Azoospermia



Tinne31
Berichten: 202
Lid geworden op: 7 juli 2010, 22:24

Bericht door Tinne31 » 19 februari 2011, 18:19

Hoi Ann-78,
Dat is wel goe nieuws dat je dat al allemaal weet. Stom dat ze dat vernietigd hebben toen. Is wel interessant dat dit bij jullie voor de 2de keer kan. Als onze vooraad is opgebruikt kunnen we een 2de tese overwegen maar dan is het terug naar de androloog om te vragen of dit wel kan want er zou kans zijn dat m'n vriend hormonaal uit balans geraakt. Heb net gezien dat je ook bij Peeraer gaat. Is nog een jonge dokter die vriendelijk is maar ook nie overdreven. In begin kwam ze een beetje kort over maar ze gaat er wel voor, samen met ons. Ze zegt alles (ook in verband met teleurstellingen) op een rustige fatsoenlijke manier zonder rond de pot te draaien en het mooier voor te stellen dan het is. Ik heb da veel liever zo. Onze afspraak met haar staat op 9 maart en dan bespreken we de laatste mislukte poging en wat we verder gaan doen. Het zal alles of niks zijn denk ik al hebben we met haar toch ook al over donorschap gesproken. Greetz Tinne

ann-78
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 februari 2011, 14:15

Bericht door ann-78 » 26 februari 2011, 10:20

We zijn op woensdag langs geweest bij dr Peeraer en die had niks dan goed nieuws voor ons. We dachten dat mijn vriend een nieuwe tese te wachten stond maar dit is niet zo. Zijn strootjes zijn nog altijd in bewaring en we kunnen bijna onmiddellijk beginnen.
Ze hebben een bloedafname gedaan voor het genetisch onderzoek, nu maandag heb ik al een echo gepland staan (ging ook snel omdat er iemand had afgebeld anders was het in april). En op 21 maart een ambulante hysteroscopie. En als alles in orde blijkt te zijn met mij (heb nog nooit geprobeerd zwanger te worden) dan mogen we eraan beginnen. Op 4 april terug naar dr Peeraer voor alle uitslagen en dan zijn we echt vertrokken.
Alleen bij die hysteroscopie stel ik mij nog vragen. Heeft iemand hier al ervaring mee en wat is het juist?
groetjes

manneke
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 januari 2012, 16:38

Bericht door manneke » 23 februari 2012, 19:42

Gisteren is bij mij ook Azoospermie vastgesteld. Meteen bloed laten nemen voor genetisch onderzoek, nu 2 maanden :( wachten op resultaten daarvan. Ondertussen doorverwezen naar een gynecoloog voor mijn vrouwtje te onderzoeken en uitleg over IVF etc. Maandag nog eens potje afgeven, die gaan ze dan nog eens langdurig onderzoeken op aanwezigheid van zaadcellen. Daar geven ze me weinig tot geen hoop voor, maar we moeten het zeker ook een kans geven. Stel me daar dus geen goed resultaat bij voor.

De dokter wist me wel te vertellen dat er bij goed genetisch onderzoek doorverwezen kan worden naar UZ Gent voor een biopsie van de teelbal. Daar hopen ze dan wel zaadcellen te vinden om dan via IVF proberen een bevruchting voor mekaar te krijgen.

Nu dus afwachten, wat ik zo haat is wachten, en hopen op goed genetisch onderzoek en doorverwijzing naar UZ Gent. Zie wel tegen die biopsie op, maar als dat de ultieme kans is om onze grote kinderwens te vervullen moeten ze het doen !!! Op naar goed nieuws, eerst bang afwachten en troost zoeken bij elkaar.

manneke
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 januari 2012, 16:38

Bericht door manneke » 27 februari 2012, 17:18

Ben hier weer met wat nieuws. Deze morgen opnieuw een staal moeten ingeven voor uitgebreid onderzoek. Wat blijkt, er zijn 14 zaadcellen gevonden. 14 is natuurlijk zeer weinig, maar wel 14 meer dan het vorige snelle onderzoek.
Morgen mag ik al naar de uroloog voor een afspraak om een spatader te verwijderen. Dan 6 maanden :? wachten om opnieuw een staal binnen te brengen en te kijken of ze meer cellen kunnen vinden. De dokter geeft ons veel hoop op een goeie afloop. De punctie van de teelbal zou dan ook niet meer nodig zijn, als ze cellen kunnen vinden 6 maanden na de operatie.

Nu hopen op een snelle operatie van de ader, en dan de 6 maanden overbruggen. 6 lange maanden, maar wat zijn 6 maanden als er weer meer hoop is op een goeie IVF.

Ik blijf geloven dat we op een dag een klein wondertje op onze schoot kunnen houden !!! Tot dan blijven we de moed zoeken en elkaar steunen.

lotje83
Berichten: 249
Lid geworden op: 30 augustus 2011, 0:06

Bericht door lotje83 » 27 februari 2012, 23:24

hey manneke, moet een hele opluchting zijn voor jullie. Ik wens jullie veel geluk. x

manneke
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 januari 2012, 16:38

Bericht door manneke » 28 februari 2012, 12:30

lotje83 schreef:hey manneke, moet een hele opluchting zijn voor jullie. Ik wens jullie veel geluk. x
Bedankt !!!!

Straks mogen we vertrekken naar de uroloog. Hoop echt dat hij zeer snel tijd heeft om de operatie te doen. Is iets om tegenop te zien, maar als we geholpen kunnen worden daarmee mogen ze het direct doen. :wink:

manneke
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 januari 2012, 16:38

Bericht door manneke » 29 februari 2012, 16:02

Gisteren een echo gehad bij de uroloog. Volgende week donderdag gaat de spatader al kapotgespoten worden. Daarna kunnen de 6 lange maanden wachten op nieuwe test om zaadcellen te vinden gestart worden. We gaan weer een stap verder zijn in de behandeling om te kunnen starten aan IVF.

Beccie
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 november 2011, 20:00

Bericht door Beccie » 10 maart 2012, 13:50

Hallo allen op dit forum,

Ik volg jullie berichten al enige tijd.
Ik ondervind veel steun en bevestiging vanuit jullie verhalen.

In het kort ons verhaal;
Mij man en ik zijn sedert mei 2010 'bezig' met onze kinderwens. Afgelopen zomer toch maar naar de h.a. en wat onderzoekjes gedaan, wat bleek? Mijn man had 0,0000 zaadcellen in het semen.
Dat was een klap in ons gezicht.

We zijn vervolgens het traject ingegaan in het zkh, bij mij was alles ok, maar bij mijn man werden 2 x over 0,00 cellen gevonden. Zijn FSH is 35,7!! Mijn man is vroeger geholpen aan een niet ingedaalde teelbal. De Gyne vermoedt dat daar de oorzaak ligt.Hij benoemde letterlijk dat de kans minimaal was dat mijn man en ik ooit samen biologische kinderen zouden krijgen.En verwees ons door naar Gent voor een Tese. Voor de formaliteiten moest mijn man toch nog 1 xtje semen inleveren en wat bleek.. De 3e x werden er 10 cellen gevonden!!!Wij helemaal happy..10 is meer dan geen.

A.s maandag hebben we een intake in het UZGent met prof.dr. Gerris.
We zijn heel benieuwd en hopen dat hij een tese bij mijn man wilt uitvoeren..

Ik blijf jullie volgen en voor jullie(en ons) hopen dat we allemaal eens dat grote Wonder in onze schoot mogen houden!!

Sterkte allemaal!
Liefs Beccie

manneke
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 januari 2012, 16:38

Bericht door manneke » 11 maart 2012, 11:33

Beccie,

ook hier gaan we meeduimen voor een succes op een wondertje!!!!

Niet opgeven, blijven strijden voor jullie grote droom.

Beccie
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 november 2011, 20:00

Bericht door Beccie » 16 maart 2012, 21:33

Hallo allemaal,

Manneke dank voor je reactie!

We zijn afgelopen maandag in Gent geweest.
Ik moet zeggen, we zijn daar super goed geholpen!
Ze hebben ruim de tijd voor ons genomen en alle opties op een rij gezet. Jammer genoeg zijn dat er niet zo veel. het punt is dat de teelballen onderontwikkeld zijn, waardoor er een productiestoornis is.

de prof gaf aan dat er met een tese niet altijd iets gevonden word (ondanks dat er wel iets kan zitten). Om deze reden raadde hij aan om nog 3 x een staal in te leveren, omdat er uit 1 staal de vorige x 4 levende cellen gevonden zijn (helaas niet ingevroren :? )
Mocht er iets uit de stalen voortkomen, gaan we daar icsi mee proberen, lukt dit niet dan staat er nu al een tese gepland voor 7 mei a.s. Wordt er iets gevonden dan mag ik gelijk starten met de hormoonbehandeling.
Wordt er niets gevonden, dan ist einde verhaal.

Gek genoeg kan ik het nu allemaal wat beter plaatsen, mischien omdat ik weet dat we er alles aan geprobeerd hebben.

Liefs beccie

manneke
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 januari 2012, 16:38

Bericht door manneke » 16 maart 2012, 21:49

Hoi Beccie,

ik heb vandaag ook weer een verslagje geplaatst:

http://www.deverdwaaldeooievaar.be/foru ... php?t=7091 is de topic. Dan moet ik het hier niet nog eens posten.

Voor jullie, blijven hopen, inderdaad alles proberen. Zal meeduimen voor jullie !!! Een collega van mij duimt iedere keer mee, en ik geloof dat het al eens geholpen heeft :wink: . Succes met jullie gevecht, maar geef zeker de strijd niet op !!!

Wel goed dat je het al wat beter kan plaatsen, heb ook dat gevoel hier. Als alles goed gaat zijn we natuurlijk met een 6-tal maanden in de running voor ICSI. Maar alles waar ik het zo moeilijk mee had begint nu beetje per beetje aanvaard te geraken.

VEEL SUCCES !!!! We blijven meeduimen hoor !!!!

Beccie
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 november 2011, 20:00

Bericht door Beccie » 23 maart 2012, 19:16

Hallo allen,

Hoi manneke, thanx! Nou over 6 maandjes start de ivf/icsi voor jullie, spannend!Ik zal ook voor jullie duimen :D .

Mijn man heeft afgelopen dinsdag een 1e zaadstaal afgeleverd..woensdag kon hij bellen voor de uitslag.
en wat bleek: volgens de assistente was het opzich positief ..ze hebben 4 strootjes kunnen invriezen!
We zijn dus echt blij :D :D hadden hier niet op durven hopen!!

VRAAG: weet iemand hoeveel 4 strootjes is? zijn dit meerdere cellen per strootje?


Maar goed, dit nieuws betekend dus dat we (nu er iets ingevroren is) 30 april mogen starten met de ivf/icsi!!!

Nou, voor jullie allemaal een goed weekend gewenst en we blijven duimen met/voor elkaar!!!

Liefs Beccie

Beccie
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 november 2011, 20:00

Bericht door Beccie » 28 maart 2012, 9:51

uuhh.. niemand een idee?? :(

xxx

manneke
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 januari 2012, 16:38

Bericht door manneke » 1 april 2012, 9:01

Ik heb ook geen idee, maar denk wel dat het meerder celletjes per strootje is hoor.

Is zeker zeer positief nieuws !!!

Blijven duimen op jullie wondertje !!!

Tinne31
Berichten: 202
Lid geworden op: 7 juli 2010, 22:24

Bericht door Tinne31 » 1 april 2012, 12:13

Hey,

Lang geleden dat ik hier nog iets geschreven heb maar heb gezien dat er wat meer leven op dit topic is. Ons verhaal met tese begint eind 2009. In 1 strootje zitten er idd meer dan 1 zaadcel, het belangrijkste is dat ze er 1 goeie combineren met 1 goeie eicel he ;-) Mijn vriend heeft 2 jaar geleden een tese gehad met 6 strootjes als resultaat. Bij m'n 3de ICSI ben ik heel even zwanger geweest, jammer genoeg zonder resultaat wat niet wil zeggen dat het bij jullie niet zou lukken he, ik wens jullie die ervoor staan heel veel succes!!!! Doeikes xxx Tinne31

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten