Ervaringen THL + hysteroscopie - ervaringen LIFE

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
durpie
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 november 2012, 18:56

Ervaringen THL + hysteroscopie - ervaringen LIFE

Bericht door durpie » 26 november 2012, 19:05

Vandaag eerste gesprek gehad in LIFE te Leuven. Volgende maand krijg ik een THL en Hysteroscopie in het Heilig Hart via een dagopname (onder verdoving). Een HSG heb ik al eerder gehad, en tamelijk last van gehad achteraf. Heeft iemand hier ervaringen mee? Kan iemand me geruststellen? Is de eerste keer dat ik in een ziekenhuis kom voor een behandeling, dus ben er wel wat bang voor. We hebben al 3 UIU's achter de rug,steeds negatief, dus daarom doorverwezen naar LIFE, aangezien we ook al een aantal jaren aan het proberen zijn en begin van dit jaar een vroege miskraam gehad hebben.

Ik hoop hier wat steun te vinden met jullie ervaringen. Ook ervaringen met LIFE zijn heel welkom!

Glenys
Berichten: 586
Lid geworden op: 19 juni 2008, 16:23

Bericht door Glenys » 26 november 2012, 23:49

Hey daar! Ik heb heel goede ervaringen met LIFE. Na 8 IUI's, 1 IVF en 1 cryo zijn we naar LIFE Leuven (dr. Valkenburg) gegaan. Bij de eerste poging (ICSI)was ik zwanger van een tweeling. Voor mij was de behandeling daar veel persoonlijker en ook minder pijnlijk omdat er meer met verdoving gewerkt wordt.

Veel succes!

durpie
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 november 2012, 18:56

Bericht door durpie » 27 november 2012, 7:02

Hey! Bedankt voor je positieve ervaringen te delen. Doet me al wel deugd!
Na de onderzoeken bepalen ze of ze UIU nog een kans geven of we direct naar IVF gaan. Sowieso zal het voor het nieuwe jaar zijn. Gisteren ook bloedafname gehad voor genetica te testen en uitslag is er pas over een maand :-s
Ik ben bij Silvie Gordts geweest, de rest van de dokters ken ik (nog) niet.

Lien2
Berichten: 425
Lid geworden op: 26 november 2012, 16:31

Bericht door Lien2 » 27 november 2012, 14:27

Hey,

Ik ben bijna een jaar in behandeling bij LIFE. Na 4 IUI's zijn we overgegaan op IVF waarvan 1 terugplaatsing met vers embryo en 2 keer een cryo. Tot nu toe nog niks gelukt :cry:
De iui's waren redelijk pijnlijk maar bij IVF heb ik niets gevoeld omdat er met verdoving gewerkt wordt.
Ik ben ook in behandeling bij Dr. Gordts maar ben eigenlijk niet zo tevreden over haar. De communicatie vind ik niet goed. Ik moet alles zelf vragen en krijg veel te weinig uitleg.
In januari heb ik een afspraak in UZ jette. Iemand ervaring met dit ziekenhuis?

Kusje
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 september 2011, 20:51

Bericht door Kusje » 27 november 2012, 15:56

Durpie, die operatie heb ik ook gehad bij life. Ik heb er weinig last van gehad. Kreeg paar dagen ziektebriefje als ik mij goed herinner, maar na 2 dagen ofzo al niks last meer. Viel goed mee. Bij mij gaven ze me bij life de keuze, operatie direct of na enkele iui's. Heb voor direct gekozen toen. Bij mijn man waren al gekende problemen, maar ik wou ook bij mij graag weten waar we voorstonden. Voor zoverre ze alles kunnen zien hé, sommige dingen kunnen ze ook via operatie niet weten... Zal alleszins wel goed meevallen!! Je kent het resultaat ook direct, je wordt voor verdere info wel nog eens apart uitgenodigd.

Ik was al bij al wel tevreden bij life, en ga voor een tweede kindje zeker terug. Enige wat voor mij niet handig was, was de plaats tov mijn werk. Ik vond de behandeling toch vrij persoonlijk (tov andere verhalen die ik hoor). Je krijgt idd niet altijd veel uitleg, maar ik heb zelf niet echt een probleem met info eruit sleuren, als het moet :) ik heb altijd een eerlijk antwoord gekregen op mijn vragen.

Ik ben er zelf trouwens zwanger geworden na 4 iui's, en lig nu te kijken naar een schattig boeleke in de wieg.

Succes!!

Li
Berichten: 5
Lid geworden op: 7 oktober 2013, 18:46

Bericht door Li » 7 oktober 2013, 19:05

Hey daar allemaal!
Ondertussen is het al een tijdje geleden dat deze topic is aangemaakt maar in mijn zoektocht naar meer uitleg kwam ik hier terecht dus hopelijk kan ik toch wat meer antwoorden vinden.
Binnen een maand staat er voor mij ook een THL en hysteroscopie op de planning (eveneens LIFE). Maar het hele gesprek bij de gyn is omwille van de 'shock' wat aan me voorbij gegaan.
Wat ik vooral ook zo raar vind is dat je op het internet voornamelijk te lezen krijgt dat het onder plaatselijke verdoving gaat wanneer het bij mij de bedoeling gaat zijn onder gehele narcose. Zit hier dan een verschil op, qua onderzoek? Welke verdoving hebben ze bij jullie gebruikt?

Alle informatie is welkom!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten