KID & Lesbisch

Spermadonatieforum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Shyness
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 december 2008, 18:37

KID & Lesbisch

Bericht door Shyness » 21 januari 2009, 9:22

Hey allemaal,

Ik weet niet goed of ik eigenlijk wel onder de noemer van 'verdwaalde ooievaar' val, maar ik vind het heel moeilijk om nog vrouwen te vinden die in het zelfde schuitje zitten.

Mijn vriendin en ik zijn momenteel aan onze 2e KID poging bezig in het Jan Palfijn in Gent. Het lijkt me heel leuk om in contact te komen met andere vrouwen/koppels die momenteel met KID bezig zijn.

je mag me altijd mailen wens_mama@hotmail.com

liefs, x

geike
Berichten: 3
Lid geworden op: 2 maart 2009, 15:05

Re: KID & Lesbisch

Bericht door geike » 2 maart 2009, 16:06

Hallo,

Wij zijn een lesbisch koppel en hebben 2 kinderen.
In 2004 werd ik via K.I.D. zwanger, via het UZ. We hebben veel geluk gehad want ik was onmiddellijk zwanger. In mei 2005 werd onze dochter geboren :-). We hebben toen het sperma van onze donor "vastgezet" want we wilden later nog een kindje. Voor ons was het niet echt belangrijk of het sperma van dezelfde donor kwam mr misschien zouden onze kinderen het later wel belangrijk vinden... In 2007 werd mijn vriendin zwanger en in december werd onze zoon geboren.
Ons gezinnetje is nu compleet.
Aangezien onze kinderen er gekomen zijn omdat er een man gedoneerd heeft wil ik nu iets terug doen. Ik ben op de site aan het zoeken naar meer info over eiceldonatie, zo kwam ik jouw berichtje tegen.

Groetjes

Hanne.lore
Berichten: 250
Lid geworden op: 13 juni 2008, 22:32

Bericht door Hanne.lore » 2 maart 2009, 19:48

Hallo Geike,

In de rubriek 'eiceldonatie' heb ik net nog info gepost over eiceldonatie in België.

Zie http://www.deverdwaaldeooievaar.be/foru ... 1087#21087

Veel succes,

Hanne.lore

Orchidee
Berichten: 425
Lid geworden op: 23 augustus 2007, 15:51

Bericht door Orchidee » 2 maart 2009, 20:43

Hallo Geike,

jaja op het stukje van eiceldonatie kan je je verhaal schrijven.... een tipje, 't is handig/nuttig dat je vermeld van waar jullie zijn want da's gemakkelijker als je niet te ver van je wensmama woont (ook als is het anonieme donatie) dan kan je toch iemand heel gelukkig maken... zelf heb ik ook eiceldonatie nodig en heb ik via het item 'eiceldonatie' een schat van een donor gevonden die samen met mij de weg wil gaan naar een kindje (ook al zal ik haar eicellekes niet krijgen) wij wachten nog op de 'goedkeuring' van de wisselpartij (ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen :-) )
Heel veel succes en ik kan je verzekeren dat je heel veel reactie zal krijgen :-)

't allerbeste en bedankt in naam van al diegene die aangewezen zijn op eiceldonatie, dat er mensen zijn zoals jullie (temeer dat je al weet wat het is het spuiten enz hé)

groetjes
orchidee

geike
Berichten: 3
Lid geworden op: 2 maart 2009, 15:05

Bericht door geike » 5 maart 2009, 13:46

@ Hannelore
Bedankt voor de info, k zal eens kijken
Grtjs

geike
Berichten: 3
Lid geworden op: 2 maart 2009, 15:05

Bericht door geike » 5 maart 2009, 13:55

@ Orchidee

Hallo,

Ik moet hier nog een beetje "mijn draai" vinden op de site. Ik heb geprobeerd om mijn profiel aan te passen en woonplaats ed. in te geven mr het ging niet... :?

Ik zit nog met een heleboel vragen ivm eiceldonatie. t Zou wel leuk en boeiend zijn om er met iemand over te praten die er al mee bezig is. Ik heb al reactie gekregen van iemand mr zoveel mensen zoeken een donor. Hoe beslis je dan wie je helpt... ? Hoe ging dat juist in zijn werk met jouw donor? Hebben jullie dan op voorhand 'ns afgesproken?
Ik weet wel niet hoe het is om te 'spuiten', onze kinderen werden verwekt via K.I.D. Ik heb dus geen hormonen ed. moeten nemen. Ik lees 'ns verder op het forum, zo kom ik wel meer te weten.

Ik wens je veel geluk toe en hopelijk ben je snel zwanger :)

Groetjes

Orchidee
Berichten: 425
Lid geworden op: 23 augustus 2007, 15:51

Bericht door Orchidee » 5 maart 2009, 18:42

Hoi Geike,

na een 2-talweekjes hier via de privéberichtjes te mailen, want eens de donor beslist heeft wie ze kiest (is volgens mij heel moeilijk maar ik ben mijn donor zo dankbaar dat ze mij er uit koos) dan hebben we elkaars privémail doorgegeven, zijn we zo verder blijven mailen en nadat zij eens bij mijn gynecologe in het CRG was langsgeweest hebben we eens afgesproken op een 'koffiekletsje', 't is toch leuker als je dit kan delen. Ook al is zij mijn echte donor niet (want ik krijg van iemand anders - wisseldonatie) toch is het heel leuk haar beter te leren kennen.
Wat dat spuiten betreft, het houdt niet echt zoveel in, alleen moet je wel alles stipt doen ... kijk eens op het forum van IVF of ICSI, daar spuiten ze à volonté :-)
Met je groot hart om je eicellekes af te staan zal je zeker bereid zijn om die spuiten er bij te nemen :-)
Heb je al eens op eiceldonatie.be gekeken of de site van eiceldonatie van Jette... daar staat er al heel veel in hoor ... en misschien zoals ik, alle 'dode' momenten surfen op DVO, dan weet je dat je niet alleen bent en vind je heel veel steun

heel veel succes bij het kiezen en ja, hopelijk ben ik vlug zwanger maar 't moet nog beginnen hé.
groetjes
orchidee

Hanne.lore
Berichten: 250
Lid geworden op: 13 juni 2008, 22:32

Bericht door Hanne.lore » 5 maart 2009, 20:27

Hallo Geike,

Je hoeft helemaal geen ontvanger te kiezen als je dat niet wil.
Als je naar een centrum gaat en je aanmeldt dan help je in principe het eerste koppel op de wachtlijst.

Keerzijde van de medaille is dat jij het ontvangend koppel niet kent. Als er een baby van komt zal die ook nooit te weten kunnen komen wie de donor was.

Post zeker je vragen ook in de rubriek eiceldonatie, daar komt zeker reactie op.

Groetjes,

Hanne.lore

LynnF
Berichten: 2
Lid geworden op: 9 november 2013, 10:18

Bericht door LynnF » 9 november 2013, 10:47

hoi hoi

Wij zijn ook een lesbisch koppel uit het Gentse, en nog serieus ziekenhuizen aan het "vergelijken" om met onze eerste KID behandeling te starten.

Een vriendin heeft onlangs haar eerste inseminatie gehad, weliswaar zonder succes :(

Hoelang heeft de hele procedure bij jullie geduurd?
Wij horen van 6 maand tot 2 jaar en kunnen er ons dus niks rationeels bij voorstellen...

Cianne
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 november 2013, 13:12

Bericht door Cianne » 15 november 2013, 14:28

Hallo LynnF

Wij zijn nieuw op deze forum en hadden vandaag ons eerste berichtje geplaatst op de forum.

Als ik de duur van je procedure lees kan ik me wel vinden in de 6 maanden maar 2 jaar...

Wij zijn van februari in behandeling in Jette, het is pas na het eerste gesprek en alle testjes die je moet doen dat de wachttijd daar begint.
Wij staan van 2 mei op de wachtlijst met een wachtijd van 8 tot 9 maanden.

Zeker eens een afspraak maken in Jette.
Succes

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 18 november 2013, 9:44

Hey dames

vermits jullie met IUI starten is er topic bij IUI:> IUI & KID.. paar lotgenootjes verzameld!

Succes

PS sinds mei aan het wachten?
dan krijg je in december wel nieuws..
Ikzelf heb in Jette vanaf augustus moeten wachten tot maart. (als jij of je vriendin ongeveer ongesteld gaat worden nu, toch even mailtje naar labo sturen.. misschien hebben ze al een match maar is de brief nog niet bij jullie.., ik wist dat we match hadden en de brief bleef nog 2 weken weg.. maar ik was net ongesteld toen ik het nieuws kreeg en konden dus gelijk starten! succes)

Cianne
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 november 2013, 13:12

Bericht door Cianne » 18 november 2013, 11:11

Hé vraagtekens,

We zijn eens bij IUI&KID gaan piepen,langs de ene kant spijtig dat er zoveel lotgenootjes zijn...
langs de andere kant voelt het goed dat wij ons verhaal ook eens kwijt kunnen en steun en moed voelen bij hen.
Jouw schrijven gaf me ook weer moed :)
Wat zou het een zalig moment zijn moest onze brief in december in de bus vallen.
Momenteel ben ik ongesteld. Mijn volgende cyclus zou dus voor 13 december moeten zijn.
Ik zou dus begin december een mailtje sturen naar Labo Jette?
Klinkt misschien vreemd maar wat moet ik daar juist in vermelden en op welk adresje mag ik die dan sturen?
Nooit aan gedacht zelf conctact op te nemen maar af te wachten tot de postbode de lang verwachte brief zou brengen. Bedankt voor de tip en ik laat je zeker weten of de match voor ons al gevonden is...
Grtjs

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 18 november 2013, 11:18

op website crg kan je mail adres van labo vinden.

Ik had geschreven of de wachttijd nog steeds 7 - 8 maand was en of ze misschien al een match gevonden hadden..

en dan antwoorden ze ofwel van de wachttijd is nog steeds hetzelfde en we hebben geen match gevonden of ze antwoorden dat ze match gevonden hebben dus..
ik heb wel maar 2 keer gemaild..
en telkens met maand ertussen :)

Succes!

Cianne
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 november 2013, 13:12

Bericht door Cianne » 18 november 2013, 11:21

Bedankt voor je snelle reactie.
Super! We gaan er zeker werk van maken.
Nog eens dikke merci en tot gauw :D

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 18 november 2013, 11:34

is nix.. ja mijn geduld was na 6 maand ook op hihihi
maja op den duur..

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten