 februari 2011, 15:04

Bericht door laurier » 18 juni 2011, 12:42

ik duim voor jullie beide dat het deze peging mag lukken voor jullie!!!

ja ik vindt het ook wel eens tijd worden dat wij mogen starten ja......

xxx

Tammie
Berichten: 355
Lid geworden op: 3 november 2010, 11:54

Bericht door Tammie » 18 juni 2011, 20:38

thx laurier!
geduld, het komt wel! hopelijk snel hé!
groetjes!

laurier
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 februari 2011, 15:04

Bericht door laurier » 19 juni 2011, 11:28

geduld is een schone zaak :-)
Het gaat idd allemaal wel komen bij ons..
We zijn er allebei nu wel helemaal aan toe en gaan er samen voor, dat is het belangrijkste vindt ik :wink:
een fijne zondag!
xxx

Tammie
Berichten: 355
Lid geworden op: 3 november 2010, 11:54

Bericht door Tammie » 23 juni 2011, 9:09

hallo,
intussen hier al 12 follikels, maar loop wel wat mottig rond, zaterdag nog eens controle echo en bn en vermoedelijk maandag pu.
daaaaaaag!

laurier
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 februari 2011, 15:04

Bericht door laurier » 23 juni 2011, 10:08

Tammie wat spannend zeg!!!!
Ik duim hard voor een mooie terugplaatsing en innesteling!!

hier ook wat nieuws :D

Gister ochtend eindelijk de uitslag van het chromosomenonderzoek gehad en ja hoor, het geluk lacht ons toe :D :lol:
Alles is normaal!!!!!!!!!!!
Het mannelijk hormoon is normaal, dna is normaal, er zijn geen ziektes en afwijkingen, ons kindje zal dan ook geen ziektes en afwijkingen hebben!!!
En woorden van de gyn:
We mogen er bijna zeker van zijn dat mijn vriend geen zaadlozing heeft omdat ze de weg naar buiten stuk hebben gemaakt door de operatie die hij op 3 jarige leeftijd heeft gehad toen ze zijn balletjes naar bedenen moesten halen en vast hebben gezet in zijn balzak! Er zal bijna zeker zaad gevonden worden dmv van pesa!!

Liefs!

Tammie
Berichten: 355
Lid geworden op: 3 november 2010, 11:54

Bericht door Tammie » 23 juni 2011, 20:32

laurier: ja hé, ben benieuwd, verlang tot alles weer wat achter de rug is, want het is stresserend, vind ik.
aha dat is goed nieuws! heel goed nieuws eigenlijk!! nu maar hopen dat jullie snel kunnen starten hé!!
groeten!

laurier
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 februari 2011, 15:04

Bericht door laurier » 27 juni 2011, 17:17

tammie hoe gaat het met je?
hoe is de pu verlopen?

hier nieuws vanuit het ziekenhuis: 5 augustus hebben we de intake :D
Dat is 2 dagen voordat we op vakantie gaan 8)

Tinne31
Berichten: 202
Lid geworden op: 7 juli 2010, 22:24

Bericht door Tinne31 » 27 juni 2011, 17:48

Hey Laurier,

Awel dat is idd goed nieuws :D en de intakedatum voor je man ligt ook al vast. Het was zoals ik zei he; als ze al zeggen dat het bloed goedzit (geen hormonale afwijkingen), de chromosomen laten ook geen zwak Y chromosoom zien of andere afwijkingen dan liggen de kansen om iets te vinden veel hoger uiteraard. Daar komt nog bij dat je vriend in 't verleden een operatie heeft moeten doorstaan waar ze 't een en ander hebben overhoop gezet, ocharme. Mijn vriend heeft in 't verleden een spatader gehad die ze als kind hebben moeten wegnemen. Ze zeggen wel dat dit niets ter zake doet maar samen met z'n gedeeltelijke azospermie zoals de dokter het noemde kan dit het verschil wel maken he. Veel moed en neem het er maar goed van tijdens je vakantie dat ga ik ook doen. Greetz, Tinne

Tammie
Berichten: 355
Lid geworden op: 3 november 2010, 11:54

Bericht door Tammie » 27 juni 2011, 21:01

hallo,
laurier: er zijn er 10 uitgehaald, nu afwachten tot ze donderdag bellen voor eventuele tp. volledige verdoving was beter voor mij, dan de vorige keer onder plaatselijke verdoving. nu nog wat uitrusten eerstdaags!
ah das goed nieuws voor jullie, is niet zo heel lang meer!
terug mijn zetel in hoor sebiet.
doei!

yordy1985
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mei 2011, 12:57

Tese Gent

Bericht door yordy1985 » 28 juni 2011, 15:45

Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum. Ben een man van 26 jaar en helaas ben ik aangewezen op een TESE behandeling in Belgie, Gent. Deze zal gaan plaats vinden op 3 augustus. Ik vind dit erg spannend. Ze zullen bij mij een kleine TESE doen. Dit omdat de arts veel vertrouwen heeft dat er wat gevonden kan worden. Ik lees wel allemaal enge verhalen op internet over dat je testasteron omlaag kan gaan door een TESE. Ow ja even over de semenanalyse. De eerste keer zijn er 4 bij mij gevonden en de 2e keer 0. Mijn LH waarde is 4 wat goed is alleen mijn FSH is 16 en de ballen zijn kleiner dan normaal. Zijn hier mannen of vrouwen die kunnen vertellen over hun man die ook kleinere ballen en een verhoogde fsh of er toen toch nog zaad is gevonden. En voor de NL'ers op dit forum wordt het bij jullie vergoed door de verzekering en de ICSI?

Tinne31
Berichten: 202
Lid geworden op: 7 juli 2010, 22:24

Bericht door Tinne31 » 29 juni 2011, 22:20

Hey Yordy,

M'n vriend z'n FSH was ook erg hoog.
Toch begin vorig jaar bij tese zaad gevonden.
Iets kleinere ballen maar valt niet op,
genetisch alles in orde maar dat zal bij u ook wel zo zijn anders zouden ze geen tese doen vermoed ik.
Testosteron gehalte kan minderen daarom dat men best niet teveel teses doet. Bij ons doet men dit liever geen tweede keer om hormonen niet uit balans te brengen en kwaliteit van tesezaad is er en verbetert er toch niet op. Hoop dat ik u een beetje heb kunnen geruststellen, veel succes en laat nog eens iets horen hoe het geweest is he, greetz, Tinne

yordy1985
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mei 2011, 12:57

Bericht door yordy1985 » 1 juli 2011, 14:33

Beste Tinne,

Bedankt voor uw reactie. Inmiddels is mijn fsh waarde 18 dus iets gestegen. Dit kan natuurlijk altijd dat de ene keer de waarde iets hoger als de andere keer. Mag ik vragen wat de FSH van uw man was? En is het al gelukt om met TESE zaad zwanger te worden. Ik vind het ontzettend spannend. Heb wel heel veel vertrouwen in het UZ Gent. Sowieso heb ik meer vertrouwen in de ziekenhuizen in NL

laurier
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 februari 2011, 15:04

Bericht door laurier » 13 oktober 2011, 20:54

Hallo allemaal,
goh wat alweer een tijd geleden dat ik hier was zeg....!
Inmiddels heel wat dingen verandert hier!!
We waren gestopt met alles voor een pauze, maar ook weer verder gegaan gelukkig.
Bij ons beide is er nog een keer bloed geprikt, alles was gelukkig nog steeds goed!
Heel heel heel erg veel wachten moeten we, wordt er niet goed van....
Maar 31 oktober hebben we dan uiteindelijk de 1e afspraak bij de uroloog en gaan ze verder zoeken.
Onze behandelende arts zei dat als we veel geluk hebben bij de uroloog en er hoop is voor de pesa dat we dan op zn vroegste begin 2012 de pesa kunnen krijgen....
Pffff weer zo lang wachten, hopen dat de uroloog er de hoop in gaat zien!!1
We zijn inmiddels sinds een paar dagen voor de 2e keer oom en tante geworden, wat prachtig weer zoon geweldig neefje erbij!!!
wat een pijn en verdriet kan je ook weer bij zulks moois hebben, wat voelen wij ons leeg als we hem weer aan de papa en mama moeten geven en maar met zn 2en terug rijden stilletjes in onze prachtige gezinsauto :cry:
Ik kan het gevoel niet beschrijven........
Het voelt gewoon erg leeg, heel verdrietig en veel onmacht en onbegrepen.................
maarja daarmee schieten we geen donder mee op helaas, het leven draait door ondanks hoe het gaat en wat we allemaal voelen.....
Op dit moment gaat alles gewoon erg moeizaam en zwaar.....
Maar we zullen ons er weer doorheen moeten knokken :D
Ik ben benieuwd of de rest ook weer even wat van zich laat horen.
Ik heb jullie enorm veel verwaarloosd sorry allemaal :oops:
hele dikke knuffel laura.

laurier
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 februari 2011, 15:04

Bericht door laurier » 13 oktober 2011, 20:59

hallo yordy, hoe gaat het?
inmiddels is de tese al geweest voor jullie als ik het goed heb begrepen....
Was het resultaat ook goed???
Ik hoop het met heel mn hard voor jullie!!!
Ik heb geen idee wat de FSH waarde van mijn vriend is, misschien erg maar weet niet eens wat het is..... :oops:
ICSI wordt bij ons (wij komen ook uit NL) 3 keer vergoed....
Anders moet je daarvoor gewoon je verzekering even bellen en informeren.
o ja wij hebben dat ook gedaan, houdt er rekening mee dat de mensen helemaal niet weten wat tese is......
Knuffel voor jullie!

Tinne31
Berichten: 202
Lid geworden op: 7 juli 2010, 22:24

Bericht door Tinne31 » 14 oktober 2011, 20:13

Hey,

Op dit topic is het de laatste maanden inderdaad heel erg rustig geweest. Sorry Yordy maar ik had je laatste reactie blijkbaar niet meer geregistreerd maar ben sowieso in de tussentijd tussen laatste 4de mislukte ICSI en onze start met KID veel minder op DVO geweest. Enkel een topicje bij ICSI volgde ik nog regelmatig en dan vergeet je wel eens hier te kijken he. Heb wel goed nieuws te melden, ik ben nu 7 weken zwanger via KID :D dus met de eerste poging. Dat we overgeschakeld zijn naar KID is een bewuste keuze geweest omdat het tesezaad erg laag bleek te zijn in kwaliteit. De exacte waarde van het FSH weet ik niet maar het lag erg hoog wel 5x hoger dan normaal. Hopelijk heb je met je tese in aug geluk gehad dat ze iets vonden. @ Laurier, fijn dat je terugbent, ik hoop dat de pesa voor jullie de oplossing gaat zijn jammer dat het zolang nog duurt maar dan hoef je gelukkig geen 4u naar Gent te rijden. Ik begrijp je pijn i.v.m. baby's maar al te goed hoor meid, ik had al een afspraak bij de psy gepland als het voor ons in sept niet zou lukken. Ging niet naar de kermis omdat ik die verre kennissen met hun gevulde buggy's en lastige vragen van of wij er nog niet mee gaan beginnen..., niet wou tegenkomen. Ik ben nog erg voorzichtig maar durf toch al een beetje genieten van het gevoel zwanger te zijn. Ik blijf erbij die goede hormoonwaarden bij je man zijn een heel goed teken! Laat het maar snel januari zijn voor jullie, vele groetjes Tinne

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten