Endo - Mijn verhaal



Plaats reactie
Letitia
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2013, 17:21

Endo - Mijn verhaal

Bericht door Letitia » 4 september 2013, 19:33

Hallo..

3 Ivf pogingen achter de rug bij Dr. Hauspy, zoveel vertrouwen in mijn dokter.. Tot hij besliste dat ik even moest wachten om verder te doen en even op rust moest. Ik stelde mezelf steeds te vraag of er echt niks aan de hand was bij mezelf, de embryo's waren namelijk perfect en toch wou het maar niet lukken!Tijdens de rustperiode hevige pijn gehad en volgens de huisdokter, een miskraam.. Zeker is dat niet en eigenlijk hoef ik het ook niet zeker te weten, hou liever in mijn hoofd dat het door de endo was. Maar toen wist ik ook helemaal nog niet dat ik endo had.. Toen ik toch moest wachten ben in naar een tweede dokter geweest Dr. Decleer.. Die zei direct een afspraak maken, binnenkomen! Ik wist totaal niet wat er aan de hand was.. Tot ik wakker werd, helemaal verward! En nu?? Mijn kinderwens?? Ik ben 22 jaar en had dit totaal niet verwacht, waarom moet mij zoiets overkomen?? Ondertussen is mijn relatie stukgelopen en heb ik een nieuwe vriend.. Iemand waar ik veel meer steun aan heb! Hoe moest ik dit aan hem vertellen? Ik mocht geen pil nemen door de Zoladex spuiten, enorme zweetbuien, hoofdpijn en enorme vermoeidheid!! Maar gelukkig heeft hij heel veel begrip voor alles.. Het is nog altijd een groot vraagteken of ik ooit zwanger zal kunnen zijn.. Dr. Decleer zegt met ivf is er nog een kans maar ik geloof er helemaal niet meer in.. Ik heb heel wat door te maken de laatste tijd.. In mei endo vastgesteld, midden in een scheiding, amandels die er deze maand nog uit moeten, sinds mei gewoon ziek en moe! Ik wil dat alles eens stopt! 18 september mijn laatste zoladex spuit, gelukkig! Al een afspraak gemaakt bij Dr. decleer, hij moet mij echt vertellen dat alles in orde is want ik ben er klaar mee!! De schrik zit er echt wel in.. Dit moest ik even kwijt!!

Wennn
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 april 2014, 8:16

Bericht door Wennn » 18 april 2014, 10:19

Hoi Letitia,

Ik heb ook endrometriose en heb in september vorige jaar een grote operatie gehad waarbij het merendeel is verwijderd inclusief mijn beide eileiders. Waardoor IVF de enige oplossing bleef.

Ik ben na de operatie ook aan de Zoladex gezet ik moet zeggen dat ik het ook erg zwaar vond. Ook voor mijn relatie. Je veranderd toch in alles. En de opvliegers en het zweten is zo ontzettend storend. Ik veranderde wel een beetje in een monster.

Ik hoop dat je het een beetje volhoud en niet opgeeft. Is er een betere kans dat na de operatie de ivf een beter resultaat geeft?

Ik hoop het voor je! Na mijn operatie ook IVF gehad en met positief resulaat.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten