L.I.F.E Leuven

Algemeen Discussieforum
kimpy
Berichten: 60
Lid geworden op: 7 januari 2009, 19:18

Bericht door kimpy » 12 januari 2009, 20:52

Hallo allemaal,

Babske, ivm met dat schema, dat word je dus toegestuurd met een afspraak op wanneer je de medicatie kan gaan halen.
Nu blijkt dat er vanaf januari, nog extra papieren moeten ingediend worden voor die medicatie. Morgen rijd ik dus persoonlijk naar de ziekenkas in turnhout zodat ik donderdag alles terugheb want de adviserend geneesheer moet dat ondertekenen. Dan kan ik met deze papieren naar leuven en dan wordt de medicatie besteld. Life heeft me wel al verschillende keren gebeld om dit alles zo snel mogelijk te laten verlopen. Ben ondertussen al onderhalf maand de pil aan het nemen en ben dus volledig klaar voor de stimulatiefase ...

Idd voor de eerste afspraak krijg je een vragenlijst thuis. Bij ons is onmiddellijk beslist om op IVF overtegaan omdat de clomid niet werkte. Ik heb dus enkel nog een hysteroscopie moeten laten doen.

Vele groetjes

babske
Berichten: 361
Lid geworden op: 8 april 2008, 11:17

Bericht door babske » 13 januari 2009, 1:24

Hey Havanneke!!!
Fijn om u nog eens te horen!! Hoe gaat het ondertussen met je? Rond en gezond :wink: ???
Ja meid, ik heb heel veel spijt dat ik zolang in Genk in behandeling ben gebleven. Ik weet niet of het ons in Leuven gaat lukken, maar daar behandelen ze ons wel als mens. En dat betekent ook al heel veel!!! Dus op naar de vierde poging en hopelijk deze keer wél een positieve uitslag he!

Neela, jij hebt ook al het één en het ander meegemaakt. En weet je al iets meer? Heb je al naar Leuven gebeld?

Kimpy, merci voor de info. Ik hoor het al... het gaat er heel anders aan toe dan in Genk. Maar elk ziekenhuis heeft dan ook zijn eigen manier van werken. Ik ben eens benieuwd wat Gordts de 27ste gaat zeggen. Ik heb vandaag een NMR van de baarmoeder gehad. Ik vond het maar een akelig onderzoek!!! Maar alles voor het goede doel hé!!!!

Knuffel en succes voor iedereen!!! Babske

beurtflight
Berichten: 377
Lid geworden op: 2 november 2008, 19:09

Bericht door beurtflight » 13 januari 2009, 12:13

hey meiden

Ik ben Eefje en ook in behandeling bij LIFE sinds oktober 2008. Verleden donderdag een hysteroscopie laten doen, endometriose ontdekt en dus gecoaleerd. 4 februari moet ik terug naar dokter Puttemans voor wat er nu verder moet gebeuren. Ik ben nu 2 jaar bezig met zwanger proberen te worden.

Tof om te horen dat er nog zovelen bij life zijn.

xxx eefje

Neela
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 januari 2009, 18:24

Bericht door Neela » 13 januari 2009, 18:25

Hallo

Mijn cryo is goed ontdooid (oeffff), het was een 5-cel bij invriezing en is nog steeds een 5-cel dus heeft geen cellen verloren. (ze mogen tot de helft verliezen). Morgen terugplaatsing en dan beginnen de wachtweken weer !

Succes Eefje !
Puttemans is ne lieve.

babske
Berichten: 361
Lid geworden op: 8 april 2008, 11:17

Bericht door babske » 13 januari 2009, 20:02

Neela, goed nieuws meid!!! Veel succes morgen bij de tp en hopelijk leidt dit tot een positief resultaat hé!! Ik duim met je mee!!! Nu kunnen de twee langdurende, spannende weken beginnen.... Veel succes en hou ons op de hoogte.

Greetz Babske

beurtflight
Berichten: 377
Lid geworden op: 2 november 2008, 19:09

Bericht door beurtflight » 13 januari 2009, 21:42

neela, veel succes morgen. Ik duim voor je.

Eefje

kimpy
Berichten: 60
Lid geworden op: 7 januari 2009, 19:18

Bericht door kimpy » 14 januari 2009, 18:29

Vandaag goed nieuws gehad, na veel administratieve rompslomp is mijn schema opgestuurd en de medicatie besteld. Dinsdag mag ik alles gaan ophalen en gaan ze uitleggen hoe ik alles moet doen: de spuitjes zetten enz. Joepie, we gaan erop vooruit!

grtz

Rhune
Berichten: 147
Lid geworden op: 4 januari 2009, 19:50

Bericht door Rhune » 14 januari 2009, 19:53

hey Natheke,

Wat erg van je schoonouders , ik snap dat toch nie hoor dat er vreemde geen rescept hebben kan ik nog ergens begrijpen maar je eigen schoonouders, kan er ook van mee spreken we hebben het verteld deze weekend aan mijn schoonouders ( alle ik heb het verteld want mijn man ging het doen en stelt het altijd uit) en dus uitgelegd aan mijn schoonmoeder dat we al 28 maanden bezig zijn met een een kindje en dat wanneer ze rhune van school gaat halen op 21/01 we eigenlijk in leuven zitten om verder stappen te ondernemen, ze heeft er eigenlijk niks op gezegd behalve dat ik er nie zo veel moet mee bezig zijn endat het dan wel inorde komt???? tegen mijn man heeft ze niks gezegd erover , volgende dag was het Rhune zijn verjaardagsfeestje en heeft ze ook niks gezegd tegen mijn man, wel tegen het koppel waar we vrijdagavond naar toe waren en net zwanger zijn daar heeft ze wel verteld dat ze het zelf nog maar pas weten dat we al zo lang bezig zijn.
Het intreseerd hun blijkbaar niet maar ga er ook niks meer tegen vertellen als we volgende week op onderzoek gaan dan zeg ik er ook niks over!

dus ik weet en begrijp je zeker hoe je je voelt ten op zichte van je schoonouders, dacht dat de relatie beter ging tss mijn schoonmoeder en mij (met schoonvader zal het nooit inorde komen) maar als ze het onderwerp zo negeren en zelf niets zeggen tegen hun eigen zoon , mijn man heeft zelf het gevoel dat ze zich schamen of niet willen weten dat we niet natuurlijk zwanger geraken.

zo moest ik ook even kwijt.

grtz
Kelly

natheke
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 november 2008, 0:46

Bericht door natheke » 15 januari 2009, 0:34

Dag meiden,

Dank u wel voor al die lieve reacties, zat er zondag inderdaad wat door, maar voelde me maandag al weer stukken beter! Komt door jullie lieve berichtjes en door mijn schatjes van vriendinnen die me zo steunen!
Mijn schoonfamilie weet niks af van onze vruchtbaarheidsproblemen om de eenvoudige reden dat we niet echt close zijn, mijn schoonvader het toch altijd beter weet dan alle gynecologen in heel Europa samen en zij niet kunnen zwijgen tegen mijne man zijn broers en zus! Wij hebben ook totaal geen behoefte om er met hun over te praten, kan gek klinken, maar toch is het zo, wij hebben enkele heel goede vrienden die ons steunen en waar we ons hart kunnen luchten! Mijn schoonzus die haar zwangerschap aankondigde weet dus ook van niks, dus neem haar ook niks kwalijk, maar ik kreeg precies een mes recht in mijn hart!
@Kelly ja meid, ik begrijp je dus compleet hè, hoop dat jullie andere toffe mensen rond jullie hebben die jullie door dik en dun steunen, en wij zijn er natuurlijk ook nog, wij zijn hier allemaal lotgenoten en hebben maar een half woord nodig om elkaar te begrijpen :)
@Neela, hoe ist ermee? Wij duimen alvast voor jullie de komende 14 dagen :lol:
@Eefje, heb je veel last gehad van je hysteroscopie? Ik lees dat jullie sinds oktober bij LIFE zijn, wat is er ondertussen al allemaal gebeurd? Wij moeten volg woensdag naar LIFE en heb geen idee wat er ons te wachten staat en hoe lang de wachtlijsten voor ingrepen en inseminaties of IVFs zijn.
Wordt er bij de eerste consultatie ook een klinisch onderzoek bij de man gedaan?
@Babske, mag ik eens vragen waarom ze die NMR gedaan hebben en wie dat gedaan heeft? Hoe voel je je nu nadat je jonge collega bevallen is? Zijn je collega's op de hoogte van jullie situatie?
Eigenlijk ben ik ook wel eens benieuwd van waar jullie allemaal komen en hoe jullie bij LIFE geraakt zijn! Wij komen uit Zuid-Limburg, maar werk in het Heilig Hart ziekenhuis in Leuven, dat is het ziekenhuis waar LIFE/URG aan verbonden is. Ik heb in het Heilig Hart zieknhuis een hele lieve gyne, Dr Sofie Van Overstraeten, en zo ben ik bij LIFE terechtgekomen. Hoop dat de gyns bij LIFE ook zo aangenaam zijn als mijn gyn, helaas doet zij alleen gyneco en verloskunde en geen fertiliteit, dus ik zal pas terug naar haar gaan als ik zwanger ben en ik zal dus (hopelijk) ooit in het Heilig Hart bevallen!

Zo dames, nu kruip ik mijn beddeke in!
Toi Toi allemaal, Natheke xxx

Rhune
Berichten: 147
Lid geworden op: 4 januari 2009, 19:50

Bericht door Rhune » 15 januari 2009, 7:42

Hallo,

Ik kom van vilvoorde ( bij Brussel) en ben via mijn gyne terecht gekomen bij dokter gortds.

Natheke ik snap je wel hoor als je zegt dat je er geen behoefte aan had om het te vertellen, ik had dat ook niet maar ja eenmaal verdere stappen zullen we meer opvangen nodig hebben voor Rhune, en sinds een jaar zijn mijn ouders terug naar de zee verhuisd ( we komen vandaar) dus beetje ver weg om Rhune naar hun te brengen anders had ik ook niet verteld, heel de familie zal het inderdaad ok direct weten.

ja ben ook wel is benieuwd of ze direct iets doen of dat er onmiddelijk een maand velroren gaat want een week na volgende week woensdag zou ik mijn eisrpong moeten hebben dus ik hoop dat ze dan direct iets doen en niet een maand wachten.

alle tijd om te gaan werken.

grtz
Kelly

beurtflight
Berichten: 377
Lid geworden op: 2 november 2008, 19:09

Bericht door beurtflight » 16 januari 2009, 18:32

natheke schreef: @Eefje, heb je veel last gehad van je hysteroscopie? Ik lees dat jullie sinds oktober bij LIFE zijn, wat is er ondertussen al allemaal gebeurd? Wij moeten volg woensdag naar LIFE en heb geen idee wat er ons te wachten staat en hoe lang de wachtlijsten voor ingrepen en inseminaties of IVFs zijn.
Wordt er bij de eerste consultatie ook een klinisch onderzoek bij de man gedaan?
Wel Natheke,

Ik was hiervoor bij een gyneacoloog in he MCA te Aarschot. We waren ondertussen iets meer als één jaar bezig als ze voor de eerste keer ginder spermaonderzoek hebben gedaan bij mijn man. Bij mij niets. Wel hun conclussie was dat er niets aan de hand was en dat we na twee jaar nog maar is terug moesten komen of als mijn cyclus langer was dan 40d. Plots kon het mij na 1j 6m niets meer schelen. Op een bepaald moment bij de huisdokter begon zij erover en vond dat dit toch niet kon, mijn huisdokter heeft mee doorgestuurd naar Life.

de eerste keer bij LIFE hebben wij alles meegenomen van bloedresultaten en spermaonderzoek. Bleek dat ze op het steriliteit hadden getest bij mijn man, en niet op de factoren: morfologie, beweeglijkheid en volume. Dus: eerst opnieuw labo-onderzoek moeten laten doen van mijn man, niet zo leuk, maar effectief. Dan heb ik nog een bloedafname gehad en intern onderzoek. Hierna moest ik de hydroscopie laten uitvoeren. Normaal was dit voor december, maar blijkbaar opereren ze niet tussen kerst en nieuw, dus achteraf. Ja, en nu ben ik aan het afwachten. Ik voel natuurlijk nog wel een onprettig gevoel. Ik ben tot woensdag thuis moeten blijven van de pijn. Maar ik denk dat dit komt doordat ze die endometriose hebben weggebrand.

Vraagje voor ieder: na hoeveel tijd zou je terug betrekkingen mogen hebben na zo een ingreep?


Groetjes eefje

babske
Berichten: 361
Lid geworden op: 8 april 2008, 11:17

Bericht door babske » 17 januari 2009, 14:05

Kimpy, fijn om te horen dat jullie kunnen starten met alles. Duurt dat altijd zo lang vooraleer alles in orde is met die hele medicatie? Krijg je dat nooit onmiddellijk mee? Allé meid, dan kan je weldra beginnen met spuitjes zetten! Veel succes hé!!!

Rhune, ik vind het heel erg voor je van je schoonouders. Hebben ze er nog steeds niks over gezegd? Maar is het ook niet dat ze het misschien niet durven omdat ze schrik hebben om jullie te kwetsen? Ik had dat bij mijn eigen ouders. Zij zeiden er in het begin ook niks over. Ik dacht toen dat het hen gewoon niet interesseerde met wat we allemaal bezig zijn, maar ik had het helemaal verkeerd. Ze vonden/vinden het allemaal heel erg voor ons zodat ze er zelf niet over durfden praten uit angst om ons te kwetsen. Ik had hen erover aangesproken. En nu gaat het veel beter tussen ons!!

Neela, en hoe voel je je meid? Krijg je de tijd een beetje om en kan je je gedachten een beetje verzettten? Veel geluk eh meid!! Ik duim heel hard!!

Natheke, ik ben van Limburg. En ik ben eerst in Genk in behandeling geweest, maar was niet tevreden van de dokter die we hadden. Hij wou geen verdere onderzoeken doen terwijl wij graag willen weten of er misschien iets meer aan de hand is dan de problemen die we al kenden. Dus daarom zijn wij naar Leuven gegaan en dr Gordts heeft voorgesteld om éérst verdere onderzoeken te doen alvorens aan een vierde poging te starten. Die NMR heb ik in Genk kunnen laten doen (ik werk daar) en dat is om te zien of mijn endo ook nog ergens anders zit dan in mijn eileider. Maar ik weet nog geen resultaat ervan.
Had jij al behandelingen gehad bij LIFE of moeten jullie ook starten. Sorry, ik weet het niet meer. :oops:

In elk geval... iedereen veel geluk en we gaan hier heel hard duimen voor elkaar hé

Babske

kelly2
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 april 2007, 17:50

Bericht door kelly2 » 17 januari 2009, 16:34

Ja ik ben er tevreden ,ik heb alleen silvy gordts niet graag!!!
Ben zeer tevreden van het verplegend personeel;
En ja de terugplaatsingen gaan in het heilig hart door.
Ze zijn daar zeer lief en meevoelend!!!
Ik begin in februari terug dus wie weet zien we mekaar daar maar ja 1 probleem ik weet niet hoe je eruit ziet.

Groetjes en toitoi
xxx

babske
Berichten: 361
Lid geworden op: 8 april 2008, 11:17

Bericht door babske » 17 januari 2009, 20:41

Kelly2, fijn om te horen dat het goed meevalt in LIFE!! Waarom heb je Silvie niet graag? Ik heb Stefan en die valt heel goed mee. Allé ik ben daar alleen nog maar bij op gesprek geweest en ik vond hem toch heel vriendelijk.
Hoeveel behandelingen hebben jullie al achter de rug?

groetjes
babske

jufke
Berichten: 503
Lid geworden op: 12 januari 2009, 20:03

Bericht door jufke » 19 januari 2009, 21:51

Wij zijn ook bij Life. Ik moet pas op 3februari een hysteroscopie ondergaan. Weet iemand of je hier veel last van hebt, of hoe lang je thuis moet blijven?

Welke papieren heb je nodig en waar vind je die?

help!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten