onzekere start

Plaats reactie
sara 888
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 april 2011, 15:20

onzekere start

Bericht door sara 888 » 15 juli 2011, 10:14

Hallo, na 3 jaar vechten met een heleboel KI's, 3 IVF-en (waaronder 1 gefaalde fertilisatie) en 1 ICSI kreeg ik enkele weken geleden het nieuws dat ik zwanger was. Mijn HCG was 101. De andere hormonen waren ook ok.
Een week later mocht ik terug voor bloedname. Mijn HCG was toen maar 477. Niet erg veel gestegen en dus begon de vreugde plaats te maken voor onzekerheid.
Na enkele telefoontjes met de dienst fertiliteit had ik precies vooral de opdracht gekregen om mijn hoop serieus in te perken en de kans op een miskraam erg serieus te nemen. Een week van vreugde, naar de winkel kunnen gaan zonder de vrees wat ik er weer allemaal ging zien, een week zonder spanningen binnen de relatie, een week met het gevoel de wereld terug beter aan te kunnen werd van de ene op de andere moment doorgeknipt. Ik begon te panikeren. Ik zag me opnieuw beginnen aan het slik, spuit en afzien leventje van de voorbije 3 jaar ... Ik ben volledig onder nul gegaan. Opnieuw een week later moest ik voor de derde keer bloed laten nemen en kon er voor het eerst een echo gemaakt worden. Ik wou niet uit de auto stappen. Ik wou niet bevestigt worden over het feit dat ik nu al afscheid moest nemen over wat nog maar pas begonnen was. Ik wou het eigenlijk gewoon niet weten. Ik was bang voor wat ze me zouden vertellen.Ik was bang voor de toekomst. Tegen alle verwachtingen in zagen ze plots een hartslag. Ze konden het amper geloven maar we konden er niet onderuit het was er. De tranen van angst moesten voor de zoveelste keer omgegooid worden in tranen van "geluk". In de namiddag belde ze dan met mijn bloedwaarden. Op week 6 was mijn HCG 1700. Opnieuw veel te weinig gestegen. En opnieuw een walibi parkoer aan emoties. Wat moet je dan denken. Een HCG dat het zo goed als laat afweten maar wel hartactiviteit. Opnieuw een week met veel onzekerheid voor de boeg. Tranen van onzekerheid en angst over de toekomst waren mijn gezelschap tot de week erop voor de 7 weken echo op de dienst gynaecologie. Vreselijk is het daar. Je zit daar voor het eerst op de dienst die je tot nu toe steeds met je ogen toe voorbij gelopen hebt. Je wil het allemaal niet zien. Al die vrouwen die daar zitten te zuchten met hun dikke buiken. Waarom moeten zij zuchten? Zij hebben het waarschijnlijk allemaal in hun schoot geworpen gekregen. Een assistent die duidelijk nog veel over communicatie moest leren wist me na hem helemaal uit te vragen te vertellen dat er nog steeds hartactiviteit aanwezig was. Mijn embryo was MAAR 6 mm, ipv 12 mm ... Mijn HCG was 6778. Opnieuw werd ik naar huis gestuurd met de enige zekerheid; hartactiviteit. Verder een te klein embyo en een HCG dat serieus onder de cuvres ligt. Hier zit ik dus ... Binnen twee weken mag ik terug gaan. WAT MOET IK TOCH DOEN? DENKEN? Herkent iemand zich in mijn verhaal? Ik heb echt nood aan positieve verhalen. Kan iemand me gerust stellen? Hoe moet ik deze weken overbruggen? HELP x
Laatst gewijzigd door sara 888 op 15 juli 2011, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.

nogeenkeer
Berichten: 1443
Lid geworden op: 6 juli 2011, 11:49

Bericht door nogeenkeer » 15 juli 2011, 10:56

Oh, Sara, ik herken je verhaal maar al te goed! Ik had in januari hetzelfde voor. Heb vorig jaar in september nog een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad, waarbij een eileider verwijderd moest worden. Zo onvoorstelbaar blij was ik toen begin januari bleek dat ik terug zwanger was. Maar al direct de melding dat hcg te laag stond. Afwachten en week later terug bloed laten trekken, hup, hcg was gestegen maar nog steeds minder dan verwacht. Lag nog net tussen de grenzen van het toelaatbare dus het kon nog altijd. En dan hoopt ne mens natuurlijk hé... Naar gynae voor een echo en er was een vruchtzakje te zien, maar het was heel klein, misschien late bevruchting, ze wisten het niet. Uiteindelijk nog eens een week later (in totaal een maand na positieve zwangerschapstest) zagen ze dat het was misgelopen. Bij mij is er echter nooit hartactiviteit geweest, dus dat is echt wel een héél positief teken. In 95% van de gevallen komt dan alles goed! Natuurlijk, mensen in een situatie met veel miserie weten ook dat percentages bijzonder relatief zijn...zucht...maar toch...probeer positief te blijven. Ik heb het zelf een tijdje heel lastig gehad maar heb intussen goed de knop kunnen omdraaien en blijf positief denken dat het nu stilaan wel eens terug "onze beurt" zal zijn. En ondanks dat ik al 3 miskramen en een buitenbaarmoedelijke zwangerschap achter de rug heb, hebben we ook een gezond en superactief peutertje rondlopen, dus het kán!! Veel succes, ik duim voor je!

sara 888
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 april 2011, 15:20

Bericht door sara 888 » 15 juli 2011, 11:32

Hey !! Dank je wel voor je snel en lief antwoord !!
Het is fijn dat er reactie op komt !
Wat een geluk dat jullie al een kleintje hebben rond huppelen. Ik wou dat ik kon meepraten over dat stukje ... Het verlangen is zo groot. Vanwaar weet jij dat van die 95% ?? Het klinkt wel goed maar idd op den duur heb je het echt gehad met die percentages hé ...
Dank je wel voor je antwoord, Sara

nogeenkeer
Berichten: 1443
Lid geworden op: 6 juli 2011, 11:49

Bericht door nogeenkeer » 15 juli 2011, 13:22

Hoi Sara,

dat van die 95% weet ik spijtig genoeg omdat wij ook ne keer bij de slechte 5% gehoord hebben:( Mijn allereerste zwangerschap is misgelopen na 12 weken, grote dikke pech dus. Ik had ook iedereen al ingelicht en we hadden al 1001 plannen gemaakt en plots leek mijne wereld in te storten... Maar soit, mijn slecht verhaal mag u niet extra doen twijfelen want 95% kans dat het goed is zo enorm veel dat je je daar nu maar ff aan moet optrekken! Veel succes.

Groetjes,

framboos
Berichten: 237
Lid geworden op: 7 juni 2011, 16:38

Bericht door framboos » 18 juli 2011, 10:54


sara 888
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 april 2011, 15:20

Bericht door sara 888 » 18 juli 2011, 11:51

Hey !! Dank je wel voor je lieve mail. Ik heb vanmorgen alleen bloedverlies gekregen. Ik ga straks naar GHB ...
Ik hou je op de hoogte. ZUCHT

sara 888
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 april 2011, 15:20

Bericht door sara 888 » 18 juli 2011, 14:51

hey !! via spoed een echo: er is nog steeds een hartslag. Het vruchtje is ook nog gegroeid. Er zit alleen een bloed klonter. Ik weet alleen niet goed waar. Mijn vriend denkt gehoord te hebben in de baarmoederhals. Hierdoor is het blijkbaar toch redelijk delicaat. Ik kan niets doen. Niets helpt. Gewoon wachten. Is het normaal dat je geen gynaecoloog te zien krijgt. Enkel assistenten? Zucht ...

nogeenkeer
Berichten: 1443
Lid geworden op: 6 juli 2011, 11:49

Bericht door nogeenkeer » 18 juli 2011, 15:01

Hoi Sara,
wat rottig hé, die onzekerheid. Maar het hartje klopt nog! Super!! Ben écht blij voor je. Zelf zit ik ook weer met veel onzekerheid. Deze cyclus tussentijds bloedverlies gehad (maar enkel wat oud, bruin bloed), maar de verwachte regels blijven uit. Straks mag ik de gynae bellen voor de resultaten voor onze bloedanalyse (chromosoom- en stollingstesten) en dan maar weer ineens met mijn lastig verhaal afkomen. Het zou toch simpeler moeten zijn dan dit hé, maar ja...
Ik duim alleszins voor je dat alles goed blijft gaan!
Groetjes.

sara 888
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 april 2011, 15:20

Bericht door sara 888 » 18 juli 2011, 15:05

Vertel eens even (als je wil hé) hoe zit het met jou? Waarop moet jij wachten?

nogeenkeer
Berichten: 1443
Lid geworden op: 6 juli 2011, 11:49

Bericht door nogeenkeer » 18 juli 2011, 15:21

Hoi sara,
bij mij is zwanger geraken geen probleem, maar het loopt zo vaak fout... Ben intussen vijf keer zwanger geweest en slechts één keer kregen we - zij het een fantastisch - kindje. De overige vier keer was het één keer een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en drie keer een miskraam. Vooral de miskramen baarden de gynae toch een beetje zorgen, dus hebben we nu 7 weken geleden bloed laten afnemen waarop ze een volledig chromosomen- en stollingsonderzoek hebben gedaan. Hopelijk blijkt daaruit wat er misloopt, maar de kans dat ze iets vinden is slechts 5% dus eigenlijk mag ik daar niet op hopen... Los daarvan, zit ik dus nu weer in de situatie dat ik bruin bloed verloren heb, maar geen regels kreeg. Dat had ik bij de vorige twee miskramen ook, dus mijn vrees is dat ik nu weer zwanger ben en het weer mis zit. Ik probeer er (nog) niet te veel bij stil te staan, maar hoop toch snel duidelijkheid te krijgen!

nogeenkeer
Berichten: 1443
Lid geworden op: 6 juli 2011, 11:49

Bericht door nogeenkeer » 19 juli 2011, 10:16

Ik mag in de loop van vandaag bellen voor de uitslagen van mijn bloedonderzoek en ben momenteel een nerveus wrak! Hoop dat de uurkes goe passeren en ik fijn nieuws krijg aan de telefoon...

sara 888
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 april 2011, 15:20

Bericht door sara 888 » 19 juli 2011, 10:45

die wacht weken, dagen, uren zijn de hel hé !! Heb je nog iets te doen zodat de tijd wat sneller gaat? Zinnen verzetten gaat niet maar misschien serie-kes kijken? Ik ging vaak slapen zodat de tijd snel zou gaan. Bij mij werkt het! In welk ziekenhuis ben jij? Ik hoop voor jou op goed nieuws. Ik vraag soms of ze niet te lang willen wachten met me op te bellen, :) soms werkt het !!
Hou me maar op de hoogte !! Veel groeten Sara

nogeenkeer
Berichten: 1443
Lid geworden op: 6 juli 2011, 11:49

Bericht door nogeenkeer » 19 juli 2011, 11:52

Heb ze maar gebeld en ze had de resultaten al! Erfelijkheidsonderzoek was ok, bij stollingsonderzoek was er wel een waarde die te laag was. Dat wou ze bespreken met een andere dokter en daar weet ik pas morgen meer over. Hopelijk ligt het aan zoiets, dan kunnen ze er ook simpel iets aan doen!
Zwanger ben ik niet, maar tenminste is er dan toch ook niets misgelopen met het bloedverlies vorige week. Wat dat dan veroorzaakt heeft is een raadsel, de wonderen der hormonen zekers...

nogeenkeer
Berichten: 1443
Lid geworden op: 6 juli 2011, 11:49

Bericht door nogeenkeer » 25 juli 2011, 16:07

Hoi Sara,
heb jij intussen al meer nieuws over hoe het met je zwangerschap gaat?? Hopelijk alles ok!
Met mij gaat het niet zo goed. Die waarde die de gynae nog verder wilde laten onderzoeken zou kunnen wijzen op een auto-immuunziekte. Ben nu voor extra bloedafname naar het ziekenhuis gemoeten en dat zijn ze nu aan het testen. Eind deze week weet ik meer, dus nog maar eens nagelbijten tot we kunnen bellen. Knettergek wordt een mens ervan!
Groetjes.

SummerJam
Berichten: 181
Lid geworden op: 5 maart 2016, 20:51

Re: onzekere start

Bericht door SummerJam » 17 november 2016, 22:48

Jah, tis niet goed hier zu. Ik had deze morgen ietsie pietse bruin vlekje en heb vervroegd bloed laten nemen. HCG is 't zelde gebleven (maar het moest eigenlijk zeker minimum al verdubbeld zijn) maar de andere waardes staan te laag en zijn gezakt. Mijn gynae zit in het buitenland voor de rest van de week, dus heb naar Jette gebeld. Ze waren allesbehalve hoopgevend. Ofwel zal het een miskraam zijn ofwel buitenbaarmoederlijk. Kzie het allemaal niet meer zitten... De wanhoop nabij. Ik moe nog weer wachten wachten wa de komende dagen geven, maar 't ziet er dus nie goe uit.
Heb dan nog vnv de gynae van wacht ad. lijn gehad van en daarna nog een maat van mijn pa die gynae is (maar niet meer verbonden is aan een ziekenhuis). Allebei zeggen ze hetzelfde: het moest zeker als verdubbeld zijn. HCG stond maandag op 104 en vandaag terug. Om de 2 dagen moet het verdubbelen, anders is dat een nakend miskraam of buitenbaarmoederlijk. Ik heb wel nog geen bloedverlies, maar de waarden in mijn bloed zijn het belangrijkste om op voort te gaan. Vanaf da ik krampen heb of bloedverlies moet ik binnen gaan. Embryo kan in de eileider zitten, wat zeer gevaarlijk kan zijn. Als het buitenbaarmoederlijk zou zijn, dan mag ik zeker 3 maanden niet zwanger zijn. T gaat hier echt nie goed. Mijn man ging het normaal vandaag zeggen op zijn werk dat we zwanger waren. Maandag nieuwe bloedafname. Normaal moet HCG tegen dan tegen de 1000 al staan... 't wordt weer leuk weekend hier.

Dit is nogmaals een samenvatting van mijn waarden:

Op 09/11:
HCG 9,1
Progesteron 10,15
Oestradiol 448

Op 14/11:
HCG 104
Progesteron 6,07
Oestradiol 392

Op 17/11
HCG 104
Progesteron 4,10
Oestradiol 254


EN NU????????????????
Pilstop 09/'13. 05/'14 diagn. azoöspermie
9x ICSI en 3x cryo. TP van 16 embryo's: 9x neg, 1 BBM, 1 MK 5,5w, 1x ZWANGER!
04/'17: ERA1 (post d5) - 06/'17 ERA2 (pré d4)
09/'17: TP 2x cryo uit ICSI 9 op dag 4,5: zwanger van TWEELING!!! 06/05/18 geboren!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten