Sinds vanavond heb ik mij aangemeld hier.
Ik vond nog niet het onderwerp met betrekking tot het onvruchtbaarheidsprobleem en de behandeling die voor mij en mijn man van toepassing zijn.. Zo besloot ik zelf mijn persoonlijke bericht te schrijven en hoop op het kunnen delen van ervaringen etc.
kHeb samen met mijn man in oktober bij de HA gehoord wat de uitslag van het sperma onderzoek is, aangezien wij ruim 1,5 jaar bezig zijn met de hoop op een zwangerschap en de komst van een kleintje..
In sperma zitten normaal een 100miljoen zaadcellen?? veel sowieso.. In die van mijn man zater er GEEN!! Een grote schok en daarna kwam verdriet.. ongeloof.. boosheid.. ik weetniet meer watk allemaal voel. Inmiddels (december '11) is het alleen maar meer bevestigd door een tehoog gehalte van het FSH hormoon in zijn bloed..
Na 3 maand doen ze nog een onderzoek (protocolair), dat is vorige week ingeleverd en horen we morgen de uitslag van. In oktober werden we wel gelijk doorverwezen naar het IVF centrum.
Wat ik steeds denk en hoop om optimistisch te blijven..: Mijn zus was gauw zwanger tot 2 keer toe binnen 2 maand, hopelijk ben ik ook goed gezond en vruchtbaar en hebben we voldoende aan een paar zaadcellen! De enige optie die nog een kleine kans geeft is een TESE behandeling...
Hoe gaan jullie om met je gevoelens. Soms denkik wel eens.. hoe leg je je verdriet uit aan buitenstaanders. Inmiddels zijn we eenpaar maand verder maar ik kan er zo een hele dagoverdrietig en emotioneel om zijn.. de vrijedagen bijvoorbeeld..
Groetjes!