Net zwanger: aftellen naar de zomer van 2011

clau
Berichten: 1171
Lid geworden op: 9 april 2010, 13:00

Bericht door clau » 1 juli 2012, 22:51

fien alvast een dikke proficiat voor je meisje dinsdag!
wij vertrekken voor een paar daagjes naar zee dus zal hier voorlopig niet meer 'rondhangen'.

amuseer jullie nog dames!

lyse
Berichten: 1447
Lid geworden op: 19 juni 2009, 16:59

Bericht door lyse » 2 juli 2012, 22:30

fijne vakantie, clau!

en ook een gelukkige verjaardag voor onze lieve F morgen! en een mooie dag vol nostalgie - maar hopelijk ook met veel nieuwe leuke herinneringen - gewenst voor mama en papa!

inaatje13
Berichten: 890
Lid geworden op: 14 juli 2009, 11:22

Bericht door inaatje13 » 3 juli 2012, 12:58

Gelukkige verjaardag F!!!

Clau fijne vakantie!!!

Fien83
Berichten: 1627
Lid geworden op: 3 september 2009, 12:01

Bericht door Fien83 » 3 juli 2012, 19:49

Jaja, F. is officieel één jaar. Mama en papa moesten allebei gaan werken en 't was bij ons allebei heel druk, dus niet veel tijd gehad om er bij stil te staan. Gisterenavond een beetje nostalgisch, maar zoals Lyse zegt, vooral heel veel mooie, nieuwe herinneringen. Wat heeft ons meisje veel geleerd en hoe mooi groeit ze op! Zaterdag geven we het feestje dus, zal wel fijn worden.

Clau, fijne vakantie hé!

Wie is de volgende jarige? L van Kimzie of komen er nog tussen?

sunshine
Berichten: 828
Lid geworden op: 12 december 2007, 19:52

Bericht door sunshine » 3 juli 2012, 21:01

Onze kleine man wordt 12 juli 1 jaar. Maar we geven het feestje nu zondag 8 juli al, aangezien ik over 3 weken moet bevallen. Was n beetje bang dat ik het weekend erna mss niet meer zou halen :D

clau
Berichten: 1171
Lid geworden op: 9 april 2010, 13:00

Bericht door clau » 5 juli 2012, 17:14

zo wij zijn weer terug. zo moe, zijn er nie uitgerust geraakt maarja :) madam wou nie slapen in bed (hoewel ze al vaker is gaan logeren en in een 'vreemd' bed heeft gelegen) zelfs overdag in haar koets hoogstens een half uurtje :roll: maar twas toch leuk, ff tijd voor het gezinnetje alleen he.
in ene weg maar de bekleding vd koets in het machine gestoken (gelukkig makkelijker dan die van de autostoel. want die zand kruipt echt overal :)

fien hopelijk hebben jullie zaterdag een prachtig zonnetje om jullie meisje te vieren!

sunshine wow over 3weken al, de tijd vliegt echt he :) geniet van het feestje zondag!

Kimzie
Berichten: 843
Lid geworden op: 28 september 2009, 17:36

Bericht door Kimzie » 8 juli 2012, 12:10

Sunshine, jouw kleine mannetje verjaart voor dat van ons! Onze L is op 15 juli geboren, dus volgende week zondag en we gaan ook exact die dag zijn verjaardag vieren en hem dopen (en aankondigen dat er een brusje onderweg is).
De voorbereidingen lopen wat moeizaam door mijn zwangerschap, maar als iedereen wil duimen dat het goed weer wordt, kan het niet echt misgaan!

Fien, nog eens proficiat voor jouw kleine meid! Ik hoop dat jullie van het feestje genoten hebben!

Fien83
Berichten: 1627
Lid geworden op: 3 september 2009, 12:01

Bericht door Fien83 » 8 juli 2012, 13:16

Hier gisteren het eerste verjaardagsfeestje van F. gehad. Het was heel leuk geweest. F. heeft super leuke cadeautjes gekregen (boerderij van little people, kleertjes, puzzels,...) en ze heeft genoten van alle belangstelling. Ik had voor haar pannekoekjes met groeimelk gemaakt en telkens een laagje fruit en dan een klein pannekoekje gelegd. Voor de rest had ik chocomousse, biscuit en cupcakes gebakken. 't Was echt lekker, al zeg ik het zelf :-). Fje gooide demontratief de pannenkoeken van haar bord en smulde haar fruit op, was wel grappig om te zien!

Sunshine, alvast een dikke proficiat met de eerste verjaardag van je zoontje! Hou ons op de hoogte wanneer het brusje geboren is hé want we zijn uiteraard zeer benieuwd hé :-).

Kimzie: Ook jij al een dikke proficiat voor L! 't Gaat een fantastische dag worden met het doopsel, verjaardag en de aankondiging! Hopelijk voel je je snel beter hé, want ik kan me voorstellen dat het een zware combinatie is!

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 8 juli 2012, 22:03

clau, hopelijk heeft de vakantie je hopelijk verder wel deugd gedaan hé

hier hebben onze kindjes vrij goed geslapen overdag. in het begin toch zeker. soms bleven we 'thuis' en legden we ze in bed en heel vaak vielen ze in slaap in buggy of op de fiets of in de auto. ze sliepen naarmate ze het nodig hadden.
de laatste dagen wou I overdag niet meer slapen
en op de terugrit naar huis (13u in de auto) heeft A enkel 1 uurtje geslapen en was zelfs bij thuiskomst (23u) nog klaarwakker
ze heeft de voorbije twee nachten wel 13uur aan 1 stuk geslapen en lag er vanavond ook op tijd in...

Fien, klinkt als een heerlijk feestje voor F.!

Kimzie, veel succes met de voorbereidingen en het aankondigen!!

sunshine, hopelijk was het een leuk feestje, en kan het brusje zich nu stilaan aankondigen ;)

clau
Berichten: 1171
Lid geworden op: 9 april 2010, 13:00

Bericht door clau » 9 juli 2012, 9:05

sterretje: ja hoor al is het veel te rap om he. ben blij als ik in september terug 2weken verlof heb. gaan dan misschien een weekje naar het buitenland maar ik ga dan toch kijken voor een app met hotelfaciliteiten. al heb ik wel schrik dat ze dan weer niet wilt slapen.
jou meiden zijn wel goede slapers :) is toch makkelijker dan he.

V is grenzen ah verkennen, moet 100x op een dag zeggen dat ze niet op de zetel mag kruipen. dan kan ze zo uitdagend kijken en hup daar gaat ze weer. gisteren is ze er nog afgevallen met een flinke bult tot gevolg (net te laat om ze eraf te halen) beetje frustrerend want ik wil niet 'boze' mama zijn ook al weet ik dat het wel nodig is. echte driftbuien heeft ze gelukkig nog niet maar ik hou mn hart vast want temperament heeft ze genoeg ;)

sunshine hopelijk was het een leuk feestje. nog even genieten van de laaste momentjes met jullie 3tjes en alvast veel suc6 met de naderende bevalling van brusje.

fien jou meisje weet wat goed is he :lol: fijn te horen dat het een leuk feestje was.

kimzie het gaat bij jullie ook vast en zeker een mooi dag worden. geniet ervan!

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 10 juli 2012, 17:24

met vallen en opstaan hé Clau, zo worden ze groot... Dat ze af en toe eens vallen, kan je toch niet vermijden hoor.

Vanmiddag met Mauranne bij de kinderarts geweest voor de controle op 12 maanden. Ik vertelde dat ik me wat zorgen maakte over haar 'achterstand' in grove motoriek. Haar gewrichten zijn idd nog héél soepel volgens KA en ze heeft ook kine voorgeschreven, maar ze zei er wel bij om nog even af te wachten (maand of 2-3) vooraleer afspraak te maken. Fien, ik dacht dat ze dat bij jouw dochtertje ook voorgeschreven hadden. Heb jij dat ondertussen gedaan? en heeft dat resultaat gegeven?

Fien83
Berichten: 1627
Lid geworden op: 3 september 2009, 12:01

Bericht door Fien83 » 10 juli 2012, 21:23

GG: ik werk in een praktijk voor kindjes en daar zitten twee kinés dus ik heb F. op eigen initiatief eens meegenomen. En idd te lakse gewrichtjes. Kiné heeft me gewoon uitgelegd wat ik moest doen en dat heeft echt effect gehad hoor. F. kruipt ondertussen, gaat heel vaak op haar knieeën spelen en probeert zich recht te trekken (haar beentjes zijn nog wat te wankel, dus dat lukt nog niet). Als ik er nu met mijn collega over praat zegt ze telkens dat de kwaliteit van bewegen heel belangrijk is en dat dat bij F. momenteel erg goed is. Op K&G vonden ze het super dat ik met F. al weg was geweest en vonden ze het nu vooral heel belangrijk dat ze flink bleef kruipen. Rechttrekken en stappen was zeker nog niet heel belangrijk op dit moment. Dus als ik jou was, zou ik toch eens passeren. Kiné kan gewoon wat oefeningen meegeven voor thuis hé en dan moet je niet altijd op en af gaan. En als het nodig is zal Mauranne misschien wel ene paar keer moeten gaan, maar ik ben overtuigd van het effect hoor :-).

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 10 juli 2012, 21:31

Bedankt voor je uitleg!
Langs een kant denk ik ook: schadelijk zal het wel niet zijn en we kunnen die oefeningen ook doen zonder iets te forceren hé. Ze is op haar verjaardag beginnen kruipen (10 dagen geleden) dus ik geef haar nog even het voordeel van de twijfel. Mijn zoon is ook pas beginnen steunen op zijn beentjes toen hij 11,5 maanden was en twee maanden later zette hij zijn eerste stapjes alleen...

Fien83
Berichten: 1627
Lid geworden op: 3 september 2009, 12:01

Bericht door Fien83 » 10 juli 2012, 21:36

Ja 't is dat hé GG, het kan plots heel snel gaan want ik heb het idee dat F. de laatste weken weer enorm veel aan het leren is op motorisch vlak. Je kan eventueel ook al eens telefonisch advies inwinnen hé? Je verhaal doen en vragen of het al nodig is om langs te komen of dat je het nog kan aanzien hé.

De oefeningen die ik moest doen waren niet echt 'oefeningen oefeningen'. F. kon niet zelf van houding veranderen (van lig naar zit of omgekeerd). Als ze dan aangaf dat ze dat wilde, moest ik met haar lijfje eigenlijk de roterende beweging maken en naar de knietjes gaan om haar te leren hoe ze die overgang motorisch gezien moest plannen. Ze was heel snel weg met van zit naar lig, omgekeerd heeft wat langer geduurd omdat haar heupjes door de laxiteit uit elkaar schoven als ze naar de knietjes ging. Ik merk nu nog dat ze heel lenig is en dat ze duidelijk flexibeler is dan het nichtje, maar ik merk ook echt dat ze wel goed vooruit gaat hoor.

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 10 juli 2012, 21:42

Goed voor F!
heb ook de indruk dat M veel vorderingen maakt de laatste weken. Ze kan eindelijk vlot omrollen en van houding veranderen was tot voor kort ook moeilijk... Ze is ook een heel rustig kind, ze geraakt niet gefrustreerd doordat ze iets niet kan en die frustratie kan anders wel een drijfveer zijn om dingen te proberen.

De vriendin van mijn ex is kinesiste, ik ga bij haar eens informeren

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten