Overstappen naar jette en welk dokter

ICSI Forum
women
Berichten: 197
Lid geworden op: 15 juli 2010, 15:55

Overstappen naar jette en welk dokter

Bericht door women » 30 juli 2012, 18:14

Hallo Dames

Ik zou graag weten wie is overgestapt naar Jette en wat ze ervan vinden. Hoe de werking daar is.

Ook zou ik graag weten welk dokter jullie hebben. Werken alle dokters samen en maakt het niet uit welk dokter je neemt?

Hoeveel keer moesten jullie voor echo en bloed naar ziekenhuis?

Mijn 4 de poging is mislukt en ben nog aan het zien om over te stappen naar jette. Graag alle tips adviezen raad is welkom.

maxari
Berichten: 349
Lid geworden op: 5 juli 2012, 20:14

Bericht door maxari » 30 juli 2012, 19:32

Hallo Women!
Mijn 6de poging is mislukt en wij zitten nu met dezelfde probleem - een andere ZH zoeken. Wij twijfelden tussen Jette en Dr. Decleer in Gent en hebben uiteindelijk voor Gent gekozen - moeten nog bellen voor een afsprak. Mag ik vragen waar je in behandeling ben geweest en waarom je Jette kiest? Mijn ervaring was in Middelheim - geen goede resultaat.

women
Berichten: 197
Lid geworden op: 15 juli 2010, 15:55

Bericht door women » 30 juli 2012, 20:03

Ik ben in behandeling in uza Edegem. Er was een topic opgestart uz Edegem http://www.deverdwaaldeooievaar.be/foru ... php?t=7738.

Ik heb ook tot hier toe geen resultaat en ik las wat positief verhalen over Jette daarom dat ik Jette kies.

pifpoefpaf
Berichten: 68
Lid geworden op: 8 juni 2012, 19:11

Bericht door pifpoefpaf » 30 juli 2012, 20:31

hallo dames, ik ben in behandeling in Jette en ben tot hiertoe zeer tevreden... Zelf ga ik bij dr Verpoest maar ik hoor ook veel positieve reacties van dr Blockeel. Alvast veel succes naar de verdere zoektocht en hopelijk de beste beslissing met het bijhorende resultaat :lol:

Groetjes!

women
Berichten: 197
Lid geworden op: 15 juli 2010, 15:55

Bericht door women » 30 juli 2012, 20:35

pifpoefpaf schreef:hallo dames, ik ben in behandeling in Jette en ben tot hiertoe zeer tevreden... Zelf ga ik bij dr Verpoest maar ik hoor ook veel positieve reacties van dr Blockeel. Alvast veel succes naar de verdere zoektocht en hopelijk de beste beslissing met het bijhorende resultaat :lol:

Groetjes!
Werken alle dokters samen of hoe is de werking daar. Maakt het niet uit welk dokter je neemt? Hoeveel keer ga je voor echo en bloed?

pifpoefpaf
Berichten: 68
Lid geworden op: 8 juni 2012, 19:11

Bericht door pifpoefpaf » 30 juli 2012, 20:42

Women, de dokters werken samen en er wordt ook altijd overlegt (is mij verteld geweest) hoe verder te behandelen. Hoeveel keer er een bloedafname is, hangt natuurlijk af welk schema je moet volgen... Ikzelf eerst 5 dagen Puregon, dan 5 dagen Puregon en orgalutan en dan pregnyl en ik heb toch een 5 keer bloedafname en 2 maal een echo moeten laten nemen.. Maar ik denk dat dit ook zeer persoonlijk is. Voor mij was dit men eerste IVF en moesten we dus afwachten hoe ik zou reageren op de medicatie. Hopelijk heb je hier wat aan.

Nog veel succes

women
Berichten: 197
Lid geworden op: 15 juli 2010, 15:55

Bericht door women » 30 juli 2012, 20:52

Bedankt voor je antwoord.

Imagine
Berichten: 131
Lid geworden op: 2 januari 2012, 15:57

Bericht door Imagine » 1 augustus 2012, 8:25

Wij gaan ook in Jette bij Prof Tournaye (diensthoofd CRG)
Heb nog maar 1 behandeling gedaan maar iedereen was wel altijd zeer vriendelijk.
Ik heb meerdere malen bloed moeten laten nemen maar dat kwam omdat mijn follikels niet
Echt groeiden,ondertussen zitten we in de wachtperiode tot een volgende nieuwe poging

Noa
Berichten: 1820
Lid geworden op: 1 september 2008, 10:44

Bericht door Noa » 1 augustus 2012, 9:04

Ik ben na mijn derde mislukte poging ook overgestapt naar Jette (ondanks vrij ver voor ons) en heb er geen seconde spijt van! Daar wordt echt gezocht naar oorzaken van het falen en het labo is top (ik had 3x slechts 1 eicel maar telkens tp van een prachtig embryo). Het is idd groot, maar dat stoorde me nooit echt. Ik was in behandeling bij Dr. Blockeel, heel vriendelijke arts. Het heeft heel wat voeten in de aarde gehad (lage eicelreserve en bloedstollingsproblemen), maar mijn zoontje ligt hier ondertussen vrolijk te brabbelen op de speelmat. Veel succes!

hoopvol72
Berichten: 62
Lid geworden op: 2 augustus 2012, 9:42

Bericht door hoopvol72 » 2 augustus 2012, 11:11

Na verschillende mislukte pogingen in LIFE Leuven ben ik vorig jaar overgestapt naar Jette. Ook ik ben in behandeling bij Dr Blockeel - een crème van een man! Hij is zeer nuchter (maakt je geen blaasjes wijs) maar ook zéér meelevend en heeft veel gevoel voor humor. Kortom, een dokter naar mijn hart! Ik ben op dit moment heel voorzichtig zwanger (heb mijn verhaal gepost op zwanger/kinderen) van 2 cryo's, die nog dateren van mijn periode in LIFE maar die we naar Jette hebben laten transfereren.

Ik had al heel veel positiefs over Jette gehoord en dat heeft zich allemaal bevestigd : zowel het verplegend personeel als de dokters, de monitoring, etc. zijn allemaal zeer met je begaan. Ik heb op nog geen enkel moment het gevoel gehad een nummer te zijn.

Eliza
Berichten: 252
Lid geworden op: 4 mei 2012, 18:04

Bericht door Eliza » 2 augustus 2012, 15:44

Hoe zit dat met die wachttijden?

Hoeveel maanden per ivf en hoeveel maanden om te kunnen starten?

women
Berichten: 197
Lid geworden op: 15 juli 2010, 15:55

Bericht door women » 5 augustus 2012, 14:11

Hoi dames

Ondertussen niet stil gezeten ben wat rond gaan vragen en ik heb dan ook een email gestuurd naar jette met heel mijn verhaal met mijn miskramen enz.... en welk dokter ze me aanraden. En ik kreeg die dag nog antwoord en ze heeft me Prof Liebaers, medische genetica – Dr Verpoest, fertiliteit )voorgesteld. Ik heb dan wat documenten moeten sturen van welk testen ik heb gedaan en had toen nog een brief hier van mijn huisarts en daar stond alles op en het het doorgestuurd en ook van de genetica. Nu heeft ze me verteld dan ik in de loop van Augustus een brief ontvang met de afspraken bij genetica en Dokter Verpoest en op de zelfde dag en het zal voor oktober zijn. Heeft er ook iemand ervaring mee bij de genetica wat zou ik daar moeten doen?

Ook heeft ze me verteld dat dat ik de bloed en echo in antwerpen kan doen en naar jette alleen voor pick up en transfer. Weet er iemand een dokter die het doet in Antwerpen. Ik heb gevraagd of het in uza Edegem mag zijn en kreeg als antwoord dat het kan? Zou ik dan de bloed en echo in uza edegem doen of komt dat een beetje onbeleefd over omdat ik al bij hun in behandeling was en nu kom ik alleen voor bloed en echo.

Maar ik wacht eerst de gesprekken af en dan zie ik welk ziekenhuis?

Wat kan ik me verwachten op de afspraken in Jette? Moet mijn partner ook mee en moet de onderzoeken terug op nieuw gedaan worden?

maxari
Berichten: 349
Lid geworden op: 5 juli 2012, 20:14

Bericht door maxari » 5 augustus 2012, 16:09

Ey Women!
Naar wekle e-mail adres heb je je vraag gestuurd? Ik heb dat ook gedaan (al een tijd geleden) maar tot nu toe geen antwoord????
Veel geluk verder.

women
Berichten: 197
Lid geworden op: 15 juli 2010, 15:55

Bericht door women » 8 augustus 2012, 3:07

@maxara ik heb je een pm ondertussen beantwoord. Ik heb een antwoord gekregen van het dienst genetica (pgd) de andere email adressen tot hier toe geen antwoord.

hoopvol72
Berichten: 62
Lid geworden op: 2 augustus 2012, 9:42

Bericht door hoopvol72 » 8 augustus 2012, 11:39

@Eliza - ik herinner me de exacte wachttijden niet meer maar ik had destijds expliciet gevraagd om bij Dr. Blockeel op consultatie te kunnen gaan en moest toen een week of 6 wachten. Ik had mijn dossier opgevraagd bij LIFE Leuven maar in Jette hebben ze zo goed als alle testen opnieuw gedaan,wat ik op zich wel goed vond - kwestie van een 2e opinie te hebben. Het duurde opnieuw een zestal weken alvorens de resultaten binnen waren en ik aan de behandeling kon beginnen.

Als nieuwe patiënt moet je volgens mij dan ook op een maand of 2 à 3 rekenen, alvorens je effectief aan een behandeling kan starten. Eens je met de behandelingen bezig bent gaat het allemaal vrij snel. Hoe lang een IVF poging duurt hangt van persoon tot persoon af - van je stimulatieschema en van je reactie daarop. Mijn laatste poging, waarbij twee ingevroren embryo's werden teruggeplaatst, duurde een kleine maand : bloedafname op dag 3 en 9, terugplaatsing op dag 14 en zwangerschapstest op dag 29.

Jette heeft een hele mooie en duidelijke brochure, die je via hun website kan downloaden : http://www.brusselsivf.be/gedrukte-brochure

Veel succes alvast!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten