Niet geschikt als moeder

Plaats reactie
Nine
Berichten: 14
Lid geworden op: 5 maart 2009, 18:07

Niet geschikt als moeder

Bericht door Nine » 26 juli 2011, 11:33

Dag allemaal,

Het is lang geleden dat ik hier nog iets gepost heb, maar het is ook zo moeilijk hé... De dagen dat het minder goed gaat, lukt het gewoon niet om het te verwoorden, en de dagen dat het wel goed gaat, wil je goed houden en begin je ook niet te schrijven, want dan kantelt het zo weer om...

Wat ik nu even met jullie wil delen :
Els de Schepper heeft een nieuwe One-woman-show. De voorstelling heet 'Niet geschikt als moeder' en gaat voornamelijk over het achter je laten van een kinderwens, heel toepasselijk voor ons dus. Els de Schepper kennende (ik heb al 2 shows van haar gezien) zal ze dit van alle kanten benaderen : lachend, maar ook huilend ... ze steekt zoveel emoties in haar shows, ze bekijkt alles ook eens van een andere kant en maakt de mensen 'bewust'.
Deze voorstelling wil ik echt zien, het zal niet gemakkelijk zijn, maar ik verwacht er toch wel wat van.... Weer een stapje verder in het verwerkingsproces...
Misschien is dit ook iets voor jullie? Speellijst vind je op haar website.

Groetjes,
Nine

Katti
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 oktober 2007, 22:07

Bericht door Katti » 28 juli 2011, 20:30

dag Nine

Dank je wel voor deze tip, ga ook kijken denk ik. Titel vind ik wel niet mooi, t is niet omdat we er geen kunnen krijgen dat we niet geschikt zijn.
Heb ooit, nog voor ik voor deze moeilijke opdracht stond te verwerken geen kind te krijgen, een spreuk gelezen die in een rusthuis aan de muur hing en die luidde:
'Niet iedereen kan moeder worden maar iedereen kan wel moeder zijn.'

Naar die voorstelling gaan is misschien iets om samen te doen met anderen die hier schrijven/lezen. Wie gaat er graag mee naar deze voorstelling?

Katti

Nine
Berichten: 14
Lid geworden op: 5 maart 2009, 18:07

Bericht door Nine » 29 juli 2011, 7:47

Tja, Els windt er geen doekjes om hé....
Haar shows zijn altijd een stukje autobiografisch.... ze heeft zelf ook geen kinderen, maar misschien om een hele andere reden als wij hé... haar titelkeuze is niet specifiek op ons gericht .... Velen zullen niet eens beseffen dat er vrouwen in de zaal kunnen zitten die geen kinderen KUNNEN krijgen... Het zou dus wel eens kunnen dat bepaalde uitspraken ons pijn zullen doen, dat de zaal zal lachen om iets waar wij helemaal niet mee kunnen lachen (als ik Els in het wereldje van de artiesten moet catalogeren, zou ik ze ergens tussen kleinkunst en komieken zetten, dus dat er gelachen zal worden is zeker....) Maar toch neem ik het risico.... juist omdat ze alles kan relativeren en eens van een andere kant bekijkt en omdat ze altijd zoveel emoties in haar show steekt.... desnoods probeer ik die knop in mijn hoofd maar weer even om te draaien en dan heb ik toch een avondje heerlijke ontspanning gehad... :wink:

Ik heb al tickets om samen met mijn man te gaan, dus samen met jou/jullie gaan zit er niet in...

Mooie spreuk is dat trouwens, die moet ik in gedachten houden!

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 30 september 2011, 23:30

ben misschien niet de juiste persoon om hier te komen posten mr toch...

geen doekjes, geen gezwets en toch twee uur 'zwans-tot-op-het-bot';)vind ik 'niet geschikt al moeder'. hoop dat ik ooit net als els kan spreken over 'die tijd van verzwelgen', met sinatra op de achtergrond: 'i did it myyyyyyyy way'.

btw: wat een knappe, lieve pianist;)

liesje

Nine
Berichten: 14
Lid geworden op: 5 maart 2009, 18:07

Bericht door Nine » 2 oktober 2011, 8:18

Gisteren geweest.... het was goed, wel anders dan ik verwacht had (en dan heb ik het vooral over inhoud) ... maar ik heb genoten! Het was 'typisch Els'.
Het laatste liedje, opgedragen aan 'moeders die geen kinderen kunnnen krijgen' laat me niet los.... de tranen kwamen en zijn er nog steeds... zo mooi...

En inderdaad Liezeke, die pianist... ;-)

Ben ondertussen ook begonnen aan haar boek...

Groetjes,
Nine

Evie
Berichten: 8
Lid geworden op: 6 april 2008, 22:23

Bericht door Evie » 4 oktober 2011, 23:20

Hey Nine,

Ik heb onlangs een artikel gelezen over Els haar boek en de show. Had begrepen dat het vooral autobiografisch is ( geweigerd voor adoptie) en Els een beetje kennende zal ze "de draak steken" met bepaalde zaken en gebeurtenissen :)
In welke zin was het anders dan verwacht? Wij hebben ons ondertussen ook ingeschreven voor een voorstelling begin december,verwacht er mij wel aan dat haar show toch redelijk wat zal losmaken... Was bij haar vorige show trouwens ook zo en toen was er van "herkenning" geen sprake...

Groetjes,
Evie

Nine
Berichten: 14
Lid geworden op: 5 maart 2009, 18:07

Bericht door Nine » 5 oktober 2011, 9:24

Dag Evie,

Ik weet niet of ik hier de hele inhoud uit de doeken mag doen, maar ik stuur je een Pb met wat meer uitleg.
Feit is dat de het me wel 'geraakt' heeft, maar zeker niet 'gekwetst'....
Niet zozeer de show, maar wel haar boek is autobiografisch, daarin vertelt ze haar hele verhaal en dat is veel herkenbaarder dan de show... ook de moeite om te lezen dus!
Ze is trouwens niet geweigerd voor adoptie hé... ze kreeg groen licht, maar werd toen ziek... (maar hoe dat juist ineen zit weet ik nog niet, ben nog maar halverwege in het boek geraakt).

Groetjes,
Nine

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten