Dillema: laten we de natuur zijn gang gaan of nog niet?

Snoezeke
Berichten: 302
Lid geworden op: 5 augustus 2011, 7:57

Dillema: laten we de natuur zijn gang gaan of nog niet?

Bericht door Snoezeke » 19 juli 2013, 14:17

Dames,
8 weken geleden ben ik bevallen van een zoontje, die geboren werd na 3 jaar proberen, 3 mislukte IUI's en 1 ICSI. We zijn er altijd van uit gegaan dat we het niet bij 1 zouden houden en zitten nu een beetje met het dillema: laten we de natuur zijn gang gaan of neem ik eerst nog even de pil? (Ik geef geen borstvoeding). Ik word dit jaar 33 en mijn man is er 48, dus we zijn niet meer piepjong en ik ga er, gezien de vorige ICSI, vanuit dat het toch niet meteen zal lukken. Volgens de gynaecoloog is er geen bezwaar om meteen weer te proberen, de kinesist/accupuncturist raadt aan toch minstens 6 maanden te wachten. Ik voel me mentaal goed in mijn vel (mede omdat mijn zoontje een superbrave baby is :D ) en lichamelijk gezien heb ik enkel wat last van mijn rug, maar ik heb sowiezo een zwakke rug.
Mijn hart zegt: ga ervoor, mijn verstand zegt: nog effe wachten. En mijn man zit met hetzelfde probleem :) . We kunnen er heel goed over praten maar we komen er maar niet uit.
Iemand die hetzelfde heeft meegemaakt en advies kan geven?
Snoezeke
xxx

Lien2
Berichten: 425
Lid geworden op: 26 november 2012, 16:31

Bericht door Lien2 » 19 juli 2013, 15:11

Hey Snoezeke,

Hoewel ik nog nooit ben zwanger geraakt (ben nu aan het wachten op de bloedtest van volgende week donderdag 25/7 van onze 3de ICSI poging), weet ik nu al dat moest het ons eindelijk gegund zijn om zwanger te worden ik niet snel weer de pil of enig ander anticonceptiemiddel zal gebruiken. Wij zijn bijna 3 jaar aan het proberen waarvan 2 jaar in de mmm. Ik heb altijd 2 kindjes gewild voor mijn 30ste. Sinds februari ben ik 30 en ik heb nog altijd geen kindje. Moest het nu lukken, zou dat super zijn maar ik geloof nooit dat ik onmiddellijk opnieuw maar dan spontaan zwanger zal worden. We hebben nu al een hele lijdensweg achter de rug. Lukt het wel, dan is dat mooi meegenomen en dan kan ik na 2 kindjes nog altijd opnieuw beginnen met anticonceptie.
Als jullie er echt zeker van zijn van een tweede kindje en jullie zijn er klaar voor zou ik niet twijfelen. Waarom de pil terug nemen als het misschien toch weer zo lang gaat duren? Maar aan de andere kant zal alles nu waarschijnlijk veel relaxter verlopen omdat jullie al een kindje hebben. Wie weet lukt het dan wel sneller. En als het meteen prijs is zitten er toch minstens 10 maanden tussen de 2 kindjes zodat jullie je ten volle kunnen voorbreiden op de komst van een tweede kindje.
Geniet van jullie pasgeboren zoontje en ik zou zeggen: ga ervoor :D

Kusje
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 september 2011, 20:51

Bericht door Kusje » 19 juli 2013, 23:31

Snoezeke, als jullie er zeker van zijn dat jullie willen, gewoon voor gaan :) Er zijn altijd voor-en nadelen aan wachten. Ik wens jullie ontzettend veel succes en even veel geluk als wijzelf! 5 maandjes anticonceptie gebruikt, eerder zag ik het niet zitten (condooms gebruikt, pil wou ik helemaal niet meer), en daarna bleek ik van de eerste keer zwanger. Nog altijd een beetje onwezenlijk, we hadden niet gedacht dat het zo rap zou (kunnen) gaan. Dat zorgde er ook wel voor dat ik in het begin een vreemd gevoel bij had hoor. Want al ga je ervoor, als je het in feite niet verwacht dat het lukt, komt het toch raar aan als het gelukt is... Be prepared :)
Succes! Succes!

Snoezeke
Berichten: 302
Lid geworden op: 5 augustus 2011, 7:57

Bericht door Snoezeke » 20 juli 2013, 16:09

@Lien: Ik duim voor een positieve bloedname!
@Kusje: Proficiat! Hoe ver ben je dan nu?

Kusje
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 september 2011, 20:51

Bericht door Kusje » 21 juli 2013, 19:07

19 weken al! Met al een baby in huis vliegt de tijd nog zo veel sneller!

Niño
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 januari 2012, 10:16

Bericht door Niño » 14 augustus 2013, 11:29

Als je er klaar voor bent zou ik niet meer starten met de pil. Ben in april bevallen en hebben besloten om niet met de pil te starten of verder iets te gebruiken. De kans is klein maar mocht de natuur beslissen om snel terug zwanger te zijn, zijn we er klaar voor. Mocht dit niet zo zijn gaan we vanaf januari terug van start met ivf.
Weet ook niet hoe het zit als je start met de pil of je een periode ertussen moet laten na stop pil en start icsi. Zodat je niet naar huis gestuurd word met de melding laat je lichaam eerst maar ontpillen en je al weer maanden verder staat.

lotje83
Berichten: 249
Lid geworden op: 30 augustus 2011, 0:06

Bericht door lotje83 » 16 augustus 2013, 22:29

hoi, ik was zwanger na 3 iui's en 1 ivf (relatief snel dus). Ik heb 5 maanden borstvoeding gegeven en minipil genomen. Nu neem ik ook geen anticonceptie meer. Mijn man en ik hebben afgesproken dat we tegen volgende zomer terug starten met de mm. Het feit dat ik een plan heb, geeft me rust.

Een vriendin van me, die osteopate is, heeft me trouwens supplementen aanbevolen:

linidol: zuivert je lichaam van oestrogenen, is op basis van broccoli

fertiliy woman/man: om kwaliteit van eicel, sperma, endometrium te verbeteren.

Het zou goede resultaten opleveren.

Ik ben er nog niet mee begonnen, omdat ik niet het gevoel wil hebben dat ik er mee bezig ben.

Mirtel
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 november 2011, 15:15

Bericht door Mirtel » 16 augustus 2013, 22:49

Hey

Wij zitten in een gelijkaardige situatie. Mijn vriend en ik zijn vorig jaar via ICSI in verwachting geraakt (tegen onze verwachting in meteen bij de eerste poging gelukt) en sinds december 2012 ben ik mama van een geweldig brave en vrolijke dochter. Ik word er binnenkort 32 en heb na m'n bevalling beslist om geen pil meer te nemen, wij gebruiken bewust niets van voorbehoedsmiddelen omdat we zo graag een 2de kindje willen. Moest het dan meteen raak geweest zijn dan was het ongetwijfeld zwaar, maar we wilden onszelf het waterkansje niet ontzeggen om natuurlijk zwanger te raken... . Overigens ben ik na 7 maanden nog niet in verwachting en ben ik net voor de eerste keer terug ongesteld geworden (ik geef ook nog borstvoeding), ik denk dat je lichaam toch in de meeste gevallen even tijd nodig heeft om terug op z'n plooi te komen. Wij hopen dus stilletjes dat het misschien eens vanzelf lukt, maar de de volgende ICSI/IVF-poging ligt voor onszelf al vast ergens in 2014... .

Groetjes.

evi81
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 september 2010, 21:23

Bericht door evi81 » 24 augustus 2013, 13:25

Hey, ik zit in dezelfde twijfelmodus. Na 3jaar proberen, 2MK (6w en 12+w), 5mnd metformine, 7mnd Clomid, laprascopie+LEO en 3 IUI's met Puregon heb ik van december 2012 een superzoon.

Ik heb BV gegeven voor 7 weken en nadien 3 maand nuvaring terug gebruikt (5 maand rustigaan gedaan) Sinds april 2013 zijn we terug 'gewoon' bezig maar voorlopig alleen men MS op 41 - 44 en 35 dagen gehad sindsdien. (PCOS ook nog erbij)

In december word ik er ook al 32 (men man 28) en zou zeker (liefst, maximum) 2-3jaar tussen met 2 kids willen.
Is het dit jaar niet, dan gaan we begin 2014 een afspraak maken, tis al lang wachten om gesprek te hebben en eer we kunnen beginnen is het 6-9 weken wachten. Hopelijk kunnen we dan half 2014 starten, tenzij het deze keer natuurlijk wel lukt en blijft zitten.

evi81
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 september 2010, 21:23

Bericht door evi81 » 24 augustus 2013, 13:36

men man 28 dus, blijkbaar had ik ne smily geduwd :)

lotje83
Berichten: 249
Lid geworden op: 30 augustus 2011, 0:06

Bericht door lotje83 » 1 september 2013, 10:27

14 dagen geleden gepost, blijkbaar was ik toen al zwanger...

Ik heb geen idee wanneer het gebeurd is. Mijn vorige cyclus duurde ook 42 dagen, man zijn sperma is zeker niet optimaal en toch is het gelukt.

We voelen ons zo bevoorrecht, hadden echt nooit gedacht dat dit ons zou kunnen overkomen.

Het kan dus snel gaan...

Veel succes iedereen.

x

Snoezeke
Berichten: 302
Lid geworden op: 5 augustus 2011, 7:57

Bericht door Snoezeke » 1 september 2013, 20:58

Dikke proficiat Lotje83!!!

Ik geniet ondertussen heel erg van mijn zoontje! Hij is echt geweldig: heel braaf, eet goed, slaapt goed. Ben er echt compleet verliefd op :D :D :D .
Mijn ventje en ik hebben alletwee hetzelfde gedacht: we hebben het nu goed met ons zoontje en we hebben er zoveel moeten voor doen. Gaan we het lot tarten en het nog een keer proberen? Maar ondertussen wordt er wel geen anticonceptie gebruikt :) . We laten dus maar gewoon de natuur zijn gang gaan. Maar dan blijft de vraag: hoe lang laten we de natuur zijn gang gaan? Dat kan niet eindeloos, vermits mijn ventje 48 is. Gaan we na een bepaalde periode terug met IVF starten? Ik ben er zelf nog niet helemaal uit, maar ik neig toch meer naar ja dan naar nee.

Niño
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 januari 2012, 10:16

Bericht door Niño » 2 september 2013, 9:50

lotje83 dikke proficiat!!! Geniet ervan.

lotje83
Berichten: 249
Lid geworden op: 30 augustus 2011, 0:06

Bericht door lotje83 » 18 september 2013, 9:12

tis mis :( echo gehad. Ons minitje is gestopt met groeien op 5 weken en 6 dagen. vrijdag curretage. het mag niet vanzelf gaan...

Niño
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 januari 2012, 10:16

Bericht door Niño » 23 september 2013, 9:44

lotje, wat erg. Dikke knuffel!!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten